Οι καλοκαιρινές διακοπές τελειώνουν και οφείλουμε να προσαρμοστούμε στο καθημερινό μας ωράριο αφού πλησιάζει το άνοιγμα των σχολείων.
Η εν λόγω προσαρμογή των παιδιών και η επιστροφή τους σε ένα αυστηρό πρόγραμμα αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών δεν ακολουθούσαν κανένα πρόγραμμα στον ύπνο, το φαγητό και στις δραστηριότητες που έπαιρναν μέρος,
Πώς μπορεί να γίνει ομαλά η επιστροφή στο σχολείο;
- Για να προσαρμοστούν τα παιδιά μας στο καθημερινό τους σχολικό πρόγραμμα απαραίτητη προϋπόθεση είναι μία μεταβατική περίοδος προσαρμογής, η οποία θα έχει ισχύ δυο εβδομάδων.
- Τις τελευταίες ημέρες των διακοπών είναι καλό να συζητήσουμε με το παιδί μας για το άνοιγμα των σχολείων με σκοπό να εξαλειφθούν τα άγχη και οι φοβίες του σχετικά με το καινούριο περιβάλλον, του οποίου θα αποτελεί μέλος. Δείξτε στο παιδί ότι θα είστε δίπλα του σε οποιαδήποτε δυσκολία, ώστε να νιώσει ασφάλεια. Ακόμη, δώστε έμφαση στην αξία του να πηγαίνει κάποιος σχολείο, να κάνει νέους φίλους και να μαθαίνει νέα πράγματα.
- Αναδιαμορφώνουμε το πρόγραμμα των παιδιών μας ορίζοντας την ώρα που θα ξυπνούν, την ώρα των γευμάτων και των δραστηριοτήτων τους και κυρίως το πότε θα κοιμούνται.
- Προσαρμογή των παιδιών σε ένα ισορροπημένο και υγιεινό τρόπο ζωής. Πριν χτυπήσει το πρώτο σχολικό κουδούνι είναι καλό τα παιδιά μας να γευματίζουν σε μία τυπική ώρα και να λαμβάνουν κατάλληλες τροφές.
- Αγοράζουμε εκπαιδευτικό υλικό που να ανταποκρίνεται στις δυνατότητες του κάθε παιδιού προκειμένου να πραγματοποιηθεί μία επανάληψη των όσων είχε διδαχθεί στο παρελθόν.
- Αγοράζουμε με το παιδί μας τα αντικείμενα που θα χρειαστεί τη πρώτη ημέρα που θα πάει στο σχολείο εμπλέκοντας το ίδιο σε αυτή τη διαδικασία.
- Αναδιαμορφώνουμε μαζί με το παιδί μας το χώρο όπου θα διαβάζει κάνοντας μικρές τροποποιήσεις.
- Ας διαμορφώσουμε από κοινού ένα πλάνο για τη νέα χρονιά συζητώντας ποιες δεξιότητες θα ήθελε να βελτιώσει .
Μη ξεχνάμε ότι σε όλη αυτή τη περίοδο προσαρμογής είναι σημαντικό να διατηρήσουμε την επικοινωνία με τα παιδιά μας και οι κανόνες να οριστούν με κατανόηση , αγάπη και σεβασμό προς τις ανάγκες τους.
Της Μαρίας Κώστα Ζώτου,
Ειδική Παιδαγωγός, MSc Με Εξειδίκευση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – ΔΕΠΥ