Οι κινεζικές τράπεζες έχουν αυξήσει κατακόρυφα τα δάνεια τους προς τους εφοπλιστές διεθνώς την στιγμή που οι ευρωπαϊκές τράπεζες τα έχουν περιορίσει.
Οι κινεζικές τράπεζες έχουν αυξήσει κατακόρυφα τα δάνεια τους προς τους εφοπλιστές διεθνώς την στιγμή που οι ευρωπαϊκές τράπεζες τα έχουν περιορίσει.
Η χρηματοδότηση έχει δώσει στα ναυπηγεία της Κίνας μια σανίδα σωτηρίας μετά από την πτώση των νέων παραγγελιών σε χαμηλό επταετίας το 2012. Η κινεζική κυβέρνηση θέλει τα κινεζικά ναυπηγεία να ανέβουν σε αξία, με τη κατασκευή πλοίων υψηλότερης ποιότητας και να γίνει ένας παίκτης στην υπεράκτια βιομηχανία του ενεργειακού εξοπλισμού, έναν προσοδοφόρο κλάδο σε ένα περιβάλλον γενικότερης ύφεσης στην αγορά της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Μεγάλη ελληνική παραγγελία
Τον περασμένο μήνα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παράγγειλαν 142 πλοία, πάνω από το 60% των συνολικών παραγγελιών τους, από τα κινεζικά ναυπηγεία. Οι καλές τιμές και η κινεζική χρηματοδότηση ήταν μεταξύ των λόγων, όπως δήλωσε ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλης στο επίσημο ειδησεογραφικό πρακτορείο της Κίνας Xinhua.
Μεταξύ αυτών, η Diana Shipping Inc, η Angelicoussis Shipping Group Limited και η Dynagas Ltd, πήραν δάνεια από την Export-Import Bank της Κίνας, όπως αναφέρει η τράπεζα στην ιστοσελίδα της.
Η Export-Import Bank καθώς και οι εμπορικές τράπεζες, όπως η Διεθνής και Εμπορική Τράπεζα της Κίνας, και η Τράπεζα της Κίνας είναι μερικοί από τους πιο ενεργούς δανειστές.
Συνολικά, διπλασίασαν το μερίδιό τους στο βιβλίο δανεισμού των 40 κορυφαίων δανειστών στον ναυτιλιακό κλάδο τα τελευταία δύο χρόνια σε 11%, ή περίπου 46,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε δάνεια, σύμφωνα με τα στοιχεία της DNB της Νορβηγίας, που είναι μεγαλύτερος πάροχος δανεισμού του κλάδου της ναυτιλίας διεθνώς.