Το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες του για τα Χριστούγεννα κατά 21%.
Το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες του για τα Χριστούγεννα κατά 21%, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος βρίσκεται στο -2,5%, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα χριστουγεννιάτικης έρευνας της Deloitte.
Σύμφωνα με την έρευνα τα προγραμματισμένα έξοδα για φαγητό θα διατηρηθούν σε γενικές γραμμές, σε βάρος των δώρων και της εκτός σπιτιού διασκέδασης.
Εξαίρεση σε αυτήν την τάση αποτελούν οι Έλληνες και οι Ιρλανδοί καταναλωτές που σε ποσοστό 56% και 43% αντίστοιχα θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα και σε φαγητό και ποτό.
Επιπλέον, η πλειοψηφία (73%) των Ελλήνων υποστηρίζουν ότι έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, σε σχέση με πέρυσι.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η κρίση φαίνεται να έχει επηρεάσει περισσότερο την ψυχολογία των γυναικών και ιδιαίτερα των Ελληνίδων, οι οποίες νιώθουν ανασφάλεια για την εργασία, το εισόδημα και την αγοραστική τους δύναμη.
Οι Ελληνες σκοπεύουν να διαθέσουν μόλις 410 ευρώ, ενώ ο μέσος ευρωπαίος καταναλωτής αναμένεται να διαθέσει 590 ευρώ.
Παράλληλα, φαίνεται ότι έχουν αλλάξει καταναλωτικές συνήθειες.
Αναζητούν προϊόντα με μεγάλη χρηστική αξία, ενώ σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα δώρα για μικρότερο αριθμό ανθρώπων, αποφεύγοντας τις ακριβές επιλογές και εστιάζοντας στις ειδικές προσφορές.
Το 78% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα ψάξει ιδέες δώρων για τις γιορτές μέσα από το Ιντερνετ και το 74% θα συγκρίνει τιμές στο διαδίκτυο.
Μάλιστα, 1 στους 10 δήλωσε ότι θα προβεί σε online αγορές, ενώ σε σύγκριση με πέρυσι, το 40% των συμπατριωτών μας θα χρησιμοποιήσει περισσότερο το διαδίκτυο γιατί “έχει πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με τα καταστήματα”.