Την έντονη δυσφορία της διαμεταφοράς και των εταιρειών logistics προκάλεσε η αναφορά της υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαρίνας Χρυσοβελώνη στη Βουλή, ότι το κόστος παράκαμψης της Ειδομένης εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής από τους πρόσφυγες, ανέρχεται σε 1.000 -1.300 ευρώ ανά συρμό, με καθυστέρηση 1-2 ημέρες.
Η αναφορά αυτή της υφυπουργού έχει δημιουργήσει προστριβές μεταξύ των εταιρειών διεθνούς διαμεταφοράς και των πελατών τους εξαγωγέων – εισαγωγέων, δεδομένου ότι σύμφωνα με κοστολογημένα στοιχεία του Συνδέσμου Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣΥΝΔΔΕ&L) το κόστος για σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω Βουλγαρίας ανέρχεται σε 5.000 έως 6.000 ευρώ ανά συρμό.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των διαμεταφορέων στη Β. Ελλάδα Ανέστη Σαχπελίδη, ανάλογα με τον προορισμό (Αθήνα/Θεσσαλονίκη) του κάθε βαγονιού, αλλά και ανάλογα με το βάρος του τρένου το πραγματικό επιπλέον κόστος για μεταφορές μέσω Βουλγαρίας είναι 5.000 με 6.000 ευρώ, ενώ η καθυστέρηση λόγω του συνωστισμού τόσο εντός της Ελλάδας, όσο και στις υπόλοιπες χώρες έως την κεντρική Ευρώπη ξεπερνά τις 3-4 ημέρες.
Επισημαίνεται ότι, η παρατεταμένη κατάληψη στην οποία έχουν προχωρήσει οι πρόσφυγες και οι μετανάστες στη σιδηροδρομική γραμμή της Ειδομένης, έχει προκαλέσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζημιά 3 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με όσα είπε η κ. Χρυσοβελώνη στην Βουλή από τις 19/11/2015 έως τις 11/12/2015 η ζημιά ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ και από τις 19/3 έως τις 19/4 σε 1 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της πάντως η υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι, το πρόβλημα θα έχει λυθεί έως το Πάσχα, ενώ ενημέρωσε ότι οι πελάτες που εξυπηρετεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχουν υποβάλει αίτημα αποζημίωσης.
«Το γεγονός ότι η κυβέρνηση προέβη σε ενέργειες με αποτέλεσμα να απελευθερωθεί η σιδηροδρομική γραμμή της Ειδομένης έστω για περιορισμένα διαστήματα, αποτελεί απόδειξη ότι είναι άμεση προτεραιότητα η ομαλοποίηση της κατάστασης στην περιοχή» επισήμανε.
«Η κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία επιχειρούν να λύσουν το πρόβλημα και μάλιστα κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση δεν θα υιοθετηθούν πρακτικές σκληρής και ωμής καταστολής, αλλά όλες οι προσπάθειες θα γίνονται με απόλυτο σεβασμό στον παράγοντα “Άνθρωπο”» κατέληξε.