Το Twitter εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας premium έκδοσης του δημοφιλούς interface του, Tweetdeck, που θα προορίζεται για επαγγελματική χρήση, ανακοινώθηκε την Πέμπτη – με την εταιρεία να δείχνει για πρώτη φορά την πρόθεση να επιδιώξει έσοδα από κάποιους χρήστες της μέσω ενός συνδρομητικού μοντέλου.
Όπως οι περισσότερες εταιρείες του χώρου των social media, το Twitter από την ίδρυσή του και μετά, πριν 11 χρόνια, επικεντρώνεται κυρίως στη δημιουργία μιας μεγάλης βάσης χρηστών, επιδιώκοντας έσοδα από διαφημίσεις. Τον περασμένο μήνα ανέφερε πως είχε 319 εκατ. χρήστες παγκοσμίως. Ωστόσο, εν αντιθέσει με το Facebook, δεν έχει καταφέρει να σημειώσει επαρκή διαφημιστικά έσοδα για να επιτύχει κέρδος.
Σύμφωνα με τους νέους σχεδιασμούς, τα έσοδα από συνδρομές θα προέρχονταν από τη χρήση μιας ειδικής έκδοσης του Tweetdeck, ένα ήδη υπάρχον interface- εργαλείο για την καλύτερη πλοήγηση και διαχείριση λογαριασμών στο Twitter. Σε αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιεί μια έρευνα για την αξιολόγηση του ενδιαφέροντος όσον αφορά σε μια νέα, πιο βελτιωμένη έκδοση του Tweetdeck, ανέφερε η Μπριέλ Βιλαμπλάνκα, εκπρόσωπος της εταιρείας, σε σχετική δήλωσή της την Πέμπτη.
«Πραγματοποιούμε τακτικά έρευνες πάνω στους χρήστες για να συγκεντρώνουμε στοιχεία για τις εμπειρίες τους και για να προβαίνουμε σε καλύτερες αποφάσεις όσον αφορά στις επενδύσεις μας σε προϊόντα, και διερευνούμε διάφορους τρόπους να κάνουμε το Tweetdeck ακόμα πιο πολύτιμο για επαγγελματίες». Ωστόσο, δεν υπάρχουν ενδείξεις ή πληροφορίες πως το Twitter σκοπεύει να επιβάλει συνδρομή σε όλους τους χρήστες του.
Όπως ανέφερε το Reuters, πληροφορίες είχαν διαρρεύσει νωρίτερα στο ίδιο το Twitter, όταν ένας δημοσιογράφος που συνεργάζεται με τους New York Times ανέβασε screenshots όπου φαινόταν πώς θα έμοιαζε μια τέτοια έκδοση του Tweetdeck- η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει πιο ισχυρά εργαλεία για μαρκετίστες, δημοσιογράφους κλπ, ώστε να μπορούν να ενημερώνονται γρηγορότερα για το τι συμβαίνει στον κόσμο.
Παρά τις αντιδράσεις που αναμένεται να προκαλέσει στην -κατά κανόνα όχι και τόσο θετική, απέναντι σε οποιαδήποτε υπόνοια μεταβολής στο μοντέλο λειτουργίας- κοινότητά του, το Twitter θα αποκτούσε με μια τέτοια υπηρεσία μια πολύτιμη πηγή εσόδων, σε μια περίοδο που υπάρχουν αμφιβολίες για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του ως επιχείρηση και που πολλοί χρήστες το εγκαταλείπουν στρεφόμενοι σε άλλα δίκτυα, όπως το Snapchat.