Ελεγχόμενη θεωρείται προς το παρόν η κατάσταση στο παροπλισμένο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου», που λόγω εισροής υδάτων, πήρε μεγάλη δεξιά κλήση 40 μοιρών μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, στην πύλη Ε-4.
Στο σημείο έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ εκεί βρίσκονται δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ δύτες που βούτηξαν στο σημείο όπου το πλοίο έχει γείρει, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω της θολούρας των νερών από τη λάσπη, ωστόσο πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί.
Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο σύμφωνα με εκτιμήσεις πρέπει να φάνει τα 8 μέτρα όσο και το ύψος του πλοίου.
Το σχέδιο απάντλησης των υδάτων που έχει ενεργοποιήσει το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο Μ. Τετάρτη, αφού πρώτα καθίσει η λάσπη, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας τα ειδικά συνεργεία αναμένεται να κάνουν καλύτερη αποτίμηση της κατάστασης.
Ιδιώτες δύτες αναμένεται επίσης να επιθεωρήσουν εκ νέου το πλοίο αύριο για να διαπιστώσουν πού βρίσκεται το ρήγμα και τι μπορεί να γίνει.
Το πλοίο, κατασκευής του 1972, που ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων από το ΝΑΤ, εκτελούσε τελευταία τα δρομολόγια για Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμο.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΝΑΤ πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας σε “νεκροταφείο πλοίων” ωστόσο για να γίνει αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Έτσι και σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς επρόκειτο μάλιστα να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση, πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.
Το πλοίο φυλάσσονταν επί 24ωρου βάσεως ενώ τα 42 μέλη του πληρώματός του είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας μετά από σχετική ρύθμιση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσα.
Το ΝΑΤ είχε καταβάλλει για το λόγο αυτό, από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικίες συλλογικές συμβάσεις.
Ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρεία επιρρίπτει ο ΟΛΠ
Ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρεία επιρρίπτει με ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, καταλογίζοντάς της ότι είχε εκ του Νόμου υποχρέωση, να φροντίσει να εξαλείψει τους κινδύνους.
Ο ΟΛΠ τονίζει ότι οι ενέργειές του υπήρξαν άμεσες και αποτελεσματικές. Σημειώνει επίσης ότι τοποθετήθηκαν προληπτικά πλωτά φράγματα για την προστασία και παρακολούθηση από οποιαδήποτε διαρροή, ανατέθηκε σε συνεργείο δυτών ο έλεγχος της κατάστασης του πλοίου και ανατέθηκε επίσης στην κοινοπραξία ρυμουλκών η λήψη κάθε απαραίτητης ενέργειας για τη διάσωση του πλοίου, με αποτέλεσμα η κατάστασή αυτού να έχει σταθεροποιηθεί.
Ο ΟΛΠ υπογραμμίζει ότι εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία έχει επιτύχει την απομάκρυνση πάνω από 100 εγκαταλελειμμένων και ημιβυθισμένων τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα όσων ήταν στον Κεντρικό Λιμένα