Ερωτηματικά προκαλούνται από την απόφαση που πάρθηκε στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο Περιστερίου σχετικά με την απαλλαγή δημοτικών τελών.
Αρχικά αξίζει να αναφερθεί η δεινή οικονομική κατάσταση που διανύουν οι επιχειρηματίες της πόλης μας που με τα συνεχή lockdown δεν βλέπουν πλέον φως στο τούνελ.
Αυτό τονίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε την περασμένη βδομάδα από τον εκπρόσωπο της Ένωσης ΕΒΕ Περιστερίου, Δημήτρη Σωτηριάδη και την πληρεξούσια δικηγόρο δεκάδων επιχειρήσεων του Περιστερίου, Ουρανία Σαγιάκου.
Μάλιστα η κα. Σαγιάκου υπογράμμισε πως θα αποτελέσει μεγάλο λάθος του Δήμου να θέσει ως προϋπόθεση τα μηδενικά έσοδα και να διαχωρίσει τις κλειστές από τις πληττόμενες επιχειρήσεις με την πλατφόρμα που θα δημιουργήσει. Η ίδια τόνισε ότι ουσιαστικά η απόφαση αυτή προφασίζεται απαλλαγή ενώ επί της ουσίας δεν θα υπαχθεί καμία ούτε και οι κλειστές επιχειρήσεις, διότι όλες μέσα στην πανδημία σημείωσαν έστω και ένα ευρώ έσοδο κατά τους μήνες που παρέμεναν κλειστά. Ενώ παράλληλα είπε ότι καμία επιχείρηση δεν επιθυμεί να δώσει σε αναρμόδια αρχή τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και ότι αυτά είναι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, που εκφεύγουν των διατάξεων της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Τέλος ανέδειξε ότι όμοροι δήμοι της Δυτικής Αθήνας και όχι μόνο στηρίζοντας έμπρακτα τους μικρομεσαίους της πόλης τους προέβησαν στην απαλλαγή κλειστών αλλά και πληττόμενων επιχειρήσεων μόνο με τις δηλώσεις από το ΕΡΓΑΝΗ.
Από την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου προκύπτουν πάντως πολλά ερωτηματικά και φαντάζει άγνωστο το αν τελικά θα υπάρξει κάποια βοήθεια προς τους αγανακτισμένους επιχειρηματίες της πόλης.
Αφενός οι επιχειρήσεις που δικαιούνται να μπουν στην πλατφόρμα δεν πρέπει να έχουν κάνει ούτε 1 ευρώ έσοδο σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας και αφετέρου αν και εφόσον έχουν μηδενική δήλωση Φ.Π.Α. να την προσκομίσουν στο Τμήμα Προϋπολογισμού Εσόδων και Περιουσίας του Δήμου.
Αυτό σημαίνει ότι όσες επιχειρήσεις δεν έχουν μηδενική δήλωση Φ.Π.Α. δεν θα λάβουν απαλλαγή δημοτικών τελών ενώ οι υπάλληλοι του Δήμου θα ασπαστούν το ρόλο των εφοριακών ώστε να ελέγξουν τα έγγραφα των επιχειρηματιών.
Η απόφαση που ψηφίστηκε:
για α) την απαλλαγή εκ του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, των επιχειρήσεων που υποχρεωτικά διέκοψαν την λειτουργία τους λόγω των έκτακτων μέτρων αποτροπής της διασποράς της νόσου Covid 19 που επέβαλε η Πολιτεία, κατά το χρονικό διάστημα από 20-3-2020 έως το τέλος των απαγορευτικών μέτρων της πανδημίας.
β) την απαλλαγή των επιχειρήσεων από τα αναλογούντα τέλη κοινόχρηστου χώρου που διέκοψαν ή περιόρισαν την λειτουργία τους και δεν έκαναν ή κάνουν χρήση παραχωρημένου κοινόχρηστου χώρου λόγω των έκτακτων μέτρων αποτροπής της διασποράς της νόσου Covid 19 που επέβαλε η Πολιτεία, κατά το χρονικό διάστημα από 1-1-2021 έως το τέλος των απαγορευτικών μέτρων της πανδημίας.
Η απαλλαγή αυτή θα λάβει χώρα με αίτησή τους στην πλατφόρμα που θα ενεργοποιηθεί από τον Δήμο μας.
Στο επόμενο χρονικό στάδιο που θα οριστικοποιηθεί από το ΔΣ του Δήμου μας η διάρκεια και το ποσοστό απαλλαγής, θα προσκομίσουν οι αιτούντες στο Τμήμα Προϋπολογισμού Εσόδων και Περιουσίας τις περιοδικές δηλώσεις του φόρου προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) μηδενικών εσόδων.
Τέλος προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Περιστερίου, κ. Καλαντώνης, παρά το γεγονός ότι διατηρεί θέση επικεφαλής παράταξης της αντιπολίτευσης, έβαλε πάνω από όλα την προσφάτως αναληφθείσα θέση του, ως συμβούλου Δημάρχου και όχι μόνο δεν απαίτησε την απαλλαγή χωρίς προϋποθέσεις στηρίζοντας έμπρακτα τα μέλη του συλλόγου, αλλά συντάχθηκε πλήρως με εισήγηση που αποκλείει την πλειοψηφία των εμπόρων από την απαλλαγή των δημοτικών τελών.