Την Τρίτη 6 Οκτωβρίου ξεκίνησαν στα Κοινωνικά Φροντιστήρια δεκάδες νέα ξενόγλωσσα τμήματα ενηλίκων για Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά και Ρώσικα. Μέχρι στιγμής έχουν σχηματισθεί 57 τμήματα ενηλίκων σε 6 ξένες γλώσσες ξεπερνώντας το όριο κάθε προηγούμενης χρονιάς.
Αυτή η νίκη της αλληλεγγύης οφείλεται στον αλτρουισμό, το συναίσθημα και το πάθος των εθελοντών καθηγητών που έχουν μοναδικό στόχο την επιτυχία και την μέγιστη γνώση των σπουδαστών.
Στα νέα τμήματα των Κοινωνικών Φροντιστηρίων εντάχθηκαν άνεργοι συμπολίτες μας, σπουδαστές με χαμηλό εισόδημα, άτομα από μονογονεϊκές οικογένειες, πολύτεκνοι και γενικά ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, που η ζωή τους στέρησε το δικαίωμα στη μόρφωση.
Τα Κοινωνικά Φροντιστήρια στο Περιστέρι χωρίς να βάλουν περιορισμό στις θέσεις των υποψηφίων, στις ώρες σπουδών τους και χωρίς κανένα πρόγραμμα στήριξης, πέτυχαν να ξεπεράσουν τον θεσμό των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης στα αντίστοιχα τμήματα. Στηρίχθηκαν στην αγάπη και στον αγνό εθελοντισμό καθηγητών για μια δωρεάν παιδεία, πραγματικό κοινωνικό αγαθό, καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα. Η πραγματική παιδεία δεν θέλει περιορισμό στη γνώση, δεν απευθύνεται σε λίστες προτεραιότητας, ούτε σε έμμισθα προγράμματα ημετέρων μικρής διάρκειας και ημιτελή, προσπαθώντας να καλύψει κενά που το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργεί στους σπουδαστές.
Ας δούμε μερικές ερωτήσεις του κόσμου για τα ξενόγλωσσα τμήματα στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και ας απαντήσουν εκείνοι που προωθούν και καμαρώνουν στους Δήμους με απερισκεψία για αυτά τα προγράμματα.
Γιατί άραγε τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης δεν απευθύνονται και στην Μέση Εκπαίδευση ως παράλληλη και ενισχυτική παιδεία;
Τι σημαίνει παιδεία 25 ωρών σε ξενόγλωσσα τμήματα για τουρισμό και όχι για ειδικότητα και πτυχίο που διευκολύνει στην εύρεση εργασίας;
Τι σημαίνει θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στα προγράμματα εκπαίδευσης στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης; Πως γίνεται η επιλογή των σπουδαστών; Από τι εξαρτάται η έναρξη κάθε φορά των ελλιπών προγραμμάτων;
Ποιος είναι άραγε ο κοινωνικός χαρακτήρας αυτών των προγραμμάτων;
Γιατί ενώ μιλάμε για παιδεία δικαίωμα όλων στηρίζουμε τέτοια προγράμματα που απευθύνονται σε ελάχιστους; Σε αυτά τα προγράμματα εντάσσεται ο σπουδαστής και τα επόμενα έτη; Γιατί δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του;
Τι σημαίνει βασική γνώση γλώσσας σε 30 ώρες; Και μετά τις 30 ώρες τι γίνεται; Στρεφόμαστε προς την ιδιωτική εκπαίδευση; Πόσοι σπουδαστές συνεχίζουν για 2η ή 3η χρονιά στα Κέντρα αυτά;
Τι σημαίνει στις ανακοινώσεις μπορούν να δημιουργηθούν τμήματα; Από τι εξαρτάται; Ποιος είναι ο ετήσιος αριθμός σπουδαστών στα συγκεκριμένα κέντρα; Πως και από πού γίνεται η επιλογή καθηγητών;
Αυτή την παιδεία θέλουμε και στηρίζουμε για να μπουν σε προγράμματα οι ημέτεροι εκπαιδευτικοί με θύμα τον ανυποψίαστο σπουδαστή; Αυτή τη νηπιακή και πρόχειρη παιδεία τι θέλουμε;
Ας αγωνισθούμε για την πραγματική δωρεάν παιδεία και ας βοηθήσουμε έμπρακτα με αληθινές πράξεις ουσίας την αλληλεγγύη, γιατί εκφράζει την ισότητα, είναι πολιτική στάση ευθύνης με κατεύθυνση την αξιοπρέπεια και τα χαμένα όνειρά μας.
Θα είναι για εμάς τους επιστήμονες μεγάλη γιορτή όταν σταματήσουν τα κοινωνικά έργα, αφού όλος ο κόσμος θα έχει μια δουλειά Όσο η πολιτεία αδυνατεί να σταθεί δίπλα στα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας, να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας και να υπάρξει σωστό κράτος πρόνοιας τόσο θα δυναμώνει το συναίσθημα της αλληλεγγύης στη πόλη μας..
Για 4η συνεχή χρονιά ένας μεγάλος αριθμός καθηγητών και δασκάλων συμμετέχουν εθελοντικά, αφιλοκερδώς κα με υπερβάλλοντα ζήλο στο πρόγραμμα αλληλεγγύης «ΠΑΙΔΕΙΑ ΙΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ» για συμπολίτες μας που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.
Για αυτό το λόγο εμείς στο Περιστέρι οφείλουμε να στηρίξουμε τα Κοινωνικά Φροντιστήρια των 2000 σπουδαστών με την τεράστια επιτυχία στις εξετάσεις και τον άνεργο καθηγητή που συμμετέχει αφιλοκερδώς σε αυτά.
Ο Επιστημονικός Συντονιστής των κοινωνικών δράσεων
Γιώργος Βαθιώτης καθηγητής MSc
Εντεταλμένος Σύμβουλος Δημάρχου