Οι μηχανοδηγοί τρένων απεργούν σε ολόκληρη τη Γερμανία ζητώντας καλύτερους μισθούς από την εταιρεία λειτουργίας των σιδηροδρόμων Deutsche Bahn. Έτσι παρέλυσαν εμπορευματικές και επιβατικές αμαξοστοιχίες σε ολόκληρη τη χώρα.
Η απεργία πραγματοποιείται ενώ υπάρχει αυξημένη ζήτηση για σιδηροδρομικές υπηρεσίες ύστερα από τη χαλάρωση των περιορισμών για τον κορωνοϊό και ενώ κορυφώνεται η θερινή περίοδος των σχολικών διακοπών, μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Σε σταθμούς σε όλη τη Γερμανία υπάρχουν επιβάτες που ανέμεναν τους συρμούς.
Ο εκπρόσωπος της Deutsche Bahn Άχιμ Στράους δήλωσε ότι η εταιρία προσπαθεί να πραγματοποιεί ένα στα τέσσερα προγραμματισμένα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και να έχει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο κάθε δύο ώρες μεταξύ μεγάλων πόλεων.
«Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να πάει ο κόσμος στον προορισμό του σήμερα», δήλωσε ο Στράους, καλώντας τους ταξιδιώτες να αναβάλουν τις περιττές μετακινήσεις.
Το γερμανικό συνδικάτο GDL θα αποφασίσει την επόμενη εβδομάδα εάν και πότε θα συνεχίσει την απεργία του στη Deutsche Bahn μετά την κατάρρευση των μισθολογικών διαπραγματεύσεων με την κρατική εταιρία, δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής του Κλάους Βεζέλσκι στο δίκτυο ZDF.
Ο Βεζέλσκι δήλωσε ότι οι πρώτες ώρες της απεργίας, που ξεκίνησε στις 02.00 τοπική ώρα (03.00 ώρα Ελλάδας) σήμερα, ήταν επιτυχημένες. Λόγω της απεργίας περίπου 700 τρένα ακινητοποιήθηκαν.
«Πρέπει να πω με σαφήνεια ότι οι συνάδελφοί μας απεργούν με πολύ πειθαρχημένο τρόπο», δήλωσε ο Βεζέλσκι στο Reuters, προσθέτοντας ότι το συνδικάτο θα επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μόνο εάν η Deutsche Bahn υποβάλει βελτιωμένη προσφορά.
Το GDL ζητά μισθολογικές αυξήσεις της τάξης του 3,2% και έκτακτο επίδομα λόγω κορωνοϊού ύψους 600 ευρώ.
Οικονομολόγοι και ομάδες άσκησης πίεσης λένε ότι η απεργία στις εμπορευματομεταφορές θα επιτείνει τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας.
Ο Σύνδεσμος Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) είπε ότι η απεργία θα δημιουργήσει αβεβαιότητες και θα πλήξει τις επιχειρήσεις επιμελητείας, που πασχίζουν να ανακάμψουν από την κρίση του κορωνοϊού.
«Εάν η απεργία διαρκέσει περισσότερο, μπορεί να προκύψουν σημαντικά κόστη για τις εταιρίες καθώς η διατάραξη των εφοδιαστικών αλυσίδων μπορεί γρήγορα να οδηγήσει σε παύση της παραγωγής», δήλωσε ο πρόεδρος του VDA Χίλντεγκαρντ Μίλερ στο Reuters.