Κανονισμό που θα ξεμπλοκάρει τα έργα στους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας υιοθέτησε η Ευρωβουλή.
Κανονισμό που θα ξεμπλοκάρει τα έργα στους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας υιοθέτησε η Ευρωβουλή. Οι εργασίες στους συγκεκριμένους οδικούς άξονες είχαν σταματήσει από το 2010, εξαιτίας της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών.
Ο κανονισμός που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αναμένεται μέσα στο Μάιο να υιοθετηθεί και από το Συμβούλιο της Ε.Ε, προβλέπει ότι τα κράτη-μέλη που λαμβάνουν κοινοτική βοήθεια και είναι υπό καθεστώς μνημονίου θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποιο μέρος της περιφερειακής χρηματοδότησης που τους αναλογεί ως εγγύηση στις τράπεζες, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα υποδομής.
Η πρωτοβουλία αυτή είναι γνωστή ως Μέσο Επιμερισμού Κινδύνου, και τα κονδύλια που θα διοχετευθούν μέσω του ΕΣΠΑ, υπολογίζονται σε 1,5 δισ. ευρώ, με στόχο μέσω της μόχλευσης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να διατεθούν τουλάχιστον 2,25 δισ. ευρώ για δανεισμό ή εγγυήσεις.
Η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος, Ιονία Οδός, Ε65 και Μαλιακός – Κλειδί, τα οποία σταμάτησαν λόγω διακοπής της δανειοδότησης από τις τράπεζες.
Πάντως, για να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες στους αυτοκινητοδρόμους θα πρέπει να ξεπεραστούν δύο προβλήματα. Αφενός να καθοριστεί το τελικό ποσό της μόχλευσης, καθώς η Ελλάδα επιδίωκε 3 δισ. ευρώ, αίτημα όμως που ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Βέρνερ Χόγερ αρνείται να ικανοποιήσειμ και αφετέρου η Ελλάδα θα πρέπει με παράλληλες διαδικασίες να οριστικοποιήσει τη συμφωνία για την αναδιάρθρωση των συμβάσεων παραχώρησης, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων.