Στη δημοσιότητα δόθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφοι των Γενικών Λυκείων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στην Ιστορία, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στη Φυσική και οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.
Δείτε αναλυτικά τα θέματα:
– Της Ιστορίας (ημερήσια)
– Της Ιστορίας (εσπερινά)
– Της Φυσικής (ημερήσια)
– Της Φυσικής (εσπερινά)
– Της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ημερήσια)
– Της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (εσπερινά)
Αύριο στα εξεταστικά κέντρα θα προσέλθουν εκ νέου οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, οι οποίοι θα διαγωνιστούν στα Ψηφιακά Συστήματα, στον Προγραμματισμό Υπολογιστών, στη Μεταφορά Φορτίων και στην Οικοδομική.
Για καλά προετοιμασμένους μαθητές τα σημερινά θέματα
Σαφή και επιστημονικά διατυπωμένα χαρακτηρίζει η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας τα θέματα της Φυσικής Προσανατολισμού στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ, κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης και ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, ο χρόνος ήταν επαρκής για την ανάπτυξή τους, ενώ απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Για τα θέματα στην Ιστορία Προσανατολισμού, η Ομοσπονδία επίσης θεωρεί ότι ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της διδαχθείσας ύλης. Επισημαίνει ακόμη πως, γενικά, για έναν καλά προετοιμασμένο μαθητή, τα θέματα ήταν εύκολα προσεγγίσιμα και απαιτούσαν κριτική σκέψη και συνθετική ικανότητα μόνο στη Δεύτερη Ομάδα, δηλαδή στην επεξεργασία των πηγών.
Σε ό,τι αφορά τα θέματα στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Προσανατολισμού, η ΟΕΦΕ σημειώνει ανά θέμα τα εξής:
ΘΕΜΑ Α: Κατανοητά υποερωτήματα χωρίς ύπαρξη παγίδων.
ΘΕΜΑ Β:
Β1 Άσκηση με κενά χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες
Β2 Άσκηση εύρεσης λογικών – συντακτικών λαθών που δεν είχε παγίδες.
ΘΕΜΑ Γ: Θέμα έξυπνο, που εξέταζε τους μαθητές στην ευκολία διαχείρισης των στοιχείων ενός πίνακα, είχε δύσκολη εκφώνηση, που μπορεί να μπερδέψει κάποιους.
ΘΕΜΑ Δ: Θέμα με υποπρογράμματα, που δεν είχε δύσκολες έννοιες. Θέμα καλό για κατανόηση των πλεονεκτημάτων του τμηματικού προγραμματισμού.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Φροντιστών, γενικά τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, ένας μαθητής μέτριας δυναμικότητας μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12, αλλά δυσκόλευαν στη συνέχεια με αποτέλεσμα το άριστα να είναι μόνο για μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά και έχουν κατανοήσει καλά τις έννοιες του προγραμματισμού.