Το πέρασμα των Τεμπών αντικαθίσταται από έναν σύγχρονο δρόμο, σημείωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2.
Όπως είπε, πρόκειται για ένα έργο που λίγοι πίστεψαν ότι θα τελειώσει, συντομεύει κατά 20 λεπτά τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνει τον οδικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Πρόσθεσε ότι παρακάμπεται ίσως το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης μεταξύ των δύο πόλεων, το περάσμα των Τεμπών.
Γενικότερα, ανέφερε ότι βαίνουμε στην ολοκληρωση ολων των οδικών αξόνων, που δημιουργούν μια εικόνα πολύ πιο σύγχρονη για τη χώρα.
Ο κ. Τσίπρας έστρεψε τα πυρά του στην προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας πως με ευθύνη της είχαν βαλτώσει τα έργα των αυτοκινητοδρόμων.
«Τον Γενάρη του 2015 δεν παραλάβαμε μονάχα άδεια ταμεία, κληρονομήσαμε και μια απειλή, την απειλή της ολοκληρωτικής τελμάτωσης των μεγάλων έργων που είχαν βαλτώσει πάνω από 3 χρόνια πριν», τόνισε.
Είπε ακόμη ότι υπήρχε η απειλή η χώρα να αναγκαστεί να επιστρέψει τις χρηματοδοτήσεις στην ΕΕ και να πληρώσει δυσβάσταχτα ποσά και αποζημιώσεις σε κατασκευαστές και παραχωρησιούχους, αν τα έργα δεν τελείωναν μέχρι την άνοιξη του 2007.
Όπως ανέφερε, το συνολικό ποσό που θα έφευγε σε αυτήν την περίπτωση από τα δημόσια ταμεία θα ήταν 8,5 δισ. ευρώ, ενώ οι απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για να ξεκινήσουν τα έργα ήταν 1,25 δισ.
«Κάτω από μια διαπραγμάτευση που κράτησε πολύ χρόνο και με την απειλή της οικονομικής ασφυξίας καταφέραμε να φτάσουμε σε συμφωνία που μείωσε τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις. Καταφέραμε να βρούμε τη δυνατότητα χρηματοδότησης, ώστε να ξαναξεκινήσουν τα έργα», συνέχισε.
Κατά τον Πρωθυπουργό, δεν υπήρχε ούτε καλύτερη τεχνική κατάρτιση, ούτε η κυβέρνηση είχε μεταφυσικές δυνάμεις που πέτυχε αυτό το κατόρθωμα.
«Είχαμε», πρόσθεσε, «την πολιτική βούληση να διαπραγματευτούμε σκληρά με παραχωρησιούχους, κατασκευαστές και ξένες τράπεζες […] Να βάλουμε το μαχαίρι στον λαιμό και στην άλλη πλευρά».
Στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι «η τελική επιλογή των κατασκευαστών ήταν η ορθότερη δυνατή και για το δημόσιο και για τον λαό»
«Φτάσαμε σε λύση συμβιβασμού κατά 765 εκατ. ευρώ λιγότερα για το ελληνικό δημόσιο και με τη δυνατότητα οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες να ολοκληρώσουν τα έργα», συμπλήρωσε.
Χρ. Σπίρτζης: Κανείς δεν πίστευε ότι θα τελειώσουν τα έργα
«Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της χώρας, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα μεγάλα έργα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την τελετή παράδοσης της σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί της ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι).
Επίσης, ανέφερε ότι «κανείς δεν πίστευε πως θα αντιμετωπιστούν σε τόσο μικρό διάστημα εμπλοκές, κανείς δεν πίστευε ότι θα τελειώσουν τα έργα». Σημείωσε δε ότι το αποτέλεσμα είναι συλλογική κυβερνητική δουλειά.
Κορ. Κρέτσου: Ηράκλειος άθλος το έργο της σήραγγας των Τεμπών
Για ηράκλειο άθλο που επιτεύχθηκε με τη συμβολή και της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης έκανε λόγο η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε. Κορίνα Κρέτσου κατά την τελετή παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2.
Σημείωσε ότι το ταξίδι ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα πλέον γίνεται γρηγορότερο και πιο ασφαλές και πως οι δύο πόλεις έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους, αλλά και με την Ευρώπη.
Δήλωσε περήφανη ως Επίτροπος και σημείωσε ότι επισκέφθηκε πολλά έργα από αυτή τη θέση της και πως είναι σημαντικό να επιδεικνύουμε αλληλεγγύη. Τόνισε ότι πρέπει επιδεικνύεται αλληλεγγύη και σε οικονομικούς όρους. Η συνοχή, είπε, είναι αυτό που μας κρατά ενωμένους ως Ευρωπαίους.