Καταγγελία στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας από την ΟΛΜΕ για τις εξετάσεις και τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων.
Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον εικονικό διάλογο που έστησε σε βάρος εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών αλλά και των τοπικών δημοτικών αρχών στο θέμα των συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολείων.
Συγκεκριμένα το Υπουργείο Παιδείας:
-
στις 13/3/2011 ανακοινώνει την πρότασή του την οποία υποτίθεται πως θέτει σε “διάλογο”
-
στις 23/3/2011 η Υπουργός Παιδείας σε δελτίο τύπου δηλώνει σχετικά με το θέμα: “έχει γίνει σοβαρή και οργανωμένη δουλειά, σε κάθε περιφέρεια. ‘Οπου υπάρχουν τεκμηριωμένες και ήρεμες προσεγγίσεις και όπου τα επιχειρήματα είναι παιδαγωγικά, οι συγκεκριμένες περιπτώσεις εξετάζονται, ….”,
-
στις 14-4-2011 στην εγκύκλιο για τα κενά και τα πλεονάσματα προσωπικού αναφέρει πως “θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι μεταβολές των σχολικών μονάδων (συγχωνεύσεις, καταργήσεις, ιδρύσεις), όπως υφίστανται στα επισυναπτόμενα σχέδια υπουργικών αποφάσεων”,
-
στις 15-4-2011 με δελτίο τύπου το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με αναρτήσεις στο διαδίκτυο αναφέρει “ Το τελικό σχέδιο για τις συνενώσεις, καταργήσεις, ιδρύσεις σχολικών μονάδων θα ανακοινωθεί επίσημα και αποκλειστικά από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, όταν υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση.»
-
και ξαφνικά στις 2/5/2011, εμφανίζεται στο διαδίκτυο το ΦΕΚ με την σχετική Υπουργική Απόφαση η οποία έχει υπογραφεί από τις 14/3/2011 και δημοσιευτεί στην εφημερίδα της κυβέρνησης στις 18/3/2011 και μάλιστα με επιπλέον σχολεία για συγχώνευση – κατάργηση από την αρχική πρόταση (πχ. Ελασσόνα, Πρέβεζα κ.λπ.)!!
Με απλά λόγια όχι μόνο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ενέπαιξε συνειδητά την εκπαιδευτική κοινότητα όλο αυτό το διάστημα, αλλά έδωσε και διαφορετικό κείμενο στη δημοσιότητα στις 13/3/11 από αυτό που υπέγραφε στις 14/3/11 ως υπουργική απόφαση.
Επιπλέον ερωτηματικά τίθενται σχετικά με τη νομιμότητα εκτέλεσης της συγκεκριμένης απόφασης, σε περίπτωση που δεν έχει αποκτηθεί ο μοναδικός αριθμός Α.Δ.Α. για το πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ».
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Ο τροϊκανός ιός των περικοπών έπληξε καίρια και το θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων. Λίγες ημέρες πριν την έναρξή τους το Υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο των περικοπών επιβάλλει μια σειρά από αλλαγές ή σκόπιμες παραλήψεις που θίγουν κυρίως ευαίσθητες κατηγορίες μαθητών.
- Μειώνει τον συνολικό αριθμό των εξεταστικών κέντρων εξαναγκάζοντας τους μαθητές σε μετακινήσεις.
-
Καταργεί τα εξεταστικά κέντρα των εσπερινών σχολείων εξαναγκάζοντας τους εργαζόμενους μαθητές να εξετάζονται το πρωΐ.
-
Καταργεί τα περιφερειακά εξεταστικά κέντρα των μαθητών με αναπηρία και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που συμμετέχουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ. Για αυτούς τους υποψήφιους έχουν οριστεί εξεταστικά κέντρα μόνο στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη και καταργούνται τα υπόλοιπα εξεταστικά κέντρα (π.χ. στην Κρήτη), με αποτέλεσμα οι οικογένειες των μαθητών με αναπηρία αναγκάζονται να επωμιστούν το κόστος ταξιδιού και διαμονής των μαθητών και των συνοδών τους καθ’ όλη τη διάρκεια των εξετάσεων. Το υπουργείο δεν έλαβε υπόψη του ότι τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειές τους ανήκουν στην πλέον ευπαθή ομάδα του πληθυσμού που βάλλεται από έντονα φαινόμενα φτώχειας και αποκλεισμού τα οποία γιγαντώνονται σε περιόδους λιτότητας όπως αυτή που βιώνουμε.
Σε αυτά πρέπει να προστεθεί πως το Υπουργείο Παιδείας ακόμα:
-
δεν έχει ανακοινώσει τον αριθμό των εισακτέων σε κάθε σχολή κα τμήμα αλλά και συνολικά,
-
προωθεί τη διάταξη για τη δυνατότητα απόκτησης δύο τύπων απολυτηρίων Γενικού Λυκείου (με ενδοσχολικές ή πανελλαδικές εξετάσεις), η οποία όμως δεν θα έχει ψηφιστεί μέχρι τη λήξη των μαθημάτων στη Βουλή,
-
δεν έχει υπογράψει την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζητά έστω και την τελευταία στιγμή από το Υπουργείο Παιδείας να μη θυσιάζει στο βωμό των περικοπών και τον ευαίσθητο θεσμό πανελλαδικών εξετάσεων.
Ζητάμε:
-
την αλλαγή των αποφάσεων για την συρρίκνωση των εξεταστικών κέντρων,
-
την αλλαγή του προγράμματος και των κέντρων για τα εσπερινά σχολεία ώστε οι εργαζόμενοι μαθητές να εξεταστούν στο ωράριο λειτουργίας των σχολείων τους,
-
την λειτουργία εξεταστικών κέντρων για τους μαθητές των ΕΠΑΛ με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια,
-
άμεση δημοσιοποίηση του αριθμού των εισακτέων χωρίς περικοπή,
-
την άμεση υπογραφή της σχετικής απόφασης για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών χωρίς τις περσινές περικοπές.