Κατατίθεται την Τετάρτη στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων για το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, με το οποίο προβλέπεται η ενοποίηση των Λιμένων Ελευσίνας, Λαυρίου και Ραφήνας υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά.
Κατατίθεται την Τετάρτη στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων για το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, με το οποίο προβλέπεται η ενοποίηση των Λιμένων Ελευσίνας, Λαυρίου και Ραφήνας υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά.
Όπως δήλωσε την Τρίτη ο υπουργός Γ. Διαμαντίδης, στόχος είναι να υπάρξει μια ισχυρότατη χρηματιστηριακή εταιρεία.
Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, ο κ. Διαμαντίδης είπε ότι η η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε πώληση μεριδίων, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και στόχο την προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή για την ισχυροποίηση των δύο βασικών λιμανιών της χώρας.
Η κατάθεση του νομοσχεδίου, στο οποίο θα ενταχθούν όλα τα λιμάνια της Αττικής, θα αποτελέσει τον πιλότο και για τα υπόλοιπα της επικράτειας (Λιμενικός «Καλλικράτης»).
Σύντομα αναμένεται να υπάρξει ενοποίηση των λιμανιών της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης υπό τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, ενώ άγνωστο είναι ακόμα αν σε αυτό το σχήμα ενταχθεί και το λιμάνι του Βόλου.
Το ποσοστό του Δημοσίου στη νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί υπό τον ΟΛΠ με την ενοποίηση των λιμανιών της Αττικής, θα αυξηθεί από το 74% στο 96%, και από αυτό το 51% θα παραμείνει στο κράτος, ενώ το υπόλοιπο θα διατεθεί μέσω του Χρηματιστηρίου.
Στα σχέδια της κυβέρνησης αντιδρούν οι εργαζόμενοι των λιμανιών.
Η κυβέρνηση δεν έχει ούτε την πολιτική ούτε την κοινωνική νομιμοποίηση να πουλήσει ΟΛΠ και ΟΛΘ, σημειώνει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών (ΟΜΥΛΕ), προαναγγέλοντας κινητοποιήσεις.
«Ποιος πραγματικά νοσηρός εγκέφαλος διανοήθηκε να παραδώσει σε ιδιωτική κατοχή τα Λιμάνια που διαδραματίζουν λειτουργίες δημοσίου ελέγχου και κοινωνικής προσφοράς σε ζωτικής σημασίας τομείς, όπως το εμπόριο, τις μεταφορές, τον τουρισμό καθώς και σε κρίσιμα ζητήματα εθνικής ασφάλειας», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.