Ανοίγει σήμερα η αυλαία για τις χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου. Οι μειώσεις των τιμών σε όλα τα εμπορεύματα φθάνουν μέχρι και το 80%.
Ανοίγει σήμερα η αυλαία για τις χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου. Οι μειώσεις των τιμών σε όλα τα εμπορεύματα φθάνουν μέχρι και το 80%.
Οι χειμερινές εκπτώσεις του 2011 αποτελούν την τελευταία ευκαιρία των καταστηματαρχών να αυξήσουν τον τζίρο τους, που τον είδαν να πέφτει σε ελεύθερη πτώση το 2010, ενώ οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δηλώνουν σε θέση ”μάχης” για εξονυχιστικούς ελέγχους στα καταστήματα προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο εξαπάτησης των καταναλωτών με πλασματικές αρχικές τιμές ή με πλασματικά ποσοστά εκπτώσεων.
Όπως λένε οι ίδιοι οι έμποροι, συνολικά σε ετήσια βάση οι πωλήσεις έκαναν βουτιά 25%-30%, η οποία έγινε μάλιστα ακόμη μεγαλύτερη το τελευταίο τρίμηνο του 2010.
Έτσι λοιπόν, σε μια περίοδο που καταγράφεται συνεχής επιδείνωση του οικονομικού κλίματος στη χώρα μας και οι Έλληνες εμφανίζονται ως οι πλέον απαισιόδοξοι ευρωπαίοι, τα καταστήματα δεν περίμεναν την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων για να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών.
Ήδη από την εορταστική περίοδο πωλούσαν με μειωμένες τιμές μέχρι και 50%, προκειμένου να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ενώ όπως σχολιάζει μιλώντας με δημοσιογράφους το μέλος του Δ.Σ. Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Ν. Γιαννέτος, τα ποσοστά των εκπτώσεων, από την πρώτη κιόλας ημέρα έναρξης των εκπτώσεων φέτος θα είναι τόσο υψηλά, ώστε θα κάνουν τους καταναλωτές να αναρωτιούνται εάν είναι πραγματικά.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Β. Κορκίδης από την πλευρά του επανέλαβε σε συνομιλία του με δημοσιογράφους ότι τα στοιχεία είναι αδιάψευστος μάρτυρας για το μέγεθος της κρίσης που αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος.
Ο κ. Κορκίδης σημείωσε ότι η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί στην αγορά υποχρεώνει τους εμπόρους και τους εργαζόμενους στον κλάδο να επανεξετάσουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται και να συμφωνήσουν από κοινού σε ορισμένες αλλαγές – μεταξύ αυτών και το ενδεχόμενο ανοίγματος των καταστημάτων τρεις Κυριακές το χρόνο – μια και το εμπόριο είναι και αυτό ένα επάγγελμα που περιλαμβάνεται, κατά την τρόικα, στα κλειστά.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ το 2011 θα είναι η δυσκολότερη χρονιά, καθώς θα κυλήσει μέσα σε βαθιά ύφεση, ενώ όλα τα μέτρα που επιβλήθηκαν το 2010, ουσιαστικά φέτος θα έχουν τον αντίκτυπό τους και στο εμπόριο.
Ωστόσο κατά τον κ. Κορκίδη το εμπόριο θα αγωνιστεί σε αυτό το περιβάλλον για να αλλάξει την ψυχολογία του καταναλωτή.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς επισημαίνει ότι οι καταναλωτές που δεν βιάστηκαν από τους ”ευρηματικούς” τρόπους ανακοίνωσης προεκπτώσεων να προχωρήσουν σε αγορές, θα βγουν κερδισμένοι, αφού θα μπορούν να επαληθεύουν τα ποσοστά των εκπτώσεων με την αναγραφή των διπλών τιμών.
Κινητοποίηση για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές
Εν μέσω της εκπτωτικής περιόδου, πάντως, φαίνεται ότι θα ανέβει το θερμόμετρο της αντιπαράθεσης μεταξύ εμπόρων, μικρών και μεγάλων, και μεταξύ περιφέρειας και αστικών κέντρων, για το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων παραπάνω από μια Κυριακή το χρόνο,
Το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Βορειοδυτικής Ελλάδας και Νήσων αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωνιστική συγκέντρωση την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011 – ημέρα συνάντησης του Δ.Σ. της ΕΣΕΕ με μέλη του ΣΕΛΠΕ όπου αναμένεται να υπάρξει συζήτηση για το θέμα των Κυριακών – έξω από τα γραφεία της συνομοσπονδίας, και να δηλωθεί η αντίθεση στη λειτουργία των καταστημάτων για περισσότερες από μια Κυριακές το χρόνο.
Οδηγίες προς καταναλωτές και εμπόρους
Οδηγίες προς τους καταναλωτές δίνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, επ’ ευκαιρία της διενέργειας των εκπτώσεων, αναφέροντας ότι οι εκπτώσεις δίνουν μία ευκαιρία, στους καταναλωτές να επωφεληθούν, από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων, αλλά, συγχρόνως, κρύβουν αρκετές παγίδες.
Αρχικά, δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών.
Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή.
Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής.
“Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε, από τις μεγάλες εκπτώσεις”, αναφέρεται, ενώ παράλληλα, χρειάζεται προσοχή ώστε να μην επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις.
Χρήσιμο είναι, πριν ξεκινήσουμε για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης, ενώ πολύ σημαντική είναι η έρευνα αγοράς πριν αγοράσουμε οτιδήποτε.
Εξάλλου, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μας προτρέπει να δίνουμε προσοχή στις συναλλαγές με δόσεις ή πιστωτική κάρτα και να απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά.
Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής πλασματικής έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές, απευθυνθείτε στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των καταναλωτών 1520.
Επίσης, η ΕΣΕΕ απέστειλε οδηγίες προς τις εμπορικές επιχειρήσεις μέλη της σε όλη τη χώρα, οι οποίες περιλαμβάνουν εκτός των άλλων την αναγραφή διπλής τιμής (παλαιάς και νέας), του ποσοστού της έκπτωσης και ακρίβεια ως προς τις εκπτωτικές αναγγελίες προς τον πελάτη.
Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα.
Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται, με απόφαση του οικείου Νομάρχη, διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.