Ενώ η τουριστική περίοδος για τους επισκέπτες της χώρας μας από όλο τον κόσμο έφτασε στο τέλος της, είναι ευκαιρία να αναδείξουμε τον… πανικό που προκλήθηκε την φετινή περίοδο από τους τουρίστες, καθώς φέτος καταρρίφθηκαν όλα τα ρεκόρ επισκεψιμότητας.
Ολόκληρη η καλοκαιρινή σεζόν (Μάρτιος – Οκτώβριος), είχε φανεί από νωρίς ότι θα είναι επιτυχημένη.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, σε σχέση με τον αντίστοιχο προγραμματισμό του 2017, φέτος παρατηρήθηκε αύξηση των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από το εξωτερικό κατά 12,5% , ποσοστό που μεταφράζεται σε επιπλέον 1,9 εκατ. θέσεις στο σύνολο της σεζόν. Αύξηση εμφάνισαν όλοι μήνες για την περίοδο Μαρτίου-Οκτωβρίου.
Τον Μάρτιο οι αεροπορικές θέσεις αυξήθηκαν κατά 107,3%, /57 χιλ. θέσεις, τον Απρίλιο κατά 10,8% / 70 χιλ. θέσεις, τον Μάιο κατά 21,6% / 364 χιλ. Η άνοδος συνεχίστηκε και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούνιος +14,6% / +369 χιλ. θέσεις, Ιούλιος και Αύγουστος κατά +9,4% / +292 χιλ. θέσεις και +296 χιλ. θέσεις αντίστοιχα). Τον Σεπτέμβριο σημειώθηκε αύξηση 11,5% / 299 χιλ. θέσεις και τον Οκτώβριο 10,7% / 152 χιλ.
Παράλληλα, την περίοδο Μαρτίου-Οκτωβρίου όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια παρουσίασαν αύξηση με εξαίρεση το αεροδρόμιο της Σκιάθου. Τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασε το αεροδρόμιο του Ηρακλείου με 288 χιλ. θέσεις/ +8,1% και ακολούθησε το αεροδρόμιο της Κέρκυρας με +266 χιλ. θέσεις /+17,8%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το αεροδρόμιο της Κω και στην τέταρτη το αεροδρομίου της Ρόδου. Τέλος, την πεντάδα των αεροδρομίων με τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτο αριθμό θέσεων συμπληρώνει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Γίνεται κατανοητό ότι κάθε χρόνο και αυξάνονται οι τουριστικές απαιτήσεις στη Ελλάδα καθώς όλο και περισσότεροι τουρίστες προτιμούν τη χώρα μας έναντι άλλων δημοφιλών τουριστικών προορισμών. Δεν είναι τυχαίο ότι κάθε χρόνο αυξάνονται οι απευθείας πτήσεις μεγάλων αεροπορικών εταιρειών από δημοφιλείς προορισμούς προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος”. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι από το επόμενο καλοκαίρι η American Airlines θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με το Σικάγο (όπως κάνει ήδη από Φιλαδέλφεια) ανταποκρινόμενη στην ισχυρή δυναμική της ελληνικής τουριστικής αγοράς αλλά και στις συνεχώς ανοδικές αφίξεις των Αμερικανών.
Οι προβλέψεις λένε πως ο αριθμός των επισκεπτών θεωρείται ότι θα ξεπεράσει φέτος τα 32 εκατ. συνολικά (2 εκατομμύρια παραπάνω από πέρσι), ενώ τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν το “φράγμα” των 15 δισ. ευρώ, όπως εκτιμούν μέχρι στιγμής οι επιχειρηματίες του χώρου.
Τελικά, όλα αυτά τα αστρονομικά νούμερα που προκαλούν ίλιγγο, βοηθούν στην ουσιαστική οικονομική άνοδο της χώρας; Ενισχύονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και υπάρχει πραγματικό όφελος για την οικονομία, ή απλά είναι αριθμοί που ενισχύουν τους “μεγλαους” και οι “μικροί” παραμένουν στάσιμοι και πιο φτωχοί;