Σημαντική επιβράδυνση στην ανάπτυξη συνδρομητών βλέπει το Netflix για το πρώτο τρίμηνο του έτους, γεγονός που οδήγησε τη μετοχή του σε πτώση σχεδόν 20%
Το Netflix προειδοποίησε ότι η ανάπτυξη των συνδρομητών θα επιβραδυνθεί σημαντικά το πρώτο τρίμηνο, με αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής του να πέσει κατά σχεδόν 20% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο της αγορά την Πέμπτη, διαγράφοντας περίπου 45 δισ. δολάρια σε αγοραία αξία καθώς οι επενδυτές προετοιμάζονται για την προοπτική ότι η πλατφόρμα streaming εισέρχεται σε μια νέα φάση βραδύτερης ανάπτυξης. Οι μετοχές του βασικού ανταγωνιστή του, Walt Disney, υποχώρησαν 3,4%.
Η εταιρεία που ευνοήθηκε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας προβλέπει ότι θα προσθέσει μόλις 2,5 εκατ. συνδρομητές τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Πρόκειται για εκτίμηση πολύ χαμηλότερη από τους 4 εκατ. συνδρομητές που προσέθεσε το πρώτο τρίμηνο του 2021 και πολύ κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 4 επίσης εκατ.
Επίσης, έχασε ελαφρώς την εκτίμηση των συνδρομητών της για το τέταρτο τρίμηνο, προσθέτοντας 8,3 εκατ. συνδρομητές αντί για τα προβλεπόμενα 8,5 εκατομμύρια.
Το Netflix πρόσθεσε μόλις 18,2 εκατ. πελάτες το 2021, περίπου 50% λιγότερο από το προηγούμενο έτος- ρεκόρ.
Η απώλεια των συνδρομητών του Netflix ήρθε παρά την «δυναμική» ανανέωση του περιεχομένου το τρίμηνο, με δημοφιλείς σειρές όπως το «The Witcher» και «You» και νέες ταινίες, ανάμεσα στις οποίες η πολιτική σάτιρα «Don’t Look Up» που έσπασε πρόσφατα το ρεκόρ της εταιρείας σε εβδομαδιαία τηλεθέαση.
Τα στελέχη της εταιρείας προσπάθησαν να προσδιορίσουν γιατί επιβραδύνθηκε η ανάπτυξη, αναφέροντας τις οικονομικές δυσκολίες σε πολλά μέρη του κόσμου, ειδικά στη Λατινική Αμερική, και τις παρατεταμένες επιπτώσεις από την πανδημία. Η διοίκηση αναγνώρισε επίσης τον πιθανό αντίκτυπο από τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες streaming. Ο συνιδρυτής Ριντ Χάστινγκς έχει εδώ και καιρό απορρίψει τον ανταγωνισμό ως πρόβλημα, σημειώνοντας ότι το Netflix γνώρισε περαιτέρω ανάπτυξη καθώς εισέρχονται πολλοί ανταγωνιστές στο «παιχνίδι».
«Είναι δύσκολο να προσδιορίσουμε γιατί η απόκτηση (συνδρομητών) δεν έχει ανακτήσει τα προ του Covid επίπεδα», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Σπένσερ Νιούμαν την Πέμπτη. Ο ίδιος και οι συνεργάτες του επανέλαβαν την εμπιστοσύνη τους στις μακροπρόθεσμες προοπτικές της επιχείρησης.