Τις νέες εγκαταστάσεις του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών εγκαινίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι ο Σταθμός της Αθήνας, άλλαξε πρόσωπο και ηλεκτροκινήθηκε μετά από 15 χρόνια, άστοχων συμβάσεων, αναβλητικότητας, απαξίωσης και εγκατάλειψης.
Όπως επισήμανε, πλέον χωρίς αλλαγή τρένου, οι πολίτες – χρήστες θα μπορούν να φθάσουν σε 35’ στο αεροδρόμιο. Σε 1 ώρα και 10 λεπτά, στο Κιάτο και σε 1 ώρα και 15 λεπτά στη Χαλκίδα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Σταθμού, περιλαμβάνει τέσσερις νέες αποβάθρες, υπόγεια διάβαση με πρόσβαση για όλους τους πολίτες μέσω ανελκυστήρων και με κυλιόμενες σκάλες, αξιοπρεπείς χώρους μετακινήσεων και αναμονής.
«Σε λίγο καιρό θα ολοκληρωθούν τα έργα της ηλεκτροκίνησης. Τον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθούν τα δύο έργα, η δεύτερη φάση του Σταθμού Λαρίσης και όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν μέχρι την Πάτρα. Η ΠΑΘΕ τελειώνει και ο στόχος είναι επιτέλους να συμπληρωθούν τα λεηλατημένα συστήματα σηματοδότησης και αυτοματισμών των σιδηροδρόμων και η «σιδηροδρομική Εγνατία», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.
Ακόμη, έγινε γνωστό ότι σύντομα θα παραδοθεί και η νέα υπέργεια πεζοδιάβαση μετά το σταθμό Λαρίσης με πρόσβαση για ΑΜΕΑ και σύγχρονες προδιαγραφές, η οποία αντικαθιστά πεζοδιάβαση της δεκαετίας του ΄50.
Το υπουργείο επισημαίνει ακόμη ότι:
- από Σεπτέμβριο σταματούν τα εμπορικά τρένα να μπαίνουν στην Αθήνα
- από τον Οκτώβριο τα δρομολόγια θα γίνονται χωρίς μετεπιβίβαση από Πειραιά,
- τέλος Νοεμβρίου θα φτάνει ο επιβάτης χωρίς μετεπιβίβαση στο Λιανοκλάδι,
- το φθινόπωρο προκηρύσσεται η υπογειοποίηση των Σεπολίων και η Β΄ φάση του Σταθμού Λαρίσης και
- από το Δεκέμβριο θα αποκατασταθούν πλήρως και προσαυξημένα όλα τα δρομολόγια που διακόπτονται ή μειώνονται για τεχνικούς λόγους.
Επιπλέον, κάνει γνωστό ότι με την ολοκλήρωση και εφαρμογή των νέων έργων εκσυγχρονισμού και ηλεκτροκίνησης, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ με βάση τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής, το καλοκαίρι του 2018, θα έχει ενεργοποιηθεί και η νέα γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, χωρίς αλλαγές τρένων από τους πολίτες, μειώνοντας τον τελικό χρόνο για την απόσταση σε 3 ώρες και 25 λεπτά.