Αποφασισμένη να διαγράψει 30 χρόνια οικονομικής πορείας περιστρεφόμενης γύρω από τις οικονομικές υπηρεσίες και τον χρηματοπιστωτικό τομέα είναι η Τερέζα Μέι, η οποία παρουσιάζει ένα σχέδιο αναβίωσης του βιομηχανικού τομέα και των κατασκευών.
Είναι γνωστό ότι η Τερέζα Μέι, όλα τα χρόνια της συμμετοχής της στις κυβερνήσεις Κάμερον, ήταν αντίθετη με πολλές από τις οικονομικές επιλογές του Τζορτζ Όσμπορν, τον οποίο απομάκρυνε όταν ανέλαβε τα καθήκοντά της ως Πρωθυπουργός.
Το σχέδιο δίνει άμεση προτεραιότητα στην ενίσχυση της βιομηχανικής παραγωγής, προβλέπει κρατικές επιδοτήσεις στους τομείς, στους οποίους η Βρετανία έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, και παρέχει κίνητρα για την δημιουργία νέων βιομηχανικών μονάδων στις περιοχές που έχουν πληγεί από την αποβιομηχάνηση – οι κάτοικοι των οποίων ψήφισαν μαζικά υπέρ του Brexit.
Κρατικές επενδύσεις σε έργα υποδομής
Επιπλέον, το σχέδιο προβλέπει μεγάλες κρατικές επενδύσεις σε έργα υποδομής, όπως η νέα σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας της Βόρειας Αγγλίας με την Ευρώπη, την επέκταση των αεροδρομίων Χίθροου και Γκάτγουικ και μεγάλα οδικά δίκτυα.
Στο πλαίσιο του νέου οικονομικού σχεδιασμού, η Τερέζα Μέι με προσωπική απόφασή της, επανεξετάζει την σύμβαση για κατασκευή της νέας πυρηνικής ενεργειακής μονάδας Hinkley Point στην Νότιοδυτική Αγγλία, στην οποία εκτός του βρετανικού δημοσίου συμμετέχουν η γαλλική εταιρία EDF και σε ποσοστό 10% η κρατική εταιρία ενέργειας της Κίνας.
Ωστόσο σύμφωνα με αναλυτές, η Τερέζα Μέι δεν εμπιστεύεται τους Κινέζους, οι οποίοι θέλουν να επενδύσουν στην ενεργειακή αγορά της Βρετανίας. Είχε, μάλιστα, δριμύτατα εναντιωθεί στην απόφαση της Ε.Ε. να απελευθερώσει την εισαγωγή φθηνού επιδοτούμενου ατσαλιού από την Κίνα, απόφαση που ελήφθη μετά από πίεση των Κάμερον και Όσμπορν και οδήγησε στην χρεοκοπία της βιομηχανίας Τata Steel στην Βρετανία που απασχολεί 30.000 εργαζομένους.