Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή του Παντελή Παντελίδη την Πέμπτη 18/2/2016 καθώς επίσης και το τροχαίο στο οποίο σκοτώθηκαν ακόμα 3 νέοι στην Ερμιόνη την Κυριακή, 14/2/2016, είναι ανάγκη να αναφερθούμε στα τροχαία.
Τα τροχαία είναι, δυστυχώς, μία μάστιγα (κυρίως στη χώρα μας) που επιφέρουν θανάτους και τραυματισμούς.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης, το 2014 σε 747 δυστυχήματα έχασαν τη ζωή τους 801 άτομα, εκ των οποίων το 67,5% ήταν οδηγοί, το 16,4% επιβάτες και το 16,1% πεζοί. Μάλιστα, 236 από αυτούς ήταν νέοι 18-36 ετών.
Επιπλέον, πάλι με στοιχεία της Τροχαίας, το πρώτο εξάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 328 ατυχήματα, στα οποία πέθαναν 357 άνθρωποι. Ακόμα πιο τραγικό είναι το γεγονός από τους 357 θανόντες, το 37,2% είναι νέοι ηλικίας 18-35 ετών. Αυτό ισοδυναμεί με 133 νέους νεκρούς στους δρόμους και όλα αυτά ΜΟΝΟ στο ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ του 2015…
Δυστυχώς, η Ελλάδα θεωρείται μία από τις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη.
Με τα στοιχεία όμως του πρώτου εξαμήνου του 2015, μπορούμε να βγάλουμε και άλλα συμπεράσματα, που αφορούν την οδική συμπεριφορά καθώς και το πόσο περιποιημένο είναι το οδικό δίκτυο. Από τα 328 ατυχήματα, τα 231, ήταν είτε σε κατοικημένη περιοχή είτε σε μικρότερους περιφερειακούς δρόμους!
Όλα αυτά τα στατιστικά δεν έχουν καμία σημασία, μπροστά στην απώλεια ανθρώπινων ζωών, πόσω μάλλον νέων ανθρώπων, με όνειρα, στόχους και φιλοδοξίες.
Είναι γεγονός πως τα τροχαία έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά πρέπει να υπάρξει επιπλέον ενημέρωση και ημερίδες προς τους οδηγούς ώστε, να αποφεύγεται αυτό το τραγικό φαινόμενο.
Γιατί όπως και να το κάνουμε, οι θανόντες στα τροχαία αφήνουν πίσω τους οικογένειες και συγγενείς χαροκαμένους, που θα πρέπει να ζήσουν τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής τους δίχως ένα στενό αγαπημένο τους πρόσωπο…