Καμπανάκι χτυπάνε οι αρτοποιοί προς την ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, προκειμένου να υπάρξει διάλογος και να τεθούν προϋποθέσεις στο πλαίσιο της απελευθέρωσης του επαγγέλματος που επιδιώκει η κυβέρνηση και πρόσφατα ψηφίστηκε µε νόµο στη Βουλή.
Καμπανάκι χτυπάνε οι αρτοποιοί προς την ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, προκειμένου να υπάρξει διάλογος και να τεθούν προϋποθέσεις στο πλαίσιο της απελευθέρωσης του επαγγέλματος που επιδιώκει η κυβέρνηση και πρόσφατα ψηφίστηκε µε νόµο στη Βουλή.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδας Μιχάλης Μούσιος, «ο νόµος για το άνοιγµα των κλειστών επαγγελμάτων άρει όλους τους περιορισμούς που προσβλέπει η ισχύουσα αρτοποιητική νοµοθεσία και αυτό θα οδηγήσει σε δραµατικές εξελίξεις τον κλάδο, ενώ ελλοχεύουν κίνδυνοι και για την υγεία των καταναλωτών».
Σε συνάντηση που θα έχουν σήµερα µε τον υφυπουργό Σωκράτη Ξυνίδη, οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος θα προσπαθήσουν να πείσουν την κυβέρνηση να αποδεχτεί τις προτάσεις τους.
«∆εν πρέπει να φτάσουµε στο σηµείο από τον επόµενο µήνα να αγοράζουμε ψωµί από κοµµωτήρια, βενζινάδικα ή από άλλα καταστήματα, χωρίς να τηρούνται οι ελάχιστες προϋποθέσεις προστασίας της υγείας του καταναλωτή», δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΑΕ.
Μάλιστα υποστηρίζουν ότι η πλήρης απελευθέρωση δεν πρόκειται να φέρει τίποτα διαφορετικό ως προς την τιµή του ψωµιού καθώς ήδη η Ελλάδα, σύµφωνα και µε τα στοιχεία της Eurostat, έχει το φθηνότερο ψωµί στην Ε.Ε.
Επιπλέον, όπως λένε, αν και το προηγούμενο διάστηµα έχει γίνει αύξηση (44,9%) στην τιµή των αλεύρων και σηµαντική αύξηση του πετρελαίου (33,4%) και των τιµολογίων της ∆ΕΗ, εντούτοις οι αρτοποιοί δεν έχουν αυξήσει τις τιµές τους.
Την ίδια ώρα, σύµφωνα µε στοιχεία έρευνας της εταιρείας Marc για λογαριασµό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, μείωση κατά 27% εμφανίζει η κατανάλωση του ψωµιού τα τελευταία ένα – δυο χρόνια στη χώρα µας.
Ωστόσο, η µείωση αυτή δεν οφείλεται στην κρίση αλλά στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, ενώ η τιµή του ψωµιού δεν θεωρείται σηµαντικός λόγος µείωσης της κατανάλωσης, καθώς µόνο 1 στους 10 καταναλωτές υποστηρίζει αυτή την άποψη.
Μάλιστα, οι φούρνοι τις γειτονιάς συνεχίζουν να «κλέβουν» την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, καθώς οι 9 στους 10 καταναλωτές τους εμπιστεύονται περισσότερο από τα σούπερ μάρκετ.
Παρ’ όλα αυτά οι αρτοποιοί δηλώνουν πως οι προβλέψεις για το επόµενο εξάµηνο δεν είναι αισιόδοξες και συνάδουν µε το γενικότερο κλίµα της αγοράς, όπου το 67% των αρτοποιών περιµένει περαιτέρω µείωση του τζίρου τους.