Μπορεί, σήμερα, να γνωρίζουμε το φυσικό αέριο κυρίως ως φθηνή πηγή θέρμανσης, όμως η πλειονότητα των πολιτών δεν φαίνεται να ξέρει ότι αποτελεί και βασικό καύσιμο για την κίνηση των 415 λεωφορείων, που ανήκουν στη δύναμη της ΕΘΕΛ στην Αθήνα, αλλά και 106 απορριμματοφόρων των δήμων της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών.
Μπορεί, σήμερα, να γνωρίζουμε το φυσικό αέριο κυρίως ως φθηνή πηγή θέρμανσης, όμως η πλειονότητα των πολιτών δεν φαίνεται να ξέρει ότι αποτελεί και βασικό καύσιμο για την κίνηση των 415 λεωφορείων, που ανήκουν στη δύναμη της ΕΘΕΛ στην Αθήνα, αλλά και 106 απορριμματοφόρων των δήμων της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών.
Η κίνηση αυτών των οχημάτων “άνοιξε την όρεξη” των ανθρώπων της αυτοκίνησης, που αποφάσισαν να “τρέξουν” ένα πιλοτικό σχέδιο κίνησης αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, έχοντας βάλει στόχο την επέκταση του προγράμματος σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και σε επιλεγμένα σημεία της εθνικής οδού για να υπάρχει οργανωμένο δίκτυο τροφοδοσίας.
Από την άλλη και μόνο με τη σκέψη ότι, οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα μπορούν να φουλάρουν ακόμη και στο… σπίτι τους, με σαφώς μικρότερο κόστος από ό,τι σήμερα, ανέβασε κατακόρυφα το ενδιαφέρον αρκετών να μετατρέψουν το αυτοκίνητό τους, ώστε αντί βενζίνης να μπορούν να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και παγκόσμια δεδομένα, βλέπουμε ότι η τελική τιμή του φυσικού αερίου είναι σημαντικά χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης (“αγγίζει” ακόμη και το 50%), ενώ είναι περίπου 25-30% χαμηλότερη απ’ αυτή του πετρελαίου.
Τα οφέλη από μια τέτοια κίνηση είναι πολλά. Όχι μόνο οικονομικά, παράμετρος που παίζει σημαντικό ρόλο, αλλά και στη μείωση της εκπομπής ρύπων. Επίσης, τα οχήματα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο κάνουν λιγότερο θόρυβο από ό,τι τα πετρελαιοκίνητα.
Η χρήση φυσικού αερίου από οχήματα είναι εφικτή με την τοποθέτηση σε αυτά ειδικών φιαλών για την αποθήκευση του καυσίμου, οι οποίες κατασκευάζονται από υπερανθεκτικά υλικά και τοποθετούνται στα οχήματα, με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος ρήξης τους ακόμα και στις πιο σφοδρές συγκρούσεις.
Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα φυσικού αερίου είναι παρόμοιος με τον ευρέως διαδεδομένο κινητήρα εσωτερικής καύσης για βενζίνη (με σπινθηριστή) κι αυτός είναι ο λόγος που είναι εύκολη η μετατροπή ενός υφιστάμενου βενζινοκίνητου κινητήρα για καύση φυσικού αερίου με σχετικά χαμηλό κόστος. Σε περίπτωση που το φυσικό αέριο τελειώσει και μέχρι τον ανεφοδιασμό, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη συμβατική λειτουργία, δηλαδή να το “γυρίσει” στο βασικό του καύσιμο.
Μεγάλα ποσοστά αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο έχει κατά κύριο λόγο η Ιταλία (70%) και η Γερμανία (27%), ενώ πολύ πιο πίσω ακολουθούν η Ελβετία (2,5%) και η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία και η Αυστρία με ποσοστά κάτω της μονάδας.