Πέντε νέες ταινίες αυτή την εβδομάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες, με συναίσθημα, περιπέτεια και… Όσκαρ.
Ένας άνδρας έρχεται αντιμέτωπος με ανοιχτές υποθέσεις του παρελθόντος, μια θαυματουργή θεραπεία έχει ανατριχιαστικά αποτελέσματα, ένας πρώην εκτελεστής επιστρέφει στην ενεργό δράση, μια ρομαντική κοπέλα προσγειώνεται απότομα στη σκληρή πραγματικότητα και ένας ξέγνοιαστος και ανυποψίαστος άνδρας γίνεται αναγκαστικά πατέρας, στις ταινίες αυτής της εβδομάδας.
«Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα»
Ο Λι επιστρέφει στην γενέτειρά του, όταν μαθαίνει ότι ο αδελφός του βρίσκεται στο νοσοκομείο. Καλείται να αναλάβει την κηδεμονία του έφηβου ανιψιού του και ταυτόχρονα έρχεται αντιμέτωπος με τα λάθη και τους δαίμονες του παρελθόντος. Ο Κένεθ Λόνεργκαν γράφει ένα εξαιρετικό σενάριο και ο Κέισι Άφλεκ ερμηνεύει τον Λι με ένα μόνιμο βάρος στο στήθος. Η ερμηνεία του Άφλεκ βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και χάρισε στον ηθοποιό μία υποψηφιότητα για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, ενώ συνολικά η ταινία διεκδικεί έξι χρυσά αγαλματίδια. Χαμηλών τόνων, αλλά υψηλής συναισθηματικής αξίας, η ταινία του Λόνεργκαν (You Can Count on Me) μιλά για όλα αυτά που δεν τολμούμε να πούμε, για τον πόνο που κουβαλάμε μέσα μας και για τη ζωή που -όπως και να ‘χει- πρέπει να συνεχίζεται.
Σκηνοθεσία: Κένεθ Λόνεργκαν
Πρωταγωνιστούν: Κέισι Άφλεκ, Μισέλ Γουίλιαμς, Λούκας Χέτζις, Κάιλ Τσάντλερ
«Αντίδοτο στην ευεξία»
O Γκορ Βερμπίνσκι των Πειρατών της Καραϊβικής και του Rango σκηνοθετεί θρίλερ που βαδίζει στα χνάρια του Shutter Island (οι ομοιότητες φαίνεται πάντως να κάνουν κακό στην ταινία του Βερμπίνσκι). Ο Λόκχαρτ είναι ένας νεαρός χρηματιστής, ο οποίος καλείται να επισκεφθεί ένα ησυχαστήριο στην Ελβετία για να βρει και να φέρει πίσω τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας στην οποία εργάζεται. Αυτό που θα συναντήσει είναι ηλικιωμένους ανθρώπους που μοιάζουν να έχουν συμβιβαστεί στην ιδέα του να μείνουν για πάντα σε αυτό το μέρος και υποβάλλονται σε μία παράξενη θεραπεία. Σύντομα θα παρατηρήσει την παράξενη συμπεριφορά των θαμώνων και θα αναζητήσει απαντήσεις. Εξαιρετική η σκηνογραφία και το στήσιμο των πλάνων -με κάθε ένα από αυτά να μοιάζει με μικρό πίνακα. Ωστόσο, ο Βερμπίνσκι μοιάζει να έχει υπερβολική εμπιστοσύνη στις δυνατότητές του και η διάρκειας 2,5 ωρών ταινία να κουράζει. Ο θεατής έχει υποψιαστεί τις απαντήσεις πολύ πριν το τέλος της ταινίας, με αποτέλεσμα όταν το φινάλε φτάνει να μην μπορεί πια να ενδιαφερθεί. Εάν η ταινία ήταν μικρότερη σε διάρκεια θα μπορούσαμε ίσως να μιλάμε για ένα πολύ πιο ενδιαφέρον θρίλερ.
Σκηνοθεσία: Γκορ Βερμπίνσκι
Πρωταγωνιστούν: Ντέιν ΝτεΧάαν, Τζέισον Άιζακς, Μία Γκοθ
«Τζον Γουίκ 2»
Έχοντας επιστρέψει στον κόσμο της μαφίας, ο Τζον Γουίκ (Κιάνου Ριβς) διαπιστώνει ότι δεν μπορεί να απαλλαγεί εύκολα από αυτόν. Καλείται να εκπληρώσει μία υπόσχεσή του και να προχωρήσει στη δολοφονία ενός υψηλόβαθμου στελέχους της Καμόρα. Μόνο που η απόφασή του αυτή θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις που θα θέσουν εκ νέου σε κίνδυνο τη ζωή του. Ακολουθώντας πιστά τα χνάρια του πρώτου Τζον Γουίκ, το σίκουελ κινείται και αυτό σε καταιγιστικούς ρυθμούς. Ο Κιάνου Ριβς κάνει απλά τα απολύτως απαραίτητα και κατά τα άλλα επιδίδεται σε μία σειρά χορογραφημένων σκηνών μάχης σώμα με σώμα που αν δεν σας κουράσουν -η ταινία διαρκεί περίπου δύο ώρες- θα σας εντυπωσιάσουν. Σκηνοθετημένο όπως και το πρώτο μέρος από τον κασκαντέρ Τσαντ Σταχέλσκι.
Σκηνοθεσία: Τσαντ Σταχέλσκι
Πρωταγωνιστούν: Κιάνου Ριβς, Λόρενς Φίσμπερν, Ρικάρντο Σκαμάριο, Ίαν ΜακΣέιν
«Η ζωή μιας γυναίκας»
Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Ο Νόμος της Αγοράς» επιστρέφει αφηγούμενος τη ζωή μιας γυναίκας στη Νορμανδία του 1819. Η Ζαν είναι ένα κορίτσι που παντρεύεται έναν ευγενή, o οποίος σύντομα αποδεικνύεται άπιστος. Η Ζαν γεννάει ένα παιδί, το οποίο λατρεύει, αλλά και το οποίο την ταλαιπωρεί. Ο Στεφάν Μπριζέ μεταφέρει στο σινεμά μυθιστόρημα του Γκυ Ντε Μοπασάν και προσεγγίζει με ευαισθησία τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι γυναίκες εκείνης της εποχής. Ωστόσο, υπάρχουν στιγμές που ο θεατής θα απογοητευτεί από την απουσία δράσης: τα σημαντικότερα γεγονότα μένουν αθέατα και λαμβάνουν χώρα εκτός κάδρου. Η ταινία κέρδισε το βραβείο της Ένωσης Κριτικών FIPRESCI στο Φεστιβάλ Βενετίας 2016.
Σκηνοθεσία: Στεφάν Μπριζέ
Πρωταγωνιστούν: Ζαν-Πιερ Νταρουσέν, Γιολάντ Μορό, Τζουντίντ Γκεμλά
«Όλα αρχίζουν αύριο»
Ο μάλλον ανεύθυνος Σαμουέλ βλέπει τη ζωή του να αλλάζει όταν μία γυναίκα εμφανίζεται μπροστά του με ένα μωρό που του το αφήνει, λέγοντάς του ότι είναι δικό του. Εκείνος θα την αναζητήσει στο Λονδίνο όπου σταδιακά θα χτίσει μια νέα ζωή με την κόρη του. Χρόνια αργότερα η μητέρα της Γκλόρια θα κάνει την εμφάνισή της. Η ταινία του Ούγκο Γκέλιν αποτελεί ριμέικ του πρόσφατου «Πουθενά Χωρίς την Κόρη μου» (2013). Βασίζεται κυρίως στο χάρισμα του Ομάρ Σάι, ενός ανθρώπου με εξαιρετικό κωμικό ταλέντο, αλλά με βαθιά αίσθηση των δραματικών στιγμών (το αποδεικνύει και στο φινάλε της ταινίας). Θα συγκινήσει τους θεατές, αν και οι χαρακτήρες μοιάζουν να περνούν από τη μία κατάσταση στην άλλη αυτόματα. Πώς κάποιος μετατρέπεται εν μία νυκτί σε υπεύθυνο και φιλόδοξο πατέρα; Η ταινία δεν δίνει απαντήσεις.
Σκηνοθεσία: Ουγκό Γκελίν
Πρωταγωνιστούν: Ομάρ Σάι, Κλεμάνς Ποεζί, Γκλόρια Κόλστον, Αντουάν Μπερτράν