Το φράγμα των 20 εκατ. ευρώ έσπασαν τον Μάρτιο τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, με την αύξηση των εσόδων που παρατηρείται από τις αρχές του έτους να οφείλεται στις κλειστές μπάρες.
Και τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού, θα συνεχιστεί η διψήφια άνοδος των εσόδων του ΟΑΣΑ, απόρροια του κλεισίματος των πυλών σε όλο το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ (γραμμές 1, 2 και 3) και της διευρυμένης απήχησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από το επιβατικό κοινό.
Από το δεύτερο εξάμηνο του 2018, οπότε εντατικοποιήθηκε το κλείσιμο των πυλών και εφαρμόστηκε το μέτρο της εισόδου από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, τα έσοδα του ΟΑΣΑ διαγράφουν έντονα ανοδική πορεία. Είναι ενδεικτικό ότι τον Ιανουάριο του 2019 η αύξηση των εσόδων ανήλθε στο 19,4% και τον Φεβρουάριο στο 22%. Τον Μάρτιο, η αύξηση ήταν μικρότερη, ωστόσο οι εισπράξεις «έσπασαν το φράγμα» των 20 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, και τον Απρίλιο τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, αφού εκτιμάται ότι η άνοδος των εσόδων θα υπερβεί το 20% με 25%.
«Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις Αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έχει γίνει πια τρόπος ζωής των πολιτών αλλά και βασικό εργαλείο σημαντικής αύξησης των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών» δηλώνει στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, τονίζοντας πως το ηλεκτρονικό εισιτήριο αντιμετώπισε τόσο τα φαινόμενα εισιτηριοδιαφυγής όσο και τα φαινόμενα διακίνησης πλαστών εισιτηρίων. «Αρκεί να δει κανείς πως είχαμε τριπλασιασμό, σχεδόν, των μηνιαίων καρτών για να καταλάβει πως δεν υπήρχε μόνο ζήτημα εισιτηριοδιαφυγής. Παράλληλα ήρθε να αποδώσει στις αστικές συγκοινωνίες αυξημένα έσοδα προκειμένου να μπορούν να αυξήσουν τις δυνατότητες ενίσχυσης του έργου τους. Διαψεύδονται λοιπόν όλες οι Κασσάνδρες που το θεωρούσαν προβληματικό και άμεσα αντιμετωπίστηκαν ζητήματα δυσλειτουργιών», προσθέτει ο κ. Βούρδας.