Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε ο Δημοτικός Σύμβουλος Περιστερίου Νίκος Ζούτσος:
Η κυβέρνηση μπροστά στο κλείσιμο της γ’ αξιολόγησης και σε πλήρη συμφωνία με τους θεσμούς, την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ, ετοιμάζεται να υλοποιήσει και να ψηφίσει σκληρές αναδιαρθρώσεις στο χώρο της εκπαίδευσης και συνολικά για τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους συνταξιούχους.
Πρώτος στόχος των αντιεκπαιδευτικών μέτρων είναι οι περικοπές προσωπικού, ενώ στα δημοτικά είναι πολλές δεκάδες η μείωση των θέσεων εργασίας που θα προκύψει από τις συγχωνεύσεις και την κατάργηση της ώρας της σίτισης ως διδακτικής. Συγκεκριμένα τα μέτρα του εκπαιδευτικού μνημονίου που συμφώνησε η κυβέρνηση με τους θεσμούς είναι:
- Υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο όλο το εργασιακό ωράριο – 30 ώρες – και ανερυθρίαστα υποστηρίζει ότι αυτό ίσχυε από το 1985!!! Αφού ισχύει από το 1985, τότε γιατί χρειάζεται να το θεσμοθετήσει ξανά; Είναι σαφές ότι η συζήτηση για το ωράριο συνδέεται με τις απαιτήσεις του ΟΟΣΑ για αύξηση του διδακτικού ωραρίου άμεσα και έμμεσα: άμεσα με την απευθείας αύξηση του διδακτικού ωραρίου μας και έμμεσα με την υπαγωγή στο εργασιακό ωράριο μια σειρά δραστηριοτήτων που κανονικά ανάγονται στο διδακτικό (κάλυψη απουσίας εκπαιδευτικού κλπ)
- Τον αποχαρακτηρισμό της ώρας της σίτισης ως διδακτικής στα δημοτικά, που συνιστά σαφέστατη αύξηση διδακτικού ωραρίου. Επιχειρούν με αυτό τον τρόπο, να δημιουργήσουν νέα πλεονάσματα ωρών για να μειώσουν τις απαιτούμενες θέσεις εργασίας ώστε να περικόψουν τις προσλήψεις προσωπικού και να εξυπηρετήσουν τη λογική της ευελιξίας –κινητικότητας με απολύσεις, μετατάξεις κ.λπ.
- Κριτήρια και πρόγραμμα συγχωνεύσεων καταργήσεων σχολικών μονάδων με στόχο την εξοικονόμηση προσωπικού.
- Ταυτόχρονα, η ενεργοποίηση του ΠΔ79 με τις εγγραφές και μετακινήσεις μαθητών σε όμορα σχολεία και εκτός των ορίων του κάθε σχολείου σημαίνει δραματική μείωση της σημερινής λειτουργικότητας των σχολείων και επίκειται δραστική περικοπή των οργανικών θέσεων.
- Αξιολόγηση στελεχών και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων εντός του 2018 – ξαναφέρνει όλο το σχέδιο που το εκπαιδευτικό κίνημα, απέτρεψε το 2014. Είναι ξεκάθαρο ότι προχωρούν σταθερά στην υλοποίηση των προτάσεων του ΟΟΣΑ (Φλεβάρης 2017) και της Κομισιόν (Νοέμβρης 2017) για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα, σύνδεση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καλλιέργεια “κουλτούρας αξιολόγησης”, ταξική διαφοροποίηση σχολικών μονάδων και ανταγωνιστική χρηματοδότησή τους.
- Επιλογή στελεχών με εμπλοκή ΑΣΕΠ που σηματοδοτεί την ακόμα μεγαλύτερη στροφή στο διοικητισμό, στο εκπαιδευτικό management και την επιβολή του στο σώμα της ζωντανής εκπαίδευσης. Επιχειρούν να διαμορφώσουν μια ομάδα πιστών στελεχών που αν και θα προέρχεται από τον κόσμο της εκπαίδευσης, θα πρέπει να διαχωριστεί πλήρως από αυτόν στη λογική της χειραγώγησης, του διοικητικού αυταρχισμού και της μετατροπής των συλλόγων διδασκόντων σε παθητικά όργανα υλοποίησης των κατευθύνσεων των υπερεθνικών οργανισμών και των κρατικών επιλογών. Προϋποθέσεις αναγκαίες για την προώθηση του σχολείου της αγοράς
- Σ΄ αυτά να προσθέσουμε τις δηλώσεις του Υπ. Παιδείας περί εφαρμογής από του χρόνου της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε 205 περιοχές αλλά με ελεύθερη επιλογή του γονέα για το αν το παιδί του θα πάει στο δημόσιο νηπιαγωγείο ή στον ιδιωτικό ή δημοτικό βρεφονηπιακό σταθμό! Θα ανοίξει έτσι τη λειτουργία μέρους της υποχρεωτικής εκπαίδευσης να παρέχεται από δομές εκτός εκπαίδευσης -στους Δήμους- την ώρα που η ΚΕΔΕ ζητάει να πάρει στην ευθύνη της όλες τις δομές εκπαίδευσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η πολιτική αυτή είναι μια πολιτική διαιώνισης της ανεργίας και της ελαστικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που οδηγεί στην κλίνη του Προκρούστη τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Ταυτόχρονα η 3η αξιολόγηση φέρνει νέα μέτρα κοινωνικής λεηλασίας:
- Νέες περικοπές στα προνοιακά επιδόματα (τρίτεκνοι και πολύτεκνοι)
- Νέες περικοπές στις συντάξεις μέχρι και 40% στις κύριες και επικουρικές συντάξεις, για παλαιούς και νέους ασφαλισμένους καθώς σύμφωνα με το Ν.4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου), γίνεται επανυπολογισμός και από 1/1/2019 καταργείται η προσωπική διαφορά των παλιών συνταξιούχων.
- Επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων και γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας σε ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος», Ελληνικό, με τελευταίο λάφυρο τη ΔΕΗ και την ιδιωτικοποίηση της ενέργειας, για να κερδοσκοπήσει το ελληνικό και διεθνές κεφάλαιο.
- Χτύπημα του δικαιώματος στην απεργία, που κατακτήθηκε με αίμα και αγώνες εργατών. Απαγορεύει πρακτικά την προκήρυξη απεργιών από τα πρωτοβάθμια σωματεία καθώς θέτει προϋπόθεση τη συμμετοχή 50% + 1 των οικονομικά τακτοποιημένων μελών στη ΓΣ. Κυβέρνηση και θεσμοί προσπαθούν να δώσουν ένα αποφασιστικό χτύπημα, στη συλλογικότητα των εργαζόμενων στη βάση, στο πρωτοβάθμιο σωματείο στην αντίσταση και στους αγώνες ενάντια στους παγετώνες της λιτότητας και της κοινωνικής λεηλασίας.
- Γενίκευση των πλειστηριασμών για να μεταφερθεί τεράστιος πλούτος από τη λαϊκή κατοικία στα ξένα FUNDS και τις τράπεζες ενώ θέλουν να επεκτείνουν τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις και για τα χρέη προς το δημόσιο.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Η θύελλα των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών μέτρων της 3ης αξιολόγησης είναι μπροστά μας. Ας εγερθούμε. Για να υπερασπίσουμε τη δουλειά μας, το δημόσιο σχολείο, τη ζωή μας. Τα μέτρα αυτά δεν πρέπει να περάσουν! Ένας μαζικός μαχητικός αγώνας, ενότητας και συσπείρωσης όλης της μαχόμενης εκπαίδευσης σε κοινό μέτωπο με την εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία, με στόχο να μην περάσουν τα μέτρα και την ανατροπή, είναι η μόνη απάντηση.