Τις γιορτινές ημέρες περιμένουν με αγωνία εφέτος οι καταστηματάρχες για να δουν κίνηση στις επιχειρήσεις τους και το τζίρο τους να ανεβαίνει.
Τις γιορτινές ημέρες περιμένουν με αγωνία εφέτος οι καταστηματάρχες για να δουν κίνηση στις επιχειρήσεις τους και το τζίρο τους να ανεβαίνει, την ώρα που τα λουκέτα στα καταστήματα πληθαίνουν και οι επιχειρηματίες που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους γίνονται ολοένα και περισσότεροι.
Τα λουκέτα δεν αφορούν πλέον μόνο στις μικρές επιχειρήσεις αλλά και σε μεγάλες αλυσίδες που δεν είναι πλέον κερδοφόρες.
Οι πωλήσεις πέφτουν από την αρχή του έτους ακόµη και κατά 40%, ενώ οι δυσοίωνες προβλέψεις για βαθύτερη ύφεση τους επόµενους µήνες αυξάνουν την ανησυχία.
Λίγες εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα, καταναλωτές δηλώνουν ότι εφέτος θα είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι.
Οι επιχειρηματίες αναζητούν νέους τρόπους για να προσελκύσουν πελάτες, προχωρούν σε προσφορές του τύπου “πληρώνεις ένα, παίρνεις δύο”, προσφορές ταξιδίων αλλά και μειώσεις τιμών ως και 70%, προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές, οι οποίοι δηλώνουν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, να προβούν σε αγορές.
Οι περικοπές των μισθών και η δύσκολη οικονομική συγκυρία, έχουν µειώσει δραστικά την αγοραστική δύναµη των καταναλωτών, κάτι άλλωστε που φάνηκε και στα κακά αποτελέσµατα των θερινών εκπτώσεων.
Ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και η έκρηξη που σημειώνεται στον αριθμό των επιχειρήσεων που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, κάνει τους εμπόρους να εναποθέτουν τις ελπίδες τους για καλύτερες ημέρες στην εορταστική περίοδο.