Το Περιστέρι μπορεί να διαθέτει τρεις σταθμούς μετρό που προσελκύουν χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά, ωστόσο, οι κάτοικοι της πόλης μόνο οργή και αγανάκτηση μπορούν να νιώθουν για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι συγκοινωνίες σε όλο το Δήμο.
Αρχικά, το μεγάλο ταξίδι των επιβατών ξεκινά από την αναμονή, να έρθουν δηλαδή τα λεωφορεία ώστε να μετακινηθούν οι “άτυχοι” πολίτες που δεν διαθέτουν όχημα ή δεν μπορούν να οδηγήσουν. Τα δρομολόγια είναι ελάχιστα σε πολλές γραμμές καθώς δεν υπάρχουν οχήματα να εξυπηρετήσουν, ενώ όποιες γραμμές διαθέτουν λίγα περισσότερα δρομολόγια, δεν εκτελούνται στην ώρα τους, με αποτέλεσμα ο κόσμος να περιμένει στις στάσεις για πάνω από είκοσι λεπτά με μισή ώρα, ενώ παράλληλα, δεν είναι λίγοι που αργούν στις υποχρεώσεις τους.
Χαρακτηριστική είναι η αναμονή επιβατών στο βόρειο Περιστέρι, αναμένοντας το λεωφορείο Α13 ή το τρόλεϊ 12, όπου πολίτες περιμένουν για αρκετή ώρα, ενώ τα λεωφορεία έρχονται γεμάτα, με πολλούς να μην καταφέρουν να μπουν και περιμένουν το επόμενο δρομολόγιο.
Παρόμοια περίπτωση είναι και το λεωφορείο της Νέας Ζωής, το 822. Φυσικά, τα δρομολόγια εκτελούνται όποτε θέλουν οι οδηγοί, προς απογοήτευση των επιβατών και δεν είναι λίγες φορές που εμφανίζονται δυο-δυο στις στάσεις με αποτέλεσμα η αναμονή να γίνεται ακόμα μεγαλύτερη. Χαρακτηριστική είναι η κεντρική εικόνα του θέματος.
Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις λεωφορείων που εκτελούν (με λίγη τύχη) 2 δρομολόγια την ώρα, όπως το 731 που εξυπηρετεί τους κατοίκους της Ανθούπολης, το 730 που εξυπηρετεί τον Λόφο και το ευρύτερο Μπουρνάζι, που καθιστούν καθεστώς την αναμονή και την ταλαιπωρία στις συγκοινωνίες της πόλης.
Ας προχωρήσουμε στο επόμενο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι πολύπαθοι επιβάτες, αφού εισέλθουν στο λεωφορείο. Καθημερινά παρατηρούνται δεκάδες περιστατικά βλαβών στα λεωφορεία. Το μεγαλύτερο μέρος των λεωφορείων είναι αρκετά παλιά. Με λίγη έρευνα, μαθαίνουμε ότι χρησιμοποιούνται ακόμα και λεωφορεία με χρονολογία κατασκευής 1993 καθώς και 1998. Επίσης, υπάρχουν άλλα λεωφορεία με ημερομηνία κατασκευής 2004, ενώ τα πιο πρόσφατα είναι τα “πράσινα” λεωφορεία φυσικού αερίου, που λόγω έλλειψης συντήρησης, παρουσιάζουν δεκάδες προβλήματα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Εδώ πρέπει να τεθούν κάποια σημαντικά ερωτήματα που αφορούν την ασφάλεια των πολιτών: Κάθε πόσο συντηρούνται τα λεωφορεία; Ποια είναι η άποψη των υπευθύνων για τις θέσεις και τα εξαρτήματα εντός των λεωφορείων που τρίζουν και είναι έτοιμα να αποκολληθούν από τη θέση τους; Επιπλέον, παρατηρούνται αρκετά προβλήματα με τα κουμπιά στάσης των λεωφορείων που δεν μπορούν να πατηθούν με ευκολία ή είναι εντελώς κατεστραμμένα.
Τέλος, ας αναφερθούμε ένα από τα πιο καίρια και θέματα που αφορά και αγανακτά τους επιβάτες. Αυτό είναι η καθαριότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ειδικά των λεωφορείων. Μόνο και μόνο η όψη των υφασμάτινων καθισμάτων των λεωφορείων αποτρέπουν κάποιον από το να κάτσει. Τα χερούλια και οι λαβές ακαθάριστες και αυτές. Γκράφιτι στα καθίσματα, λιωμένες τσίχλες και γδαρμένα τζάμια, συνθέτουν, επίσης, ένα άσχημο σκηνικό. Σε αντίθεση με άλλα μέσα, όπως το μετρό ή το τραμ, τα λεωφορεία είναι άκρως εγκαταλελειμμένα από τους αρμόδιους. Παρ’ όλα αυτά, οι επιβάτες είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν κάρτες των 30 ευρώ (15 ευρώ για φοιτητές) καθώς κινδυνεύουν με πρόστιμο εξηνταπλάσιο της τιμής του εισιτηρίου.
Όπως καταλαβαίνετε και όπως βιώνουμε όλοι όσοι ζούμε καθημερινά τον “εφιάλτη” των λεωφορείων και των δημόσιων συγκοινωνιών, οφείλουν οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να εισακούσουν τα προβλήματα που τονίζουν χιλιάδες Περιστεριώτες καθημερινά. Είναι τραγικό, εν έτει 2019, οι πολίτες που δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο να ταλαιπωρούνται τόσο σκληρά, με κάθε τρόπο.