Ζήτημα από το οποίο εξαρτάται η αξιοπιστία του σχολείου είναι κατά τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη το ζήτημα που έχει να κάνει με την κατοχύρωση στοιχειωδών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Μλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ για τις αλλαγές που προωθούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση υπογράμμισε ότι «σήμερα ο σχολάρχης απολύει όποτε θέλει, όποιον θέλει, αυτό όπως καταλαβαίνετε δεν μπορεί να διαμορφώσει ένα σχολικό ήθος και μια εκπαιδευτική αντίληψη. Αν ο σύλλογος καθηγητών λειτουργεί υπό το κράτος εκβιασμών, πιέσεων ή και απολύσεων δεν μπορεί να εγγυηθεί την αξιοπιστία των τίτλων σπουδών».
Ο κ. Φίλης αναφέρθηκε επίσης «σε καταγγελίες -που δεν απαντήθηκαν- ότι πήγε η επιθεώρηση εργασίας στα σχολεία και έβαλαν σεκιουριτάδες οι σχολάρχες για να μη μπει». Απαντώντας στις κατηγορίες ότι «το υπουργείο υλοποιεί την πολιτική των συνδικαλιστών στον χώρο» σημείωσε: «Υλοποιούμε μια πολιτική που ξεκίνησε από τον Γεώργιο Ράλλη και τον Ευάγγελο Παπανούτσο το 1977».
Αναφορικά με το ωρολόγιο πρόγραμμα στο ιδιωτικά σχολεία, ο υπουργός Παιδείας εξήγησε: «Αν ένα σχολείο θέλει να κάνει επιπλέον πρόγραμμα, μπορεί να το κάνει, του το επιτρέπουμε, αρκεί να το δηλώνει. Να δηλώνει αν γίνεται δωρεάν ή με επιπλέον χρήματα. Και αν γίνεται με επιπλέον χρήματα, αυτά να φορολογούνται».
Για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών ο υπουργός τόνισε: «Για φέτος, έχουμε πιστώσεις για περίπου 21 χιλιάδες (20.800) αναπληρωτές, όσα είναι τα κενά. Το 2017 τον Σεπτέμβριο, θα γίνουν οι πρώτες -μετά από 7-8 χρόνια- μόνιμες προσλήψεις, μαζικοί διορισμοί, εκπαιδευτικών στο Δημόσιο. Σε βάθος τριετίας περίπου, θα διοριστούν 20 χιλιάδες εκπαιδευτικοί, όσοι είναι και οι αναπληρωτές που προσλαμβάνουμε». Σε ερώτηση αν υπάρχει σχετική συνεννόηση με τουε θεσμούς για το θέμα αυτό, ο υπουργός Παιδείας απάντησε: «Είναι ένα θέμα που αφορά την ελληνική κυβέρνηση».
Μιλώντας για τα ολοήμερα σχολεία είπε πως «θα λειτουργήσουν όπως και πέρυσι χωρίς όμως επτάωρα στο δημοτικό σχολείο. Είναι μη αποδοτικό». Τόνισε ακόμη: «Δεν πάμε σε πρόγραμμα μαζικών συγχωνεύσεων σχολείων. Πρέπει να διαφυλάξουμε το δημοτικό σχολείο της γειτονιάς».
Για την ειδική αγωγή, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι θα ιδρυθούν επιπλέον 400 τμήματα ένταξης, ενώ για τα παιδιά των προσφύγων ότι θα δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής σε κέντρα φιλοξενίας, αλλά και νηπιαγωγεία και δομές δημιουργικής απασχόλησης, ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να μπουν σταδιακά στα σχολεία.