Αβέβαιο είναι το μέλλον του αμερικανικού αθλητικού περιοδικού Sports Illustrated μετά τις μαζικές απολύσεις του προσωπικού που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρει το CNN απολύθηκαν σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι, αν όχι το σύνολο του προσωπικού.
Το περιοδικό και ο ιστότοπος εξαγοράστηκαν το 2019 για 110 εκατ. δολάρια από την Authentic Brands Group, η οποία πούλησε τα εκδοτικά δικαιώματα στην Arena Group. Η εξαγορά συνοδεύτηκε από την απόλυση του 30% του προσωπικού.
Πρόσφατα, η Arena Group καθυστέρησε μια πληρωμή 4 εκατ. δολαρίων για τα εν λόγω δικαιώματα και η ABG τα ανακάλεσε.
Σε μήνυμα που εστάλη την Παρασκευή στο προσωπικό ο εκδότης του περιοδικού επιβεβαίωσε τις απολύσεις.
Κάποιοι από τους εργαζόμενους θα απολυθούν και θα αποζημιωθούν άμεσα ενώ άλλοι θα συνεχίσουν για λίγο μέχρι να απομακρυνθούν και αυτοί.
«Είναι άλλη μια δύσκολη μέρα σε μια δύσκολη τετραετία για το Sports Illustrated υπό την Arena Group», ανέφερε το συνδικάτο στο X, το οποίο αναμένει από τον όμιλο να τύχουν όλοι οι εργαζόμενοί δίκαιης μεταχείρισης.
Περιοδικό που έγινε «σχολή»
Το Sports Illustrated, που εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1954, είναι «πνευματικό παιδί» του Χένρι Λιους, του ανθρώπου που έστησε το περιοδικό Time.
Οι εντυπωσιακές έγχρωμες φωτογραφίες του και τα μεγάλα κείμενα το έκαναν γρήγορα το πιο σημαντικό αθλητικό έντυπο των ΗΠΑ, πολύ δημοφιλές στο αναγνωστικό κοινό και σχολή για την αθλητική δημοσιογραφία.
Κάθε χρόνο το περιοδικό δημοσίευε το τεύχος με τα μαγιό στο οποίο πόζαραν μοντέλα και αθλήτριες.
Ωστόσο, όπως και οι άλλοι τίτλοι της εκδοτικής αυτοκρατορίας του Time, δυσκολεύτηκε να κάνει το πέρασμα από τα έντυπα στο Διαδίκτυο. Ο ιστότοπος του Sports Illustrated ήταν λίγο δύσκαμπτος, σχολιάζει η Washington Post, και η συνεχής ανάγκη για ειδήσεις κάθε μέρα και ώρα δεν ταίριαζαν με το στυλ του περιοδικού.
Έτσι από εβδομαδιαίο έγινε μηνιαίο, ενώ αποδυναμώθηκε από πολλαπλούς γύρους απολύσεων.
Η Time Inc. πούλησε το περιοδικό στην Meredith Corporation το 2018, η οποία με τη σειρά της το πούλησε το 2019 στην Authentic Brands Group, μια εταιρεία χωρίς δημοσιογραφικό υπόβαθρο.
Η ABG προσπάθησε να αξιοποιήσει εμπορικά το σήμα του Sports Illustrated με σχέδια για θέρετρα, καζίνο ακόμη και… χάπια ενέργειας για τον εγκέφαλο. Πούλησε ακόμη τα εκδοτικά δικαιώματα στην Arena Group για 15 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Οι τελευταίοι μήνες ήταν δύσκολοι για το περιοδικό. Τον Δεκέμβριο, η Arena Group απέλυσε τον διευθύνοντα σύμβουλο του περιοδικού, όταν βρέθηκε ότι το περιοδικό δημοσίευσε άρθρα με ψεύτικα ονόματα συγγραφέων και φωτογραφίες προφίλ που δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη.
Ήρθε, επίσης τον Δεκέμβριο, η καθυστέρηση μιας πληρωμής από την Arena και το περιοδικό έφτασε στα πρόθυρα του οριστικού λουκέτου, το οποίο ίσως και να μην αποφύγει.