Κάμερες στο εσωτερικό 17 συρμών 3ης γενιάς του μετρό της Αθήνας που κινούνται στις γραμμές 2 και 3 για λόγους ασφαλείας θα εγκατασταθούν σύμφωνα με την υπ. Αριθμόν 104/2015 17-03-2015 απόφαση της Αρχής για την προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία 5-3 μετά από ερώτημα της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ που ζητούσαν να επιτραπεί η επέκταση του υπάρχοντος συστήματος βιντεοεπιτήρησης και εντός των συρμών του Μετρό της Αθήνας. Η Αρχή αν και κατά το παρελθόν είχε απορρίψει ανάλογο αίτημα με το σκεπτικό ότι θα έπρεπε να αναζητηθούν άλλα μέτρα (π.χ προσωπικό ασφαλείας στους συρμούς), αυτή τη φορά έδωσε την άδεια, επικαλούμενη κι έγγραφο του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας που αναφέρει ότι:
- η ασφάλεια του συστήματος μεταφορών πρέπει να έχει δύο κύριους στόχους: την πρόληψη πιθανών ανθρώπινων θυμάτων και τη μείωση των ζημιών που θα προκληθούν από την βλάβη των εγκαταστάσεων και τη διακοπή των ζωτικών υπηρεσιών.
- τυχόν φυσικά µμέτρα ασφάλειας (προσωπικό και διαδικασίες ασφάλειας) δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε όλο το μήκος και εύρος του δικτύου
- τα τεχνολογικά μέτρα ασφάλειας και ιδίως τα συστήματα εικονοληψίας δεν μπορούν να αποτρέψουν στον απόλυτο βαθμό τρομοκρατικές επιθέσεις και άλλες σκόπιμες πράξεις, αλλά µμπορούν να αποθαρρύνουν σε σημαντικό βαθμό ενέργειες ενάντια σε προστατευόμενους χώρους και να εξασφαλίσουν καθαρή, συνεχή και αξιόπιστη εικόνα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή μείζονος περιστατικού μαζικών απωλειών σε δυσπρόσιτα ή έστω προσωρινώς απρόσιτα μέρη του δικτύου
Τα πέντε από τα 8 μέλη της Αρχής έκριναν ότι παρόλο που ένα σύστημα βιντεοεπιτήρησης στο οποίο δεν πραγματοποιείται συνεχής παρακολούθηση των εικόνων των καμερών σε πραγματικό χρόνο δεν είναι πλήρως αποτελεσματικό σε πραγματικό χρόνο καταστολής και αντιμετώπισης τυχόν περιστατικών ασφαλείας, η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος βιντεοεπιτήρησης στο εσωτερικό των συρμών, µε τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές που έχει προτείνει η ΣΤΑΣΥ συνιστά αναλογικό μέτρο για τον επιδιωκόμενο σκοπό επεξεργασίας, εν όψει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του μεταφορικού μέσου του μετρό (υπόγειες εγκαταστάσεις, πληθώρα εγκαταστάσεων και απομακρυσμένων σημείων, συνωστισμός) και της δυσχέρειας αποτελεσματικής εφαρμογής άλλων ηπιότερων μέσων.
Από την πλευρά τους, τα τρία μέλη της Αρχής που μειοψήφισαν είχαν την άποψη ότι δεν έχει επαρκώς τεκμηριωθεί ότι το υπό εξέταση σύστημα θα επιτύχει αποτελεσματικά τον επιδιωκόμενο σκοπό και μάλιστα αποτελεσματικότερα από ό,τι θα επιτυγχανόταν µε το ηπιότερο μέσο των υπαλλήλων ασφαλείας μέσα στα βαγόνια, ώστε να δικαιολογείται επαρκώς ο σοβαρός αυτός περιορισμός του ατομικού δικαιώματος της προστασίας των δεδομένων των επιβατών.