PeristeriNews.gr
Νέες Ταινίες

Τι ταινίες θα δούμε από Πέμπτη 25/9 στις κινηματογραφικές αίθουσες



«Στο σπίτι», τρίτη ταινία του Αθανάσιου Καρανικόλα, Ντέντζελ Ουάσινγκτον για τους λάτρεις της βίαιης δράσης, ένα νεανικό δραματάκι της Τζία Κόπολα, ένα γαλλικό animation για μεγάλα παιδιά, ένα αμερικανικό περιπετειώδες θρίλερ και μια ημιαυτοβιογραφική ταινία της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι.

Μία ελληνική παραγωγή σέρνει τον κινηματογραφικό χορό, σε αυτή την πλούσια σε πρεμιέρες εβδομάδα. «Στο σπίτι», τρίτη ταινία του Αθανάσιου Καρανικόλα, με εντυπωσιακή παρουσία στο φεστιβάλ Βερολίνου και αναμενόμενη διεθνή καριέρα. Επίσης, Ντέντζελ Ουάσινγκτον για τους λάτρεις της βίαιης δράσης και ένα νεανικό δραματάκι δια χειρός Τζία Κόπολα, της εγγονής του διάσημου σκηνοθέτη. Το πρόγραμμα συμπληρώνουν ένα γαλλικό animation για μεγάλα παιδιά, ένα αμερικανικό περιπετειώδες θρίλερ και μια ημιαυτοβιογραφική ταινία της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι.

Στο σπίτι *** ½
Δραματική – Διάρκεια 103’

Σκηνοθεσία: Αθανάσιος Καρανικόλας
Παίζουν: Μαρία Καλλιμάνη, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Γιάννης Τσορτέκης, Ζωή Ασημάκη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Γεωργάκης

Ένα βουβό δράμα παίζεται μέσα σε μία ηλιόλουστη έπαυλη με θέα το πέλαγος. Η Νάντια, οικιακή βοηθός από τη Γεωργία, απολύεται, ύστερα από δώδεκα χρόνια στην υπηρεσία ενός ευκατάστατου ζεύγους και της κόρης τους, την οποία ανάθρεψε σαν δικό της παιδί. Το αιτιολογικό: μία σπάνια ασθένεια του νευρικού της συστήματος που διαγνώστηκε πρόσφατα. Ο εργοδότης της, σε κατ΄ ιδίαν συζήτηση με τη σύζυγό του, είναι κατηγορηματικός. Δεν θέλει αρρώστους στο σπίτι του.

Στη Νάντια λένε άλλα. Ότι οι δουλειές δεν πηγαίνουν καλά και ότι, ως εκ τούτου, είναι αναγκασμένοι να κάνουν περικοπές. Για την αφοσιωμένη ψυχή τε και σώματι υπηρέτρια η απόλυση δεν σημαίνει απλώς ότι θα μείνει άνεργη. Σημαίνει κυρίως την αθέτηση μιας άγραφης συμφωνίας από τους ανθρώπους που αποτελούν τη μοναδική της οικογένεια στην Ελλάδα. Ο εραστής της, ο μόνος που νοιάζεται για αυτήν, της λέει να έρθει να μείνει μαζί του. Θα τη φροντίζει εκείνος.

Όμως το σπίτι που θεωρεί δικό της τραβάει τη Νάντια σαν μαγνήτης. Ο απεγκλωβισμός της θα είναι οδυνηρός. Την βασανιστική πορεία της ηρωίδας προς την απελευθέρωση παρακολουθεί βήμα προς βήμα ο Αθανάσιος Καρανικόλας, Θεσσαλονικιός σκηνοθέτης μόνιμα εγκατεστημένος στη Γερμανία. Το δράμα της – δράμα πολλών οικονομικών μεταναστών που πετιούνται στον δρόμο, λόγω της κρίσης – περιγράφεται με κλινική ηρεμία, σε εξαιρετικά χαμηλούς τόνους, χωρίς εντάσεις και ξεσπάσματα που θα εκβίαζαν συναισθηματικά τον θεατή. Με μεγάλες παύσεις που μας δίνουν την άνεση να παρατηρήσουμε τα δρώμενα σαν μέσα από μικροσκόπιο. Με αυστηρά συμμετρικά πλάνα και κάθετες επιφάνειες να τέμνουν την οθόνη, σαν κάγκελα φυλακής. Αποστασιοποιημένη, αλλά καθόλου ψυχρή, η ματιά του Καρανικόλα.

Ένας έντονος εσωτερικός βρασμός συντελείται πίσω από το στωικό προσωπείο της Νάντιας, που δεν πέφτει ποτέ στο επίπεδο της μεμψιμοιρίας ή της ικεσίας. Ένας κορυφούμενος σπαραγμός που δεν εκφράζεται ούτε με ένα κοντινό πλάνο, ούτε με έναν λυγμό.

Η Μαρία Καλλιμάνη μας μεταφέρει αυτή την πνιγηρή αίσθηση, κρατώντας μέσα της την απόγνωση. Μια εκπληκτική ερμηνεία δωρικής λιτότητας ζεσταίνει μία ταινία που, παρ’ όλη τη μαθηματική της συγκρότηση και τις σκληρές της αλήθειες, πετυχαίνει να μας συγκινήσει με το μάθημα αξιοπρέπειας που δίνει στους Έλληνες μια αλλοδαπή γυναίκα.

The equalizer ** ½
Περιπέτεια – Διάρκεια 131’

Σκηνοθεσία: Άντουαν Φούκουα
Παίζουν: Ντέντζελ Ουάσινγκτον, Μάρτον Τσόκας, Κλόε Γκρέις Μόρετζ, Ντέιβιντ Χάρμπορ, Μπιλ Πούλμαν, Μελίσα Λέο

Ρόμπερτ Μακόλ: ο κεντρικός χαρακτήρας της τηλεοπτικής σειράς “The equalizer” σε πιο ακραία κινηματογραφική ενσάρκωση. Σχεδόν σούπερ – ήρωας, αν και δεν διαθέτει υπερφυσικές δυνάμεις. Συνήθως άοπλος, εξουδετερώνει πάνοπλους αντιπάλους, επιβάλλοντας το δίκαιο της αντεκδίκησης στη σύγχρονη Βοστόνη. Είναι η νέμεση της ρώσικης μαφίας σε ένα περιπετειώδες θρίλερ που κινείται γοργά μέσα σε μια γκρίζα ιδεολογική ζώνη.

Ο άνθρωπος καθαρίζει όλους τους σούπερ- κακούς Ρώσους με το μικρό του δαχτυλάκι. Αστυνομία ανύπαρκτη. Εκτός από δύο διεφθαρμένους μπάτσους στη μισθοδοσία του εγκλήματος. Ελεύθερο το πεδίο για τον κατευθείαν απόγονο του Τσαρλς Μπρόνσον στον «Εκτελεστή της νύχτας». Θρίαμβος της αυτοδικίας.

Χωρίς τη σκηνοθετική μαστοριά του Φούκουα και την ολύμπια αταραξία του Ντέντζελ Ουάσινγκτον, η ταινία θα ήταν έως ενοχλητική. Η απαραίτητη για την αποδοχή του μύθου συναισθηματική υποδομή χτίζεται πονηρά στο πρώτο εικοσάλεπτο, όταν ο Μακόλ, υπάλληλος σε αποθήκη οικοδομικών υλικών, φτιάχνει μια τρυφερή σχέση πατέρα – κόρης με μια νεαρή Ρωσίδα πόρνη. Μετά, η Τέρι κακοποιείται άγρια και ο Μακόλ εφαρμόζει τη δική του βίαιη δικαιοσύνη στους ενόχους, ξεκινώντας από τα μικρά ψάρια και προχωρώντας στα μεγάλα. Οι ικανότητες που απέκτησε ως μυστικός πράκτορας κάνουν την αποστολή του παιχνιδάκι.

Αήττητος όπως ο Μπάτμαν. Γεγονός που ελαχιστοποιεί το σασπένς. Ισχνή η πλοκή, πρόσχημα για άφθονη αιματηρή δράση. Που είναι όντως συναρπαστική. Προτείνουμε την ταινία –με επιφυλάξεις- σε όσους αναζητούν απλώς μια δίωρη απόδραση. Για την ιστορία: ο Ντέντζελ Ουάσινγκτον πήρε Όσκαρ α’ ανδρικής ερμηνείας για την «Ημέρα εκπαίδευσης» του Άντουαν Φούκουα.

Palo Alto ** ½
Δραματική – Διάρκεια 100’

Σκηνοθεσία: Τζία Κόπολα
Παίζουν: Έμα Ρόμπερτς, Τζέιμς Φράνκο, Τζακ Κίλμερ, Βαλ Κίλμερ, Νατ Γουλφ

Το μήλο κάτω από τη μηλιά. Η κόρη του Έρικ Ρόμπερτς (και ανιψιά της Τζούλια Ρόμπερτς) και ο γιος του Βαλ Κίλμερ πρωταγωνιστούν σε μία νεανική ταινία που σκηνοθέτησε η εγγονή του Φράνσις Φορντ Κόπολα.

Η Έμα Ρόμπερτς και ο Τζακ Κίλμερ υποδύονται το κεντρικό ζευγάρι μιας παρέας πλουσιόπαιδων που καταπολεμούν τη βαρεμάρα τους με σεξ, ναρκωτικά και αλκοόλ, στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, μίας από τις ακριβότερες πόλεις των ΗΠΑ.

Η Έμιλι τα φτιάχνει με τον προπονητή της ποδοσφαιρικής ομάδας της και βιώνει μια αδιέξοδη σχέση. Ο Τέντι, ερωτευμένος κρυφά με την Έμιλι, εκτονώνεται με ακραίες πράξεις, κάτω από την κακή επίδραση του «κολλητού» του Φρεντ. Εξίσου χαμένα είναι και τα παιδιά που τους περιβάλλουν. Όσο για τους γονείς, αυτοί είναι ανύπαρκτοι ή απόντες.

Για το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, η Τζία Κόπολα επιλέγει έναν χώρο που γνωρίζει καλά. Την γλυκιά κόλαση των προνομιούχων εφήβων. Από την οποία θέλουν να ξεφύγουν η ευαίσθητη Έμιλι και ο χαρισματικός Τέντι, αλλά δεν ξέρουν πώς. «Ακολουθείστε την καρδιά σας» είναι η νέο-χίπικη λύση που προτείνει η ταινία. Τόσο απλό, αλλά και τόσο δύσκολο για το παγιδευμένο ζευγάρι.

Η Κόπολα αφηγείται την συναισθηματική τους οδύσσεια σαν να καταγράφει σε ένα νεανικό ημερολόγιο αταξίες, άγρια πάρτι, μαστουρώματα και άλλα ολισθήματα.

Συνενοχή, τρυφερότητα, μελαγχολία, δροσερό σκηνοθετικό βλέμμα, φρέσκιες φατσούλες, όμως ελάχιστη ουσία. Το δράμα επιφανειακό, με τα παιδιά να αντιδρούν σαν να συμβαίνουν όλα αυτά σε άλλους. Λες και η Κόπολα γοητεύεται από το κλίμα της πολυτελούς κενότητας που με τόση γνώση αναπαριστά και διστάζει να χώσει βαθιά το νυστέρι.

Το παιδί με την κουρδιστή καρδιά ** ½
(Jack and the cuckoo- clock heart)

Animation – Διάρκεια 94’

Σκηνοθεσία: Ματίας Μαλζιέ, Στεφάν Μπερλά
Με τις φωνές των: Ματίας Μαλζιέ, Ολίβια Ρουίζ

Ένα αγόρι γεννιέται με παγωμένη καρδιά, το 1874, στο Εδιμβούργο. Η μάγισσα που ξεγεννάει τη μητέρα του, τοποθετεί ένα ρολόϊ- κούκο στο στήθος του μωρού. Ο Τζακ μεγαλώνει με τους εξής περιορισμούς: δεν θα πρέπει να αγγίξει τους δείκτες της τεχνητής καρδιάς του ούτε να ερωτευθεί. Όταν ακολουθεί στην Ανδαλουσία μια όμορφη τραγουδίστρια, είναι σαν να παίζει με τη φωτιά. Έρωτας ίσον θάνατος για αυτόν.

Διάχυτος ο ρομαντισμός σε αυτή την animation ροκ όπερα, με τα εξωπραγματικά όντα, τα σουρεαλιστικά ντεκόρ και την ονειρική ατμόσφαιρα. Εμφανέστατες οι επιδράσεις από τον «Χριστουγεννιάτικο εφιάλτη» του Τιμ Μπάρτον στις ψιλόλιγνες, αέρινες φιγούρες και την χρήση των τραγουδιών ως σχολίων.

Αν και όχι πρωτότυπη αισθητικά, αυτή η μεταφορά του εικονογραφημένου μυθιστορήματος του Ματίας Μαλζιέ έχει τη δική της μαγεία. Και τη δική της παραμυθένια εκδοχή για την τελειοποίηση της κινηματογραφικής κάμερας από τον Ζορζ Μελιές – έναν ύμνο στην απογειωτική δύναμη του σινεμά. Target group: ευαίσθητα παιδιά κάθε ηλικίας.

The guest **
Θρίλερ – Διάρκεια 99’

Σκηνοθεσία: Άνταμ Ουίνγκαρντ
Παίζουν: Νταν Στίβενς, Μάικα Μονρόε, Κάντις Πάτον, Ίθαν Έμπρι, Σίρα Κέλι

Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο. Είναι ο Βρετανός Νταν Στίβενς (ο Μάθιου Κρόουλι στην τηλεοπτική σειρά «Ο πύργος του Ντάουντον»), αγνώριστος ως ωραίος, γελαστός και πρόθυμος νεαρός Αμερικανός που κάθε μαμά θα ήθελε να έβγαινε με την κόρη της. Ο Ντέιβιντ, βετεράνος του πολέμου του Ιράκ, εμφανίζεται ξαφνικά στο σπίτι των Πίτερσεν και δηλώνει φίλος του μεγάλου γιου που έπεσε μαχόμενος. Στο διάστημα που τον φιλοξενούν προσωρινά, συμβαίνουν δύο φόνοι.

Η κόρη, αν και σαγηνευμένη από τον μυστηριώδη ξένο, επικοινωνεί με τη μονάδα του και ζητά επιβεβαίωση των στοιχείων του. Οπότε στη μικρή πόλη εισβάλλουν ειδικές δυνάμεις για να εξουδετερώσουν ένα ανθρώπινο πειραματόζωο που ξέφυγε από τον έλεγχο του στρατού. Απότομη αλλά επιδέξια στροφή από το δράμα τύπου «Θεώρημα» (όπου ένας ξανθός «θεός» εξουσιάζει δια της γοητείας του μια οικογένεια) στο περιπετειώδες θρίλερ.

Ο σκηνοθέτης αξιοποιεί το χαμηλό του μπάτζετ, αναπαράγοντας έξυπνα το στυλ των b-movies του ’80. Σαφέστατες αναφορές στη «Νύχτα με τις μάσκες» του Τζον Κάρπεντερ και μια υπόγεια ειρωνεία, που προκαλεί μειδίαμα, ακόμη και στις πιο τρομακτικές σκηνές.

Ένας πύργος στην Ιταλία * ½
(Un chateau en Italie)

Δραματική – Διάρκεια 104’

Σκηνοθεσία: Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι
Παίζουν: Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Λουί Γκαρέλ, Φιλίπο Τίμι, Μαρίζα Μπρούνι Τεντέσκι, Ξαβιέ Μπενουά

Η αδελφή της Κάρλα Μπρούνι- Σαρκοζί αφηγείται μια ημιαυτοβιογραφική ιστορία. Πώς μια άρτι πτωχεύσασα οικογένεια βιομηχάνων βγάζει στο σφυρί τη συλλογή της έργων τέχνης και ανοίγει στο κοινό –έναντι εισιτηρίου- τον πύργο της στην Ιταλία. Ο γιος, που αργοπεθαίνει από Έιτζ, αντιτίθεται στην απόφαση της μητέρας, ενώ η κόρη (η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι η οποία κάθεται στην πολυθρόνα του σκηνοθέτη) παρηγοριέται στην αγκαλιά ενός νεότερου άνδρα.

Προβλήματα πλουσίων προσεγγίζονται χλιαρά, με το απόμακρο στυλ των καλλιεργημένων μεγαλοαστών, αφήνοντας απέξω τον μέσο θεατή. Ο οποίος παραμένει μέχρι τέλους απρόσκλητος σε αυτή την αριστοκρατική συνάντηση για τσάι και εκμυστηρεύσεις.

Ο Αξέχαστος Μήνας

Καναδική κομεντί στα χνάρια της βρετανικής παράδοσης των Ealing Studios. Η ταινία εκτυλίσσεται στο ψαροχώρι Τickle Head του Καναδά, οι λιγοστοί κάτοικοι του οποίου αναπολούν τις παλιές, καλές µέρες µε νοσταλγία. Η κατάρρευση της τοπικής ιχθυο-βιοµηχανίας έχει δηµιουργήσει συνθήκες οικονοµικής ανέχειας, και η ουρά για το επίδοµα ανεργίας δεν παύει να µεγαλώνει µέρα µε τη µέρα… Μόνη ελπίδα η δημιουργία ενός εργοστασίου πετρελαϊκής επεξεργασίας, για την άδεια λειτουργίας του οποίου, όμως, χρειάζεται ένας γιατρός. Το πρόβλημα είναι πως κανείς λογικός άνθρωπος δεν θα ήθελε να εγκατασταθεί σε ένα απομονωμένο χωριό. Εκτός, ίσως, από τον άτυχο Τέιλορ Κιτς που περνάει τυχαία, με τους κατοίκους του χωριού να προσπαθούν να τον κρατήσουν με κάθε –μα κάθε- τρόπο.

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!


Κάντε εγγραφή στο κανάλι του PeristeriNews.gr στο Viber ή επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας εδώ





Related posts

Οι νέες ταινίες από την Πέμπτη 31/10

Peristeri News

Οι νέες ταινίες από την Πέμπτη 24/10

Peristeri News

Οι νέες ταινίες από την Πέμπτη 17/10

Peristeri News

Leave a Comment