Συνέχεια στις δηλώσεις Παππά για το τι θα συμβεί αν το ΣτΕ κρίνει αντισυνταγματικό το νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες έδωσε ο υπουργός Παιδείας.
Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο Νίκος Φίλης είπε ότι «με όλο τον σεβασμό», θα επιστρέψουμε στο καθεστώς της ασυδοσίας, του κιτρινισμού και της φαυλότητας.
Αναγνώρισε ότι τυχόν τέτοια απόφαση θα είναι «ήττα» και επισήμανε ότι το ΣτΕ θα πρέπει να μείνει ανεπηρέαστο για να λάβει απόφαση.
Αρνήθηκε ότι υπάρχουν κυβερνητικές παρεμβάσεις για να υπάρξει απόφαση υπέρ της συνταγματικότητας του νόμου Παππά.
Αντίθετα, κατηγόρησε τη Νέα Δημοκρατία και τον πρόεδρό της Κυριάκο Μητσοτάκη για «ομοβροντία εκβιαστικών δηλώσεων» με στόχο τη Δικαιοσύνη.
Ερωτηθείς εάν η κυβέρνηση θα φέρει νέο νόμο σε αυτή την περίπτωση, απάντησε: «θα το ξανασκεφτούμε».
Για την τροπολογία σχετικά με τα κανάλια, σημείωσε πως «η κυβέρνηση δεν βιάζεται», ενώ αποσύνδεσε το θέμα της συγκρότησης του ΕΣΡ με την απόφαση του ΣτΕ, σημειώνοντας ότι πρόκειται για συνταγματική επιταγή.
Αναφορικά με το θέμα του διαχωρισμού Κράτους – Εκκλησίας υποστήριξε ότι στο πλαίσιο της συνταγματικής αναθεώρησης θα γίνουν βήματα για μια νέα σχέση με κατεύθυνση τον διαχωρισμό. Είπε πως το 70% των πολιτών τάσσονται υπέρ του διαχωρισμού, ενώ τάχθηκε εναντίον της διενέργειας δημοψηφίσματος για το θέμα. Εξέφρασε τον σεβασμό του προς τον αρχιεπίσκοπο και ανέφερε ότι δεν μιλούν καθημερινά, αλλά όταν υπάρχει ανάγκη επικοινωνούν.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών σημείωσε πως γίνεται διάλογος με την Εκκλησία, αλλά οι αποφάσεις λαμβάνονται από την Πολιτεία.
Για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα διαβεβαίωσε ότι θα έχουν αποφασιστεί έως την άνοιξη και σημείωσε ότι δεν θα αφορούν τους μαθητές που σήμερα είναι στο Λύκειο.
Κάλεσε την ΟΛΜΕ να προσέλθει με παραγωγικές προτάσεις για αλλαγές και κυρίως για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αφού όλοι θεωρούν ότι το σημερινό σύστημα δεν είναι καλό.
Είπε πως κανένα σχολείο δεν υπολειτουργεί και πως τα κενά καλύπτονται καθημερινά με αναπληρωτές, με βάση τα στοιχεία που στέλνουν οι υπηρεσίες, ανάλογα με τις επιλογές που κάνουν αυτήν την περίοδο οι μαθητές.