Τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα το Twitter έδωσε στους ερευνητές του πανεπιστημίου Κορνέλ των ΗΠΑ τη δυνατότητα να μελετήσουν τις αλλαγές στη διάθεση σε μεγάλες και πολιτισμικά διαφοροποιημένες ομάδες του πληθυσμού.
Τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα το Twitter έδωσε στους ερευνητές του πανεπιστημίου Κορνέλ των ΗΠΑ τη δυνατότητα να μελετήσουν τις αλλαγές στη διάθεση σε μεγάλες και πολιτισμικά διαφοροποιημένες ομάδες του πληθυσμού.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το Twitter, σε συνδυασμό με ένα κό λογισμικό γλωσσικής ανάλυσης που αξιολογεί το συναισθηματικό «φορτίο» των λέξεων (θετικές ή αρνητικές).
Έτσι ανακάλυψαν ότι τα μηνύματα (tweets) αποκαλύπτουν δύο χρονικά σημεία «θετικής» κορύφωσης μέσα στην μέρα: σχετικά νωρίς το πρωί, όπου η διάθεση είναι ανεβασμένη και κοντά στα μεσάνυχτα όταν η διάθεση πέφτει.
Επίσης, αναλογικά περισσότερα μηνύματα εμφανίζονται τα Σαββατοκύριακα, μόνο που αυτή τη φορά, τα δύο πρωινά, οι στιγμές θετικής κορύφωσης είναι κατά μέσο όρο δύο ώρες πιο αργά (λίγο μετά τις 9 το πρωί), προφανώς επειδή οι άνθρωποι αυτές τις μέρες ξυπνάνε πιο αργά.
Οι ερευνητές δεν αποκλείουν για αυτά τα «σκαμπανεβάσματα», εκτός από την εργασία, να υπάρχει και μια βιολογική εξήγηση, που έχει να κάνει με το 24ωρο βιολογικό «ρολόι» του ανθρώπου καθώς και τον κύκλο του ύπνου (που φαίνεται γενικά να «καθαρίζει» τα αρνητικά συναισθήματα).
Σύμφωνα με την έρευνα, το 7% των ανθρώπων παγκοσμίως είναι κυρίως νυχτερινοί τύποι, γιατί νιώθουν καλύτερα από κάθε άλλη στιγμή της μέρας γύρω στα μεσάνυχτά, ενώ το 16% είναι κατ’ εξοχήν πρωινοί τύποι, γιατί βρίσκονται κατ’ εξοχήν «στα πάνω τους» με το ξημέρωμα.
Πάντως για το μέσο χρήστη, η πρώτη θετική συναισθηματική κορύφωση συμβαίνει μεταξύ 6 και 9 το πρωί, το συναισθηματικό ναδίρ λαμβάνει χώρα μεταξύ 3 και 4 το απόγευμα, ενώ μετά το βραδινό δείπνο η διάθεση συνεχώς ανεβαίνει.