Πολλές είναι οι κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας, με αληθινές συγκλονιστικές και ανθρώπινες ιστορίες, μηνύματα για τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, της παγκοσμιοποίησης και του πολέμου, αναθεωρήσεις ζωής, «κλασικά λογοτεχνικά» ζόμπι και χαριτωμένα ζωάκια.
«Η μεγάλη διάσωση»
Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Κέισι Σέρμαν, το τρισδιάστατο δραματικό θρίλερ του Κρεγκ Γκιλέσπι, με τους Κρις Πάιν, Μπεν Φόστερ, Έρικ Μπάνα, Χόλιντεϊ Γκρέιντζερ, Γκρέιαμ ΜακΤάβις και τον – υποψήφιο για Όσκαρ – Κέισι Άφλεκ, αποτυπώνει τα πραγματικά περιστατικά μιας τρομερής ναυτικής τραγωδίας, που συνέβη στον Ατλαντικό Ωκεανό, και τις συγκλονιστικές ώρες των πληρωμάτων, που στοιχειώνουν τη ναυτική ιστορία των ΗΠΑ. Όλα ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 1952, στη Νέα Αγγλία, όταν μια σφοδρότατη καταιγίδα έκοψε ένα τάνκερ στα δύο, αφήνοντας το πλήρωμά του στο έλεος των πελώριων κυμάτων και του Θεού.
«Πέρα από τα βουνά»
Μέσα από το αισθηματικό του δράμα, ο Ζία Ζανγκέ καταθέτει την άποψή του για το μέλλον της Κίνας και την ταυτότητά της, καταγράφοντας, παράλληλα με την ιστορία που αφηγείται, την εξέλιξη της Κίνας και τις συνέπειες της παγκοσμιοποίησης στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Με τους Ζάο Τάο, Ζανκ Γι, Λιανγκ Γιν Ντονγκ, Ντονγκ Ζιγιάν και Σίλβια Τσανγκ, η ιστορία της ταινίας εξελίσσεται σε τρεις διαφορετικές χρονικές περιόδους, ξεκινώντας από τον γάμο ενός ζευγαριού και την απόκτηση του γιου του. Ακολουθεί το διαζύγιο και η απομάκρυνση του παιδιού από τη μητέρα του. Στην Αυστραλία, το 2025, το 19χρονο πια αγόρι, μιλάει μετά βίας κινέζικα, δυσκολεύεται να επικοινωνήσει με τον χρεοκοπημένο πατέρα του, ενώ το μόνο, που θυμάται από τη μητέρα του, είναι το όνομά της.
«Η κυρία και το φορτηγάκι»
Ο Νίκολας Χάιτνερ μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομώνυμο επιτυχημένο θεατρικό έργο του Άλαν Μπένετ, το οποίο αφηγείται την πραγματική ιστορία που βίωσε ο συγγραφέας, όταν μια άστεγη ηλικιωμένη γυναίκα, που ζούσε μέσα σε ένα σαραβαλιασμένο φορτηγάκι, πάρκαρε έξω από το σπίτι του, με αποτέλεσμα να προκύψει μια παράξενη «συγκατοίκηση».
Τον ρόλο της εκκεντρικής γυναίκας έχει αναλάβει η – δύο φορές βραβευμένη με Όσκαρ – Μάγκι Σμιθ, πλαισιωμένη από τους Άλεξ Τζένινγκς, Τζέιμς Κόρντεν, Ντομινίκ Κούπερ και Τζιμ Μπρόαντμπεντ. Η γλυκόπικρη κωμωδία γυρίστηκε στον ίδιο δρόμο και στο ίδιο σπίτι, που έλαβαν χώρα τα περιστατικά, προσδίδοντας αυθεντικότητα και μια συγκινητική διάσταση σε αυτήν την ανθρωποκεντρική ιστορία.
«Αυτή η γυναίκα ήταν κατεστραμμένη και ζούσε σαν άστεγη, αλλά δεν λυπόταν τον εαυτό της και δεν δεχόταν υποδείξεις από κανέναν» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Περιφρονούσε κάθε απόπειρα συμπόνιας. Δεν αναζητούσε τη συμπάθεια, ούτε τον οίκτο. Δεν την ενδιέφερε να τη συμπαθεί ο Μπένετ. Την ενδιέφερε να έχει ένα κομμάτι γης. Και προσπαθούσε να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί».
«Η απόφαση»
Το δανέζικο πολεμικό δράμα του Τομπίας Λίντχολμ, το οποίο επιχειρεί να ρίξει φως στις επιπτώσεις του πολέμου στους ανθρώπους, ήταν υποψήφιο για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Με τους Πίλου Άσμπεκ, Τούβα Νοβότνι, Νταρ Σαλίμ και Σόρεν Μάλινγκ, ένας διοικητής έχει στρατοπεδεύσει με τους άνδρες του κάπου στην επαρχία τού Αφγανιστάν. Κατά τη διάρκεια μιας αποστολής ρουτίνας, βρίσκονται σε διασταυρούμενα πύρα και θα πάρει μία πολύ δύσκολη απόφαση, με βαριές επιπτώσεις για τον ίδιο και την οικογένειά του.
Ο σκηνοθέτης διευκρινίζει: «Δεν υπήρξα ποτέ στρατιώτης. Δεν πολέμησα ποτέ. Έχω παρατηρήσει μόνο τον πόλεμο στις ειδήσεις και τις ταινίες. Όταν αποφάσισα να κάνω την ταινία, έπρεπε να βρω ανθρώπους, που έχουν μαρτυρήσει πολέμους: Δανούς στρατιώτες, Ταλιμπάν, συγγενείς και πρόσφυγες. Έπρεπε να καταλάβω τη λογική, αλλά όχι την αλήθεια, γιατί δεν πιστεύω ότι υπάρχει αλήθεια πίσω από έναν πόλεμο. Έπρεπε να καταλάβω, για να μπορώ να πω μια ιστορία για ανθρώπους στον πόλεμο. Γιατί αυτοί υπάρχουν. Η “Απόφαση” αφορά αυτούς».
«Μια ανάσα»
Γυρισμένο στην Ελλάδα και τη Γερμανία, το γερμανικής παραγωγής δράμα του Κρίστιαν Τσούμπερτ, με τους Γιόρντις Τρίμπελ, Χαρά Μάτα Γιαννάτου, Μπέντζαμιν Σάντλερ, Αποστόλη Τότσικα, Ακύλα Καραζήση, Πηνελόπη Σεργουνιώτη και Μαίρη Νάνου – ξετυλίγει την περιπέτεια μιας κοπέλας, η οποία, εν μέσω οικονομικής κρίσης, μεταναστεύει στη Γερμανία, αφήνοντας πίσω τον σύντροφό της. Εκεί, πιάνει δουλειά ως παιδαγωγός ενός μικρού κοριτσιού. Όμως, μια μέρα, ενώ είναι υπό την επίβλεψή της, το μωρό εξαφανίζεται. Από εκείνη τη στιγμή, ξεκινά ο «Γολγοθάς» της.
«Περηφάνια και προκατάληψη και ζόμπι»
Το θρίλερ τρόμου του Μπαρ Στιρς μεταφέρει στον κινηματογράφο την εκδοχή του συγγραφέα Σεθ Γκράχαμ Σμιθ πάνω στο κλασικό μυθιστόρημα της Τζέιν Όστιν, «Περηφάνια και προκατάληψη», το οποίο μιλά για τις μπερδεμένες ερωτικές σχέσεις ατόμων, που προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις στην Αγγλία του 19ου αιώνα. Εδώ, η λογοτεχνική ηρωίδα Ελίζαμπεθ Μπένετ έρχεται αντιμέτωπη με ορδές αρπακτικών ζόμπι. Παίζουν οι Λίλι Τζέιμς, Λένα Χίντεϊ, Ματ Σμιθ, Ντάγκλας Μπουθ, Τζακ Χιούστον, Τσαρλς Ντανς και Σαμ Ράιλι.
«Kung fu panda 3»
Μετά τις δύο προηγούμενες ταινίες, οι οποίες ήταν υποψήφιες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, το γνωστό αξιολάτρευτο πάντα, ο Πο, επιστρέφει δριμύτερο στην οικογενειακή περιπέτεια κινουμένων σχεδίων των Αλεσάντρο Καρλόνι και Τζένιφερ Γιου, με τη μουσική του – βραβευμένου με Όσκαρ – Χανς Ζίμερ. Όταν ο – για χρόνια χαμένος – πατέρας του Πο εμφανίζεται ξαφνικά, οι δυο τους ταξιδεύουν σε έναν μυστικό παράδεισο, όπου κατοικούν αρκουδάκια πάντα, για να συναντήσουν δεκάδες ξεκαρδιστικούς χαρακτήρες. Όμως, ένας υπερφυσικός κακός αρχίζει να σαρώνει την Κίνα, νικώντας όλους τους πολεμιστές κουνγκ φου.
«Η περίπτωση του Οιδίποδα»
Η αλληγορική αντιπολεμική ταινία του 1991, σε σκηνοθεσία του Ράινερ Σάιμον, ήταν η πρώτη που γυρίστηκε σε συνεργασία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας με την εταιρεία Toro της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και του Έλληνα παραγωγού Μαξ Ρόμαν (Μηνάς Τσοχατζόπουλος). Με τους Ματίας Χάμπιχ, Σεμπάστιαν Χάρτμαν, Τατιάνα Λύγαρη, Γιαν Γιόζεφ Λίφερς, Χρήστο Τσάγκα, Κλάους Φένιτς και Γιώργο Μοσχίδη, η ταινία μάς μεταφέρει στην Ελλάδα του 1944. Σε ένα ορεινό γερμανικό στρατόπεδο κοντά στους Δελφούς, ο διοικητής, ο οποίος, πριν τον πόλεμο, ήταν καθηγητής της κλασικής φιλολογίας, αποφασίζει να χρησιμοποιήσει τους άνδρες του, για να γυρίσει μία ταινία, με θέμα την ιστορία του Οιδίποδα. Όλοι παθιάζονται τόσο με το εγχείρημα, που Γερμανοί και Έλληνες γίνονται φίλοι, προκαλώντας την οργή του πολεμοχαρούς υποδιοικητή.