Πάνω από δύο εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο εξαιτίας ασθενειών που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Πάνω από δύο εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο εξαιτίας ασθενειών που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Περίπου 1,3 εκατομμύριο πεθαίνουν από τη ρύπανση στις πόλεις, που πλήττει τις αναπτυγμένες όσο και τις αναπτυσσόμενες χώρες. Επιπλέον, σύμφωνα με τον ΠΟΥ, 1,1 εκατομμύριο θάνατοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν, εάν είχαν τηρηθεί οι προδιαγραφές ασφαλείας.
Ο μολυσμένος αέρας μπορεί να «διεισδύσει στους πνεύμονες, να εισέλθει στην κυκλοφορία του αίματος και να προκαλέσει καρδιακές παθήσεις, καρκίνο του πνεύμονα, περιπτώσεις άσθματος και αναπνευστικών λοιμώξεων», λέει ο ΠΟΥ, που έχει συγκεντρώσει στοιχεία για την ποιότητα του αέρα σε 1.100 πόλεις σε 91 χώρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, 80 από τις 91 χώρες που παρείχαν πληροφορίες στον ΠΟΥ δεν πληρούν τα κριτήρια αναφοράς του διεθνούς οργανισμού, σε θέματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Σε πολλές πόλεις, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η Δρ. Μαρία Νέιρα, διευθύντρια του τμήματος Δημόσιας Υγείας και Περιβάλλοντος του ΠΟΥ, «η ατμοσφαιρική ρύπανση φθάνει πλέον σε επίπεδα επικίνδυνα για την υγεία».
Για την Δρ. Νέιρα, αν οι χώρες «ελέγχουν και διαχειρίζονται σωστά το περιβάλλον, μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τον αριθμό των ανθρώπων που υποφέρουν από αναπνευστικές και καρδιακές παθήσεις και καρκίνο του πνεύμονα».
Οι κύριες αιτίες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι τα μέσα μεταφοράς, η βιομηχανία, η χρήση της βιομάζας και άνθρακα στις κουζίνες και για την θέρμανση, καθώς και οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούν ως καύσιμό άνθρακα.
Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, οι πιο σοβαρές επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης εμφανίζονται σε άτομα που είναι ήδη άρρωστα, σε παιδιά και στους ηλικιωμένους.
Για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ο ΠΟΥ συνιστά την ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών, την προώθηση της πεζοπορίας και της ποδηλασίας, καθώς και την κατασκευή μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, που να χρησιμοποιούν καύσιμα εκτός του άνθρακα.