Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τα προβλήματα στην εφαρμογή του μίλησαν τα μέλη της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ, σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της, στον Πειραιά.
Ο πρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου, Λευτέρης Ρενιέρης, στην εισαγωγική τοποθέτησή του έκανε λόγο για «πρόχειρη και αποσπασματική» διαδικασία σε ό,τι αφορά τη διαδικασία μετάβασης από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην εικόνα των σταθμών τις τελευταίες ημέρες με τους «επιβάτες να ταλαιπωρούνται σε ουρές – για την έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας – αλλά και τους εργαζόμενους εκδότες να εργάζονται πέραν του ωραρίου τους χωρίς διακοπή».
Διευκρίνισε ότι ήδη από τον Φεβρουάριο του 2016 οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ έχουν επισημάνει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα προβλήματα του νέου ηλεκτρονικού συστήματος πριν καν αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του.
Αναφέρθηκε μάλιστα σε συγκεκριμένα παραδείγματα, που όπως εξήγησε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι παρατήρησαν, όπως η ανώνυμη κάρτα των πέντε διαδρομών (5Χ1,40) που όταν ο επιβάτης ενεργοποιήσει το εισιτήριό του για μια διαδρομή, οπότε το εισιτήριο ισχύει για 90′, δεν μπορεί με κανένα τρόπο να δει τον υπολειπόμενο χρόνο. Μίλησε ακόμα για το πρόβλημα με τη μη αναγνώριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον Προαστιακό για το αεροδρόμιο, κάτι που απασχολεί πολύ κόσμο.
Ο πρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ αναφέρθηκε επίσης στις σοβαρές συνέπειες που θα προκύψουν για τις δημόσιες συγκοινωνίες και δήλωσε πως «μπορεί πρόσκαιρα να υπάρξει και να προβληθεί μια αύξηση εσόδων, ωστόσο ο τελικός λογαριασμός έχει αρνητικό πρόσημο γιατί ενώ ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατομμυρίων (ΟΣΥ και ΣΤΑ.ΣΥ), αυτά τα χρήματα δεν θα έχουν εισπραχθεί.
Ταυτόχρονα, υπολογίζεται ότι το 15νθημερο, που δόθηκε παράταση στην ισχύ των παλαιών καρτών απεριορίστων διαδρομών, θα υπάρξει απώλεια εσόδων έως 7 εκατομμύρια ευρώ. Με δύο λόγια η ΣΤΑ.ΣΥ θα έχει στο τέλος του χρόνου ένα πλασματικό έλλειμμα της τάξης των 19 εκατομμυρίων και κατά την ένταξή της στο υπερταμείο θα εμφανίζεται ως μια ελλειμματική εταιρεία».
Πάντως, εξήγησε πως έχουν ήδη κατατεθεί προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και παρέθεσε μερικές από αυτές.
Μίλησε για ενίσχυση του δικτύου πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, προσωποποιημένων και απλών, αφού όπως είπε: «πρέπει άμεσα ο ΟΑΣΑ να διαθέσει τουλάχιστον 1.000 μηχανήματα έκδοσης απλού εισιτηρίου του 1,40 ευρώ, ώστε ο επιβάτης να μπορεί να το προμηθεύεται στη γειτονιά του, από περίπτερο κ.λπ, όπως γινόταν μέχρι σήμερα με το προηγούμενο εισιτήριο».
Ανέφερε επίσης πως πρέπει να υπάρξει σωστός προγραμματισμός για την έκδοση νέων καρτών σε άτομα, που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο ή ελευθέρας (Σώματα Ασφαλείας, ΑΜΕΑ κ.λπ), ενώ τόνισε πως πρέπει να γίνουν δοκιμαστικά κλεισίματος των πυλών (μπάρες) ώστε να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία τους και να αποφευχθούν περιστατικά εγκλωβισμού επιβατών.
Επίσης έχει ζητηθεί να ξεκινήσει άμεσα ενημερωτική εκστρατεία με διαφημιστικά σποτ σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλά και φυλλάδια με χρηστικές οδηγίες και σε ξένες γλώσσες για τους τουρίστες, τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων (και σε ξένες γλώσσες) κ.α.
Ακόμη το ΔΣ του σωματείου εργαζομένων θεωρεί απαραίτητη τη σύνδεση του συστήματος των πυλών στους σταθμούς (μπάρες) με τα συστήματα ασφαλείας, έτσι ώστε να ανοίγουν αυτόματα οι «μπάρες» σε περίπτωση ανάγκης. Επίσης τονίζουν πως πρέπει να προχωρήσει ο εφοδιασμός όλων των εκδοτηρίων με τερματικό POS.
Σε ερώτηση σχετική με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου, ανέφερε χαρακτηριστικά πως «το μεμονωμένο εισιτήριο ηλεκτρονικά, ακόμα δεν υπάρχει», ενώ όπως υποστήριξε ο ίδιος, δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί εάν υπάρχει και στην χάρτινη μορφή του, ενός εισιτηρίου που όπως ο ίδιος επισημαίνει αποτελεί τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων των εισιτηρίων με τα περισσότερα έσοδα. Αυτή τη στιγμή ωστόσο οι αυτόματοι πωλητές εκδίδουν κανονικά το μεμονωμένο χάρτινο εισιτήριο.