Η εταιρεία καλλυντικών L’Oréal αναγκάστηκε να αποσύρει όλες τις διαφημίσεις της με την Τζούλια Ρόμπερτς.
Η εταιρεία καλλυντικών L’Oréal αναγκάστηκε να αποσύρει όλες τις διαφημίσεις της με την Τζούλια Ρόμπερτς και το μοντέλο Κρίστι Τέρλινγκτον, όταν η ελεγκτική αρχή για τις διαφημίσεις παραπονέθηκε ότι είχαν υποστεί υπερβολική επεξεργασία.
Η βουλευτής των Φιλελεύθερων Δημοκρατών, Τζο Σουίνσον, η οποία ήταν αυτή που ανακίνησε το θέμα στην Αρχή Προτύπων των Διαφημίσεων (ASA), πραγματοποιεί μια καμπάνια κατά των «υπερβολικά τελειοποιημένων και μη ρεαλιστικών εικόνων» των γυναικών σε διαφημίσεις.
Σύμφωνα με την εφημερίδα The Guardian, η Τζο Σουίνσον δήλωσε ότι οι εικόνες στις δύο διαφημίσεις έχουν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία και ότι δεν είναι αντιπροσωπευτικές «των αποτελεσμάτων που θα μπορούσε να επιτύχει το προϊόν».
Η L’Oréal Βρετανίας παραδέχθηκε ότι η εικόνα της Κ.Τέρλινγκτον έχει υποστεί επεξεργασία «προκειμένου να φανεί το δέρμα πιο λαμπερό, να καθαριστεί το μέικ απ, να μειωθούν οι σκιές και οι μαύροι κύκλοι γύρω από τα μάτια, να φανούν πιο απαλά τα χείλη και πιο σκούρα τα φρύδια».
Τόνισε, ωστόσο, ότι στις φωτογραφίες υπάρχουν σημάδια γήρανσης και ότι αντιπροσωπεύεται αυτό που μπορεί να επιτύχει το προϊόν.
Παραδέχθηκε, επίσης, ότι «ορισμένες τεχνικές» χρησιμοποιήθηκαν και στην φωτογραφία της Ρόμπερτς, ανέφεραν, πάντως, ότι αυτές δεν ήταν «άμεσα σχετικές» με τη διαφήμιση.
Η Βρετανίδα βουλευτής δήλωσε «σοκαρισμένη» από το γεγονός ότι δεν επετράπη στην ελεγκτική αρχή να δει τις αρχικές φωτογραφίες της Ρόμπερτς, λόγω συμβολαίου της εταιρείας με την διάσημη ηθοποιό.
Η εταιρεία έδωσε αντί γι’αυτό φωτογραφίες των δύο διάσημων γυναικών από το κόκκινο χαλί.
Η ελεγκτική αρχή υιοθέτησε τις ενστάσεις της Τζο Σουίνσον. Ανέφερε, πάντως, ότι δεν διαθέτει αρκετά στοιχεία για να καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα.
«Οι φωτογραφίες ενός τέλειου δέρματος και υπερβολικά αδύνατου σώματος υπάρχουν παντού, αλλά δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα» δήλωσε η Σουίνσον.
«Η υπερβολική επεξεργασία και η ψηφιακή παραποίηση της φωτογραφίας έχουν γίνει ο κανόνας, αλλά τόσο η Κρίστι Τέρλινγκτον, όσο και η Τζούλια Ρόμπερτς είναι δύο γυναίκες με φυσική ομορφιά και δεν χρειάζονται επεξεργασία για να δείχνουν πανέμορφες» είπε.
«Αυτή η απαγόρευση δίνει ένα μήνυμα στους διαφημιστές: ας επιστρέψουμε στην πραγματικότητα» κατέληξε.