Ένας νεκρός και δέκα τραυματίες είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός του δυστυχήματος που συνέβη το μεσημέρι, όταν κατέρρευσε τμήμα γέφυρας στην περιμετρική Πατρών στο 206ο χλμ Πατρών – Πύργου, με κατεύθυνση προς Πάτρα.
Η επιχείρηση απεγκλωβισμού συνεχίζεται, με τους διασώστες να καταβάλλουν αγωνιώδεις προσπάθειες διάσωσης, καθώς κάτω από τα συντρίμμια εκτιμάται ότι βρίσκονται τουλάχιστον 3 άτομα.
Στις 12:47 σήμερα το μεσημέρι, ειδοποιήθηκε το κέντρο επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος για το δυστύχημα. Στο σημείο μετέβησαν άμεσα 35 πυροσβέστες με 12 οχήματα, η ομάδα ΙΚΑΡΟΣ, με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και ειδικά διασωστικά οχήματα της 6ης ΕΜΑΚ με 2 διασωστικούς σκύλους, ενώ μεταβαίνουν δυνάμεις και από 1η και 5η ΕΜΑΚ.
Στο σημείο παραμένουν 5 ασθενοφόρα και μια κινητή μονάδα του ΕΚΑΒ.
Η αστυνομία έχει διακόψει την κυκλοφορία των οχημάτων στην ευρεία παράκαμψη Πατρών και στα δύο ρεύματα (προς Αθήνα και προς Πύργο) καθώς και στην οδό Διοδώρου στην Πάτρα, λόγω της κατάρρευσης τμήματος της γέφυρας.
Κλειστή η γέφυρα από 20 Ιουλίου
Στο συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας, είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία και ήταν κλειστό, με απόφαση της Διεύθυνσης της Αστυνομίας Αχαΐας από την Πέμπτη 20 Ιουλίου λόγω εργασιών κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.
Τα νοσοκομεία της πόλης έχουν τεθεί σε επιφυλακή. Στο νοσοκομείο του Ρίου μεταφέρθηκε 1 νεκρός και 5 τραυματίες και στο Νοσοκομείο Αγίου Ανδρέα μεταφέρθηκαν 3 τραυματίες.
Στο σημείο έχουν μεταβεί δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας από γειτονικές Περιφερειακές Ενότητες καθώς και από Αττική. Έχει ενημερωθεί από την αστυνομία ο αρμόδιος εισαγγελέας ενώ την προανάκριση έχει αναλάβει το Αστυνομικό Τμήμα Πατρών.
Επίσης στο σημείο βρίσκονται ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και η Υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Το ιστορικό του προβληματικού τμήματος που έγινε το δυστύχημα
Προγραμματισμένη κατεδάφιση της γέφυρας 603 στην περιμετρική της Πάτρας λόγω προβλημάτων στατικότητας αφορούσε το τραγικό συμβάν που σημειώθηκε την Κυριακή το μεσημέρι στην περιοχή Μποζαΐτικα.
Το έργο της αποκατάστασης είχε αναλάβει η εταιρεία ΑΒΑΞ για λογαριασμό της Ολυμπίας Οδού, η οποία κατασκευάζει το κομμάτι Πάτρα-Πύργος και έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα έως την Πάτρα.
Είχε ολοκληρωθεί προ μηνών η ανακατασκευή του πρώτου κλάδου της γέφυρας προς Πύργο και σήμερα ήταν προγραμματισμένη η κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου στο ρεύμα προς Αθήνα, όπου συνέβηκε το δυστύχημα. Η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στην περιοχή επιβεβαιώνει ότι το έργο της κατεφάδισης είχε προσχεδιαστεί. Ωστόσο η παρουσία ΡΟΜΑ στην περιοχή αποδεικνύει ελλιπή περιφρούρηση και αποδίδεται στο πλιάτσικο που συντελείται σε αντίστοιχες περιπτώσεις για την κλοπή υλικών και σιδήρου, που στην προκειμένη περίπτωση είχε δυστυχώς τραγική κατάληξη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η γέφυρα κατασκευάστηκε στις αρχές του 2000 από την Κ.Ι Σαραντόπουλος ωστόσο από ποιον ολοκληρώθηκε παραμένει θολό τοπίο καθώς η κατασκευή της Περιμετρικής Πατρών είχε σπάσει για άγνωστους λόγους σε εννέα εργολαβίες με αποτέλεσμα να μην είναι ορατό στο Μητρώο του υπουργείου, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, αν το έργο ολοκληρώθηκε από την Κ.Ι Σαραντόπουλος ή άλλη τεχνική εταιρεία αφού είχε μεσολάβησε και εργολαβία –σκούπα για να ολοκληρώσει την Περιμετρική της Πάτρας. Η Κ.Ι Σαραντόπουλος έχει πάψει να υφίσταται στον τεχνικό κόσμο καθώς είχε συγχωνευτεί προς 15ετίας με την Παντεχνική και εν συνεχεία με την Άκτωρ ΑΤΕ.