Στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Clean Transport Facility (CTF) της ΕΕ για τις “καθαρές” μεταφορές ενδιαφέρεται να ενταχθεί η Ελλάδα, στοχεύοντας στην παραγγελία 3.500-4.000 αστικών λεωφορείων νέας γενιάς, είτε ηλεκτρικά είτε με καύσιμο LNG (με υγροποιημένο γκάζι).
Πρόκειται για οχήματα, που επιθυμεί και η ίδια η ΕΕ να προωθήσει στις χώρες της Ευρώπης για να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές ρύπων κυρίως στα αστικά κέντρα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του “Έθνους”, στις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών είναι να προταθεί στην Κομισιόν η εγκατάσταση δύο μονάδων παραγωγής «πράσινων λεωφορείων» στην Ελλάδα, από την εταιρεία που θα επικρατήσει στον διαγωνισμό για την προμήθειά τους
Για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη στόχος είναι να μπουν στα δίκτυα μικρότερα λεωφορεία τα οποία θα έχουν συχνότερα αλλά μικρότερα δρομολόγια και θα καταλήγουν σε σταθμούς Μετρό ή σιδηροδρόμους. Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη Ελλάδα, τα λεωφορεία θα είναι ανάλογα με τις ανάγκες που θα υπάρξουν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες), ο στόλος των θερμικών λεωφορείων σήμερα είναι 2.022 οχήματα, εκ των οποίων τα 610 κινούνται με φυσικό αέριο και τα 1.412 με ντίζελ.
Ο στόλος των λεωφορείων έχει ως εξής:
• 228 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι με ηλικία πάνω από 24 χρόνια.
• 869 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ με χρονολογία κτήσεως 1998-2002.
• 401 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ με χρονολογία κτήσεως 2004-2005.
• 220 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV με χρονολογία κτήσεως 2009.
• 100 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V με χρονολογία κτήσεως 2009-2010.
• 4 διώροφα οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V με χρονολογία κτήσεως 2011.
• 200 οχήματα φυσικού αερίου νέας τεχνολογίας EEV (Enhanced Environmen-tally friendly Vehicles) με χρονολογία κτήσεως 2010.