Η λειτουργία της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, η μείωση του ποσοστού αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις και οι βελτιώσεις στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι τα θέματα στα οποία εστιάζει την προσοχή του το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με στελέχη που πρόσκεινται στη νέα ηγεσία του υπουργείου.
Η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, την περασμένη Δευτέρα στις προγραμματικές δηλώσεις της, έδωσε το στίγμα της πολιτικής που θα ακολουθήσει το υπουργείο μέσα στην τετραετία. Ήδη οι προτεραιότητες έχουν τεθεί, προκειμένου η χρονιά να αρχίσει τον Σεπτέμβριο με τις βελτιωτικές κινήσεις να έχουν γίνει.
Πρώτο και κύριο, η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Ήδη, η ηγεσία του υπουργείου έχει κάνει συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να εξεταστεί το τι χρειάζεται για την απρόσκοπτη λειτουργία της. Σύμφωνα με τα εν λόγω στελέχη του υπουργείου, η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση χωρίς να υπάρχουν οι υποδομές ή το προσωπικό που θα χρειαζόταν. «Κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να λύσουμε όσο περισσότερα ζητήματα μπορέσουμε, προκειμένου από τον Σεπτέμβριο να λειτουργήσει η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση όσο το δυνατόν καλύτερα γίνεται» ανέφεραν.
Υπενθυμίζεται ότι φέτος, το υπουργείο, επί Κώστα Γαβρόγλου, είχε αποφασίσει την ολοκληρωτική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, με την ένταξη στο πλαίσιο και των τελευταίων σχολείων, τα οποία αφορούν τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Επίσης, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί από τη νέα ηγεσία στη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών που αποσπώνται σε διοικητικές θέσεις. Το πόσο ακριβώς θα μειωθεί το ποσοστό των αποσπάσεων δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Ωστόσο, αυτό που είναι σίγουρο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι ότι οι απαραίτητες ενέργειες θα γίνουν μέσα στον Αύγουστο, ώστε τον Σεπτέμβριο η σχολική χρονιά να βρει περισσότερους εκπαιδευτικούς στην τάξη.
Τρίτη προτεραιότητα για την ηγεσία του υπουργείου είναι να γίνουν βελτιώσεις για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με ξεκάθαρη, ταυτόχρονα, την πρόθεση του υπουργείου να μην αιφνιδιαστεί η εκπαιδευτική κοινότητα. Σκοπός, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι, μέσα και από συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς, να καταλήξει το υπουργείο σε ένα σύστημα, το οποίο θα διατηρεί τα θετικά στοιχεία των Πανελλαδικών, που τις έχουν καταστήσει αξιόπιστες και αδιάβλητες και ταυτόχρονα να καταπολεμήσει τα τρωτά σημεία. Παράλληλα, εξετάζεται η επαναφορά βάσης εισαγωγής (όχι απαραίτητα το 10), αλλά και ο υπολογισμός, σε ένα ποσοστό, της συνολικότερης πορείας του μαθητή/υποψήφιου – κι όχι μόνο η επίδοσή του στις Πανελλαδικές. Αυτά θα ισχύσουν σε βάθος χρόνου κι όχι από την ερχόμενη σχολική χρονιά.
Ακόμη, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης αυτονομίας των πανεπιστημίων, που έχει υποστηρίξει η υπουργός, θα ενταχθεί και η μεγαλύτερη βαρύτητα που θα δίνεται από το υπουργείο στις προτάσεις τους για τον αριθμό εισακτέων κάθε χρονιά.
Τέλος, το υπουργείο – μετά την απόφαση κατάργησης της επιτροπής που θα ήταν αρμόδια για την κατάρτιση προγράμματος σπουδών με στόχο τη δημιουργία νομικής σχολής και στην Πάτρα – θα προχωρήσει άμεσα και στην κατάργηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου με το οποίο θεσμοθετήθηκε η σχολή.
Πηγή: ΑΜΠΕ