Ο Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Καινοτομίας του Δήμου Περιστερίου, Γιώργος Τσίνας μίλησε στο PeristeriNews.gr για τη διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού στην πόλη μας.
Ο Γιώργος Τσίνας είναι η επιλογή του Ανδρέα Παχατουρίδη για να περάσει ο Δήμος Περιστερίου σε μια νέα ψηφιακή εποχή και αυτό φαίνεται να αποδίδει σε πολύ λίγους μήνες.
Πριν μερικές μέρες ανακοινώθηκε από το Δήμο Περιστερίου με τον συντονισμό του κ. Τσίνα η λειτουργία των ηλεκτρονικών υπηρεσιών ενώ το επόμενο διάστημα έρχονται και άλλες ψηφιακές μεταρρυθμίσεις όπως μας λέει ο ίδιος σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη.
Γιώργο αυτή είναι η πρώτη συνέντευξη που πραγματοποιούμε μαζί από τη στιγμή που εκλεγήκατε στο δημοτικό συμβούλιο της πόλης και οριστήκατε Αντιδήμαρχος. Εν μέσω κορωνοϊού θεωρείται πως οι ψηφιακές πλατφόρμες μπορούν να μας βγάλουν από το αδιέξοδο αυτών των ημερών;
Κοιτάξτε, η τεχνολογία αποτελεί σίγουρα μέσο για να κάνουμε τη ζωή μας καλύτερη, πιο εύκολη, πιο λειτουργική. Η τεχνολογία όμως δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποκαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα.
Σίγουρα, στις μέρες αυτές της πανδημίας οι διάφορες πλατφόρμες μας βοηθούν να κάνουμε κάποια –πολλά θα έλεγα – πράγματα από το σπίτι μας, να αιτηθούμε πιστοποιητικά από το Δήμο, να παραγγείλουμε στο σούπερ μάρκετ μέσα από το κινητό μας, να πληρώσουμε τους λογαριασμούς μας και πολλά άλλα.
Όλα αυτά είναι εργαλεία που υπήρχαν, μαθαίνει αρκετός κόσμος τη χρήση τους σήμερα και θα μας μείνουν και μετά από την κρίση αυτή και αυτό είναι καλό γιατί έτσι κάνουμε βήματα μπροστά, βάζοντας την τεχνολογία στη ζωή μας, μετασχηματίζοντας ψηφιακά τις υπηρεσίες της Πολιτείας και δημιουργώντας δομές για το αύριο. Σε κάθε περίπτωση όμως η τεχνολογία οφείλει και πρέπει να βοηθά τον άνθρωπο και όχι να τον υποκαθιστά.
Πριν από μερικές μέρες ξεκίνησαν να λειτουργούν και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δήμου Περιστερίου. Θα θέλατε να μας κάνετε μια μικρή παρουσίαση;
Εδώ και αρκετό καιρό έχει ξεκινήσει η διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού του Δήμου Περιστερίου και μάλιστα προγραμματίζαμε να «ανεβάσουμε» συνολικά τις νέες υπηρεσίες μας τον Μάιο μαζί με την νέα λειτουργική και πρωτοποριακή ιστοσελίδα του Δήμου μας.
Οι εξελίξεις όμως μας ανάγκασαν να βιαστούμε και να προχωρήσουμε στην λειτουργία της πλατφόρμας των ψηφιακών μας υπηρεσιών νωρίτερα απ΄ότι προγραμματίζαμε.
Σήμερα, λοιπόν, κάθε συμπολίτης μας έχει την δυνατότητα μέσα από το site του Δήμου Περιστερίου, να έχει ηλεκτρονική πρόσβαση σε ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών που του εξασφαλίζει πιστοποιητικά από το Δημοτολόγιο, αντίγραφα πράξεων από το Ληξιαρχείο αλλά και βεβαιώσεις από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας ηλεκτρονικά.
Μένουμε σπίτι λοιπόν και δεν χρειάζεται να έρθει ο πολίτης στο Δήμο, απλώς να κάνει εγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μας, να αιτηθεί ότι χρειάζεται και οι υπηρεσίες μας θα του στείλουν ότι χρειάζεται.
Το σημαντικότερο όμως, κατά τη γνώμη μου ήταν να δώσουμε την δυνατότητα σε ευπαθείς ομάδες που δεν μπορούν να μετακινηθούν από το σπίτι ή είναι άποροι να μπορούν να ενημερώσουν τις κοινωνικές υπηρεσίες μας για είδη πρώτης ανάγκης και φάρμακα που χρειάζονται και εμείς να τους τα πάμε σπίτι. Με προτροπή του ίδιου του δημάρχου μας ενσωματώσαμε αυτήν την υπηρεσία γι’ αυτούς τους ανθρώπους δίνοντας τους την δυνατότητα, σε αυτούς ή κάποιο κοντινό πρόσωπο τους, μέσα και από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες να αιτηθούν βοήθεια. Παράλληλα, ανοίξαμε και αιτήματα για το ΚΕΠ Υγείας, αναφορές για κακοποιήσεις, ψυχολογική υποστήριξη και ενημέρωση για τα κοινωνικά επιδόματα.
Γενικώς, δημιουργήσαμε μια πρωτοποριακή, εύχρηστη και λειτουργική πλατφόρμα που περιέχει τις περισσότερες υπηρεσίες από κάθε άλλο δήμο στην Ελλάδα και προωθεί από την μία τον μετασχηματισμό του Δήμου μας σε ψηφιακό και από την άλλη εξασφαλίζει στον πολίτη την δυνατότητα να μην μετακινηθεί από το σπίτι του σε ότι αφορά τον Δήμο μας.
Σε ποια κοινά στοχεύει ο Δήμος με την δημιουργία της πλατφόρμας;
Σε όλα ανεξαιρέτως.
Βέβαια θα μου πείτε ότι είναι πιο εύκολο σε νέους ανθρώπους όμως μπορώ να σας πω πως καθημερινά, με τα smartphones, τα tablets, όλο και περισσότερος κόσμος εξοικειώνεται με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες.
Άλλωστε, η σύνδεση στην υπηρεσία γίνεται όπως και στο taxis με τους ίδιους προσωπικούς κωδικούς και έτσι εξασφαλίζεται από την μια η αξιοπιστία του συστήματος και από την άλλη η πιστοποίηση του πολίτη που κάνει αίτηση. Αυτό ήταν το στοίχημα και η επιλογή μας: απλές, εύχρηστες διαδικασίες, εύκολες στην πρόσβαση για όλους!
Κι αυτό κάναμε και σε αυτήν την κρίση, όπως λέει ο Δήμαρχος, Ανδρέας Παχατουρίδης, κανένας δεν πρέπει να μείνει μόνος και αποκλεισμένος αλλά μαζί όλοι να το ξεπεράσουμε και αυτό! Αυτή την εντολή μας έδωσε από την πρώτη στιγμή, αυτό κάνουμε όλοι μας.
Η Αντιδημαρχία σας αφορά την Ψηφιακή Πολιτική και την Καινοτομία στο Περιστέρι. Υπάρχουν και άλλες σκέψεις που έχετε για το μέλλον;
Βέβαια! Όπως σας είπα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι μόνο ένα μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού του Δήμου μας.
Μέσα στον Μάιο, θα είναι έτοιμο το νέο site μας, καινοτόμο και λειτουργικό, πρωτοποριακό για τα δεδομένα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, παράλληλα προχωρά άμεσα η εφαρμογή του ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου στο Δήμο και της ηλεκτρονικής διανομής εγγράφων μεταξύ των υπηρεσιών μας με το οποίο θα επιτύχουμε πέρα από την μεγαλύτερη ταχύτητα απόκρισης και διεκπεραίωσης και μια σημαντική μείωση κατανάλωσης χαρτιού ενισχύοντας την ήδη υψηλή περιβαλλοντική ευαισθησία του Δήμου Περιστερίου.
Προχωράμε ταυτόχρονα και το πρόγραμμα WiFi4Eu, το οποίο χρηματοδοτεί την εγκατάσταση ασύρματου δικτύου σε κοινόχρηστους χώρους της πόλης απευθείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πρόγραμμα στο οποίο λάβαμε μέρος στον σχετικό διαγωνισμό τον Οκτώβριο και επιλεγήκαμε τον Δεκέμβριο για να λάβουμε την χρηματοδότηση.
Ταυτόχρονα, γίνεται μια τεράστια προσπάθεια, και σε αυτό θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους του Δήμου και κυρίως τα στελέχη της υπηρεσίας Τεχνολογίας και Πληροφορικής, για την αναβάθμιση και εξέλιξη των υφιστάμενων λογισμικών μας ώστε να επιτύχουμε μεγαλύτερη διαλειτουργικοτητα αλλά και να παραμετροποιήσουμε τη λειτουργία τους στις ανάγκες που μεταβάλλονται δυναμικά.
Στο πλαίσιο της καινοτομίας, αναζητάμε και βρισκόμαστε σε συζητήσεις και με άλλους δήμους της Ελλάδας αλλά και σε συνεργασία με δήμους της Ευρώπης, για εφαρμογή πιλοτικών δράσεων τόσο σε επίπεδο εφαρμογών «έξυπνης» πόλης όσο όμως και σε επίπεδο αστικής κινητικότητας.
Βλέπουμε την καινοτομία ως μια πρόκληση για την πόλη μας, ο ίδιος ο δήμαρχος μας βλέπει το Περιστέρι ως μια νέα σύγχρονη θερμοκοιτίδα ανάπτυξης δημιουργικών ιδεών από νέους ανθρώπους. Καθημερινά μια νέα ιδέα γεννιέται σε αυτήν την πόλη και εμείς πρέπει να επενδύουμε πάνω σε αυτές. Προχωράμε με γρήγορα αλλά σταθερά βήματα. Με τον δήμαρχο μας, Ανδρέα Παχατουρίδη, καθημερινά κοιτάζουμε ότι κάνουμε να είναι σταθερό, να έχει διάρκεια και εξέλιξη. Εμείς, δεν θα μπούμε στην διαδικασία να πούμε πως κάνουμε τα πάντα και να μην γίνουν. Ένα – ένα, σταθερά βήματα και το Περιστέρι μας μπαίνει για τα καλά πλέον στη σφαίρα των έξυπνων Δήμων!
Κλείνοντας ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να στείλετε στον κόσμο;
Υπομονή, αλληλεγγύη και συνεργασία! Αυτήν την κρίση θα την περάσουμε όλες και όλοι μαζί. Στις δυσκολίες αυτές θα αντέξουμε και μαζί θα φθάσουμε στο ξέφωτο.
Εμείς, με πρώτο το δήμαρχο μας, τον Ανδρέα Παχατουρίδη, θα κάνουμε ότι πρέπει για να παραμείνει η πόλη αυτές τις μέρες ζωντανή, καθαρή και λειτουργική.
Εσείς, περιορίστε τις μετακινήσεις σας, μείνετε σπίτι και ακολουθήστε τις συμβουλές των ειδικών και της Πολιτικής Προστασίας. Θα το ξεπεράσουμε κι αυτό αλλά πρέπει να είμαστε ενωμένοι, αλληλέγγυοι. Μαζί όλοι και μόνος κανείς!
Καλή Ανάσταση σε όλους με υγεία στις οικογένειες μας!