PeristeriNews.gr
Κοινωνία

Παρέμβαση της ομάδας «Αδράστεια» στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γ’ Αθήνας



Παρέμβαση πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη (10/9) στο Περιστέρι, από την ομάδα «Αδράστεια», στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γ’Αθήνας ενόψει των επερχόμενων συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων στα σχολεία του Περιστερίου.

Η ανακοίνωση της ομάδας «Αδράστεια»:

«ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Σε συνέχεια της απόφασης του Υπ.Παιδείας για συγχώνευση τμημάτων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιχειρείται η υλοποίηση της και στα σχολεία του Περιστερίου. Συγκεκριμένα, επίκεινται συγχώνευση δεκάδων τμημάτων στα δημοτικά σχολεία 7ο, 21ο, 24ο, 30ο, 31ο, 32ο, 41ο και στο 21ο νηπιαγωγείο, ενώ επίσης καταργούνται τμήματα του 11ου ΓΕΛ.

Η συγκεκριμένη απόφαση δεν έρχεται σαν κεραυνός εν αιθρία. Είναι μια μεθοδευμένη προσπάθεια από την πλευρά του κράτους για την πλήρη υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της. Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε τον Μάρτιο, με κύριο πυλώνα την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων, επιταχύνει τις διαδικασίες για τη διάλυση της δημόσιας παιδείας. Μέλημα της κυβέρνησης είναι η εισχώρηση του κεφαλαίου ντόπιου και διεθνούς, με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και την παροχή πτυχίων ισότιμων με αυτών των δημοσίων πανεπιστημίων.

Η διαδικασία υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης δεν αφορά μόνο την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά ξεκινάει από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Για άλλη μια χρονιά, οι σχολικές μονάδες καλούνται να αντιμετωπίσουν τα τεράστια κενά που δημιουργούνται από τη μη πρόσληψη εκπαιδευτικών, οι οποίοι παραμένουν σε μακροχρόνιες λίστες αναμονής μέχρι το διορισμό τους. Την ίδια στιγμή, εντατικοποιείται το καθεστώς εκμετάλλευσης των εκπαιδευτικών αναπληρωτών αλλά και οι συνθήκες διαβίωσής τους καθίστανται όλο και πιο δυσμενείς. Καλούμενοι να αναλάβουν υπηρεσία κυριολεκτικά από τη μια μέρα στην άλλη, καλύπτοντας πολλαπλά κενά σε διαφορετικές περιοχές, αλλάζοντας συνεχώς τον τόπο διαμονής τους, όντας χαμηλόμισθοι κ επιβαρυμένοι με το υψηλό κόστος διαμονής, μεταφορικών και επιβίωσης για 8 μήνες μέχρι να ξαναμπούν στο ταμείο ανεργίας.

Mε το άνοιγμα των σχολείων την Τετάρτη θα επακολουθήσει και η συγχώνευση δεκάδων τμημάτων, με την εικόνα των αιθουσών να υπερβαίνουν τον αριθμό μαθητών αντιστρόφως ανάλογα με το εκπαιδευτικό προσωπικό που όλο και μειώνεται.. Κατά αυτό τον τρόπο δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο το εκπαιδευτικό πλαίσιο και η μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, με την πλέον κατάργηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης όπως είχε ξεκινήσει κατ’ αναλογία 1εκπαιδευτικού ανά μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, η διδασκαλία γίνεται ακόμα πιο δύσκολη με τον εκπαιδευτικό της τάξης να επωμίζεται τις τεράστιες ελλείψεις από τις περικοπές του Υπουργείου Παιδείας στο προσωπικό παράλληλης στήριξης και στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Αποτέλεσμα αυτής της απόφασης είναι η μη επαρκής υποστήριξη αυτών των μαθητών και η έλλειψη εξατομικευμένης προσέγγισης που προϋποθέτει η μόρφωση τους. Παράλληλα καταργείται κάθε έννοια ενσυναίσθησης και συμπεριλήψης που αναπτύσσεται στο κέντρο της σχολικής κοινότητας μέσα από τη φοίτησή τους στα γενικά σχολεία.

Ας μην ξεχνάμε, επίσης, κατά την πρόσφατη περίοδο της πανδημίας με ποιο τρόπο αντιμετωπίστηκε η εκπαιδευτική κοινότητα, με έλλειψη στοιχειωδών μέτρων προστασίας, με στοιβαγμένους μαθητές σε υπεράριθμες τάξεις διακινδυνεύοντας την υγεία τη δική τους και των συγγενών τους, αλλά και με την πλήρη υποτίμηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της μη παροχής εξοπλισμένων μέσων απαραίτητων για τη πραγματοποίηση και την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη συγκεκριμένη ειδική περίπτωση της απομακρυσμένης διδασκαλίας.

Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν, γνωρίζοντας ότι το κράτος έχει συνειδητά αποφασίσει να επιτεθεί και στην παιδεία όπως αντίστοιχα και στην υγεία του λαού, αντιλαμβανόμαστε ότι τίποτα δεν χαρίζεται. Μέσα από τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα σχολικό πλαίσιο χωρίς ταξικούς διαχωρισμούς, αποκλεισμούς και διακρίσεις, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών. Στην περίοδο που βρισκόμαστε, όπου η κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα τεράστιο κύμα πληθωρισμού και ανατιμήσεων, με την απελευθέρωση των πλειστηριασμών α’ κατοικίας, με την εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τη συμμετοχή του κράτους στην γενοκτονία των Παλαιστινίων, οφείλουμε να αντισταθούμε και να αντεπιτεθούμε στο καπιταλιστικό σύστημα που γεννά την φτώχεια, τον πόλεμο , την εκμετάλλευση, την καταπίεση. Χτίζοντας βάσεις και δημιουργώντας κοινότητες αγώνα μέσα στα σχολεία, τις σχολές, την εργασία και τις γειτονιές μας, θα καταφέρουμε να αντιστρέψουμε τους όρους και να πάμε ένα βήμα πιο κοντά στην κοινωνία ισότητας και αλληλεγγύης που οραματιζόμαστε. Στεκόμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές που αγωνίζονται για ακόμα μια φορά για ένα καλύτερο μέλλον, για να μπορούμε ακόμα να μιλάμε για δημόσια και δωρεάν παιδεία.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ».

Ακολουθήστε το PeristeriNews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για το Περιστέρι και όχι μόνο!





Related posts

ΕΦΕΤ: Ανακαλεί ορτύκια με σαλμονέλα

Peristeri News

Κολωνός: Συμπλοκή με πυροβολισμούς και 4 συλλήψεις

Peristeri News

Άγνωστοι άρπαξαν 30 καινούργια laptop μέσα από Υπουργεία

Peristeri News

Leave a Comment