Το σινε-μενού της εβδομάδας περιλαμβάνει μια υπερηρωική επιστροφή, μελωδίες από τα 60s, μάχιμους δημοσιογράφους, μια ιταλική κωμωδία, αλλά και ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστούν οι Βενσάν Κασέλ και Κατρίν Ντενέβ.
Τρεις συγκλονιστικές αληθινές ιστορίες, μία κοινότητα με παιδιά – δολοφόνους, μία θρυλική ομάδα σούπερ ηρώων και το χρονικό μιας σεξουαλικής και συναισθηματικής ενηλικίωσης υφαίνουν τον κινηματογραφικό ιστό αυτής της εβδομάδας.
«Άρωμα ελευθερίας»
Βασισμένο στο μπεστ σέλερ «Then they came for me: A family’s story of love, captivity and survival» του δημοσιογράφου του BBC, Maziar Bahari, το βιογραφικό δράμα – με τους Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Κιμ Μπόντνια, Ντιμίτρι Λεονάιντας, Αμίρ Ελ Μασρί και Χαρούκ Μπίλγκινερ – αποτελεί το σεναριακό και σκηνοθετικό ντεμπούτο του οικοδεσπότη του The Daily Show, Τζον Στιούαρτ, ο οποίος είχε μικρή, αλλά καθοριστική ανάμειξη στην καθηλωτική πραγματική ιστορία που αφηγείται. Όλα ξεκίνησαν το 2009, την παραμονή των εκλογών στο Ιράν, από μία σατιρική συνέντευξη, κατά την οποία ο Στιούαρτ, αστειευόμενος, αποκάλεσε τον καλεσμένο του, Bahari, κατάσκοπο, με αποτέλεσμα οι ιρανικές αρχές να τον συλλάβουν με την κατηγορία της κατασκοπείας, να τον ανακρίνουν και να τον βασανίσουν για 118 ημέρες.
«Οι προθέσεις μου για την ταινία έχουν να κάνουν με δύο πράγματα: Πρώτον, να υπενθυμίσω στους ανθρώπους ότι το παράλογο και η χαρά μπορούν να υπάρχουν και στις πιο απάνθρωπες συνθήκες. Δεύτερον, ότι αυτοί που θέλουν να εκφραστούν δεν πρέπει να εκτίθενται στις τρομερές συνθήκες, που υπέστη ο Maziar. Ένα από τα πράγματα που αυτά τα καθεστώτα κάνουν στους αιχμαλώτους, είναι να τους απομονώνουν και να τους κάνουν να αισθάνονται τελείως μόνοι. Ελπίζω η ταινία να περιέχει την αίσθηση ότι οι άνθρωποι, που βρίσκονται σε αυτήν τη θέση, δεν είναι μόνοι ή ξεχασμένοι. Ελπίζω να παρηγορηθούν από αυτό» σημειώνει ο δημιουργός.
«Love & mercy»
Το βιογραφικό δράμα του Μπιλ Πόλαντ αποκαλύπτει την άγνωστη ιστορία του πρωτοπόρου ηγέτη των Beach Boys και θρυλικού ποπ σταρ, Μπράιαν Ουίλσον. Οι Τζον Κιούζακ και Πολ Ντέινο, πλαισιωμένοι από τους Ελίζαμπεθ Μπανκς, Πολ Τζιαμάτι και Τζέικ Άμπελ, ενσαρκώνουν τη βασανισμένη αυτή ιδιοφυία, σε διάφορες περιόδους της ζωής της, καθώς θριαμβεύει ενάντια στην ψυχική ασθένεια και τους εθισμούς, για να αναδειχθεί ως ένας από τους πιο εμβληματικούς μουσικούς της γενιάς του.
«Ο Παρτιζάνος»
Στα άδυτα μιας κοινότητας, όπου παιδιά μεγαλώνουν και εκπαιδεύονται ως δολοφόνοι, διεισδύει το θρίλερ του Άριελ Κλέιμαν, με τους Βενσάν Κασέλ, Τζέρεμι Σάμπριελ, Νάιτζελ Μπάρμπερ και Φλοράνς Μετζάρα. Οι ισορροπίες της δολοφονικής αυτής ομάδας διαταράσσονται, όταν μπαίνει στους κόλπους της ένα ευαίσθητο παιδί.
«Όλα ξεκίνησαν, όταν διάβασα ένα άρθρο για τις φυλές παιδιών – δολοφόνων στην Κολομβία, που αποκαλούνται “Σικάριος”» αναφέρει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης. «Γνώριζα, εξαρχής, ότι δεν ήθελα να κάνω μια ταινία για τις φυλές αυτές στην Κολομβία. Δεν ήθελα να εμπλέκονται στην ιστορία κυκλώματα ναρκωτικών ή κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες της περιοχής, αλλά μια οικουμενική ανθρώπινη ιστορία. Μια ιστορία για τη σχέση παιδιών και ενηλίκων, για τις πεποιθήσεις των τελευταίων που προσπαθούν να γαλουχήσουν τα παιδιά. Μια ιστορία για την τραγωδία των παιδιών που δεν τους επιτρέπεται να δουν τον κόσμο με καθαρή ματιά».
«Ο άνδρας που αγαπήθηκε πολύ»
Το γαλλικό δράμα του Αντρέ Τεσινέ – με τους Γκιγιόμ Κανέ, Κατρίν Ντενέβ και Αντέλ Χαενέλ – αφηγείται την αληθινή ιστορία τής εξαφάνισης της Ανιές Λε Ρου, που συγκλονίζει εδώ και 30 χρόνια τη Γαλλία, με το σενάριό του να βασίζεται στο βιβλίο «Une femme face a la Mafia» των Renee και Jean – Charles Le Roux. Η ταινία μάς μεταφέρει στο 1976, όταν η Ανιές, μετά τη διάλυση του γάμου της, επιστρέφει στη νότια Γαλλία, για να μείνει με τη μητέρα της, η οποία είναι ιδιοκτήτρια ενός καζίνου. Ο δυνατός έρωτας για έναν άνδρα που εκμεταλλεύεται τη θέση της, την οδηγεί στην απόγνωση και, μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας, εξαφανίζεται χωρίς κανένα ίχνος. Τριάντα χρόνια μετά, η μητέρα της κάνει τα πάντα, για να τιμωρηθεί ο βασικός ύποπτος για τη δολοφονία της.
«Fantastic four»
Η πρώτη ομάδα σούπερ ηρώων στη μακρά ιστορία των Marvel Comics καταλαμβάνει τη μεγάλη οθόνη, μέσα από την περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας του Τζος Τρανκ, με τους Μάιλς Τέλερ, Κέιτ Μάρα, Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Τζέιμι Μπελ και Τόμπι Κέμπελ. Το πρώτο τεύχος της σειράς Fantastic Four, με την υπογραφή του θρυλικού Σταν Λι και του Τζακ Κίρμπι, κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 1961, άμεσα επηρεασμένο από τη διάσπαρτη ανησυχία της εποχής για την πυρηνική ενέργεια και τη ραδιενέργεια. Σε αυτήν την κινηματογραφική εκδοχή, μια ετερόκλητη ομάδα νεαρών ιδεαλιστών εξερευνητών μεταφέρεται σε μία παράλληλη διάσταση, κατά τη διάρκεια ενός φιλόδοξου επιστημονικού πειράματος. Εκεί, τα σώματά τους μεταλλάσσονται και αποκτούν μοναδικές υπερφυσικές δυνάμεις, τις οποίες πρέπει να μάθουν να χειρίζονται.
«Οι Fantastic Four δεν ήταν ποτέ σούπερ ήρωες» τονίζει ο σκηνοθέτης, εξηγώντας τον λόγο για τον οποίο «προσγείωσε» την ιστορία του σε ένα ρεαλιστικό ύφος. «Ήταν εξερευνητές, που ζητούσαν την περιπέτεια. Πάντα, πήγαιναν σε διάφορα μέρη, συναντούσαν κινδύνους σε άλλους πλανήτες και άλλες διαστάσεις. Οι δυσκολίες τους συμβολίζουν τις δυσκολίες, που περνά κάθε νέος».
«Φιμωμένος έρωτας»
Στην πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα, ο Ντούτσιο Κιαρίνι συνθέτει μια γλυκόπικρη ιστορία σεξουαλικής και συναισθηματικής ενηλικίωσης, εξερευνώντας τις αδυναμίες του αντρικού φύλου, με φόντο μια κλασικά παρεμβατική ιταλική οικογένεια. Με τους Ματέο Κρεατίνι, Φραντσέσκα Αγκοστίνι, Νικόλα Νότσι, Μιριάνα Ρασχίλα και Μπιάνκα Τσεραβόλο, ένας 17άχρονος, που πάσχει από φίμωση, εγκλωβισμένος στους φόβους και τις ανασφάλειές του, σχεδόν αποκλεισμένος από τα κορίτσια, θα μάθει να αναπτύσσει άλλα ταλέντα, που θα τον βοηθήσουν να αποκτήσει μια πιο βαθιά κατανόηση του γυναικείου κόσμου και των ατελείωτων συναισθηματικών αντιφάσεων.