Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ με ανακοίνωσή του εκφράζει για άλλη μια φορά την αγανάκτησή του για την παραπλανητική τακτική clickbait που εφαρμόζουν, κυρίως ψηφιακά Μέσα, προκειμένου να δελεάσουν τους αναγνώστες, με τραγικά ενίοτε και σίγουρα αντιδεοντολογικά αποτελέσματα.
Οπως αναφέρει η ΕΣΗΕΑ η θλιβερή είδηση της πρόωρης απώλειας της διοικητικής υπαλλήλου της ΕΡΤ Ζέφης Τσουκαλά έδωσε αφορμή σε ιστοσελίδες για παραπλανητικό τίτλο που δημιούργησε σύγχυση και οδυνηρούς συνειρμούς για δημοσιογράφο της ΕΡΤ που τυχαίνει να έχει το ίδιο επίθετο.
Η συνάδελφος του δικαστικού ρεπορτάζ Ντίνα Τσουκαλά και το περιβάλλον της υπέστησαν σοκ διαβάζοντας τον τίτλο «Νεκρή η Τσουκαλά της ΕΡΤ», ο οποίος αναπαρήχθη άκριτα και ευρύτατα.
Η ΕΣΗΕΑ καλέι όλους τους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ να αποφεύγουν τέτοιες πρακτικές και να αποσύρουν αμέσως αυτό τον τίτλο. Είναι ανεπίτρεπτο να διαταράσσεται η προσωπική και οικογενειακή ηρεμία των ανθρώπων για μερικά κλικ.
Τι είναι το Clickbait
Το Clickbait είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει εντυπωσιακούς τίτλους και περιεχόμενο που έχει σχεδιαστεί για να δελεάσει τους αναγνώστες να κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο ή ένα άρθρο.
Τα τελευταία χρόνια, το clickbait έχει γίνει πανταχού παρόν στο διαδίκτυο, με πολλούς εκδότες να το χρησιμοποιούν ως τρόπο δημιουργίας επισκεψιμότητας και αύξησης εσόδων.
Αν και το clickbait μπορεί να φαίνεται αβλαβές, μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες, όπως η διάδοση παραπληροφόρησης, η καταστροφή της φήμης και η προώθηση επιβλαβών ιδεολογιών.