«Πάντοτε εκ μέρους της Πολιτείας και ειδικότερα της κυβέρνησης υπάρχει η επιδίωξη συνεννόησης με την Εκκλησία για τα ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, χαρακτηρίζοντας «μία πολύ θετική εξέλιξη» τη συνάντηση με την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος.
«Προφανώς οι συζητήσεις και οι συμφωνίες γίνονται στη βάση του Συντάγματος και των νόμων, δηλαδή των διακριτών ρόλων των δύο πλευρών -της Πολιτείας και της Εκκλησίας- με την επιδίωξη της συνεργασίας, γιατί ο λαός μας έχει να κερδίσει από μια τέτοια συνεργασία και όχι από αντιπαραθέσεις», πρόσθεσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 fm».
Για τα Θρησκευτικά ο κ. Φίλης είπε ότι «τα θέματα αυτά για την κυβέρνηση είναι ζητήματα, αφενός διαλόγου με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, αφετέρου όμως είναι θέματα που αποφασίζει το κράτος, είναι θέματα που το ίδιο το Σύνταγμα και οι νόμοι αποδίδουν ως αρμοδιότητα στο κράτος, δεν υπάρχει δηλαδή συναπόφαση».
Ο υπουργός εξήγησε ότι «τα προγράμματα των Θρησκευτικών, που έχουν αποφασιστεί από τα αρμόδια πολιτειακά όργανα, θα εφαρμοστούν και εφαρμόζονται ήδη κανονικά και, όπως συμβαίνει με όλα τα μαθήματα, θα αξιολογηθούν στο τέλος του χρόνου και αναλόγως της αξιολόγησης θα γίνουν οι αναγκαίες κινήσεις, προκειμένου να συγγραφούν και τα νέα βιβλία των Θρησκευτικών».
Ακόμη είπε ότι τα παλιά βιβλία των Θρησκευτικών, που έχουν διανεμηθεί από τα καλοκαίρι στα σχολεία, «αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης, είναι ένα στοιχείο πηγών μαζί με άλλες πηγές που διανέμονται με τον λεγόμενο φάκελο του μαθήματος».
Αναφορικά για τη μείωση της ύλης στην Ιστορία της Α’ Λυκείου ο κ. Φίλης ανέφερε: «Επειδή ουσιαστικά διδάσκεται τρεις φορές στο σχολείο η ίδια Ιστορία, με επεκτάσεις διάφορες, προσπαθήσαμε να κάνουμε το αυτονόητο, στις μεγάλες τάξεις -όχι στο Δημοτικό, όχι στο Γυμνάσιο, αλλά στο Λύκειο- να επεκτείνουμε και να δώσουμε έμφαση στη διδασκαλία θεμάτων Ιστορίας, που αφορούν τη σημασία των ιστορικών γεγονότων και τις συνέπειές τους για την πορεία της ιστορίας στη διαμόρφωση του Ελληνισμού […]. Τρεις φορές στη σχολική ζωή να λες τα ίδια γεγονότα, δεν είναι τόσο πολύ ουσιαστικό. Γι’ αυτό, από τα κεφάλαια των βιβλίων δώσαμε έμφαση σε εκείνα τα οποία εμβαθύνουν και τα παιδιά δεν παπαγαλίζουν απλώς κάποια ιστορικά γεγονότα».