Διευρύνεται ο κύκλος των κατηγορουμένων για την τραγωδία στα Τέμπη.
Η εισαγγελία πρωτοδικών άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις κατά τριών ακόμη προσώπων για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, αδίκημα που είναι κακούργημα και τιμωρείται με ποινή από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που φαίνεται να όφειλαν να είναι παρόντες έως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.
Επίσης, την Παρασκευή έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα «τρέξουν» στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.
Στα χέρια της ανακρίτριας Λάρισας ηχητικά ντοκουμέντα
Στοιχεία που ρίχνουν φως στην υπόθεση του δυστυχήματος στα Τέμπη συγκεντρώνει η ανακρίτρια Λάρισας, ενώ σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία αντιπαραβολής των καταθέσεων που ελήφθησαν έως τώρα, με τις συνομιλίες από τον ράδιο – ασύρματο της βραδιάς του δυστυχήματος.
Στόχος της ανακρίτριας είναι να κατανοήσει πλήρως τι συνέβη εκείνη την βραδιά, ώστε να εντοπίσει τι οδήγησε στο δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακρίτρια παράλληλα καλεί για καταθέσεις ξανά τα εμπλεκόμενα, έως τώρα, πρόσωπα για συμπληρωματικες καταθέσεις.
Πού επιρρίπτει ευθύνες ο επιθεωρητής Λάρισας
Από τη δική του μεριά, ο επιθεωρητής Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου στην κατάθεσή του επέρριψε ευθύνες και στον σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας και στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
«Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός Κουτσούμπας Γεώργιος, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα», είπε.
«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Βασίλη Σαμαρά, τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος (σ.σ. απογευματινός σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Παυλόπουλο, τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Παυλόπουλος εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…».
«Να κληθούν να καταθέσουν και από το υπουργείο Μεταφορών»
Ο δικηγόρος Απόστολος Λύτρας, που εκπροσωπεί τρεις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και τρεις τραυματίες, επεσήμανε σε συνέντευξή του ότι «θα πρέπει να κληθούν και άνθρωποι από το υπουργείο Μεταφορών να καταθέσουν».
«Εκπροσωπώ τρεις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και τρεις τραυματίες, ο ένας εκ των οποίων πολύ βαριά» δήλωσε στην ΕΡΤ ο κ. Λύτρας, διευκρινίζοντας ότι αναμένει σήμερα Πέμπτη (9/3) να λάβει αντίγραφα της δικογραφίας για το δυστύχημα.
Μιλώντας για την πορεία των ερευνών ο γνωστός ποινικολόγος δήλωσε ότι περιμένει τα αντανακλαστικά της ανάκρισης να δει προς τα πού πάει η έρευνα των Αρχών. «Γνώμη μου είναι ότι υπάρχουν ευθύνες και σε άλλους ανθρώπους. Τις επόμενες ημέρες, εάν η έρευνα συνεχιστεί όπως πρέπει, θα έχουμε και άλλους κατηγορούμενους», εκτίμησε ο δικηγόρος.
Ερωτηθείς για το πού πιστεύει ότι πρέπει να στραφούν οι έρευνες της 3ης ανακρίτριας Λάρισας που χειρίζεται, μέχρι στιγμής την υπόθεση της μετωπικής σύγκρουσης των δύο τρένων, ο κ. Λύτρας απάντησε ότι αφορά τόσο τις εταιρείες (Ηellenic Train, ΟΣΕ) επισημαίνοντας ότι «υπάρχει μία ερώτηση η οποία δεν έχει απαντηθεί από αρμόδια χείλη. Και αυτή η ερώτηση είναι αν το υπουργείο Μεταφορών και ο υπουργός Μεταφορών γνώριζε ότι δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας και επέτρεπε στα τρένα να ταξιδεύουν με αθώες ψυχές μέσα».
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «σε αυτό το στάδιο (σ.σ. της ανάκρισης) θα πρέπει να κληθούν και άνθρωποι από το υπουργείο για να μας πληροφορήσουν εάν γνώριζαν και αν είχαν τα στοιχεία ότι δεν λειτουργούν τα μέτρα ασφαλείας και επέτρεπαν τα τρένα να ταξιδεύουν. […] Περιμένω, λοιπόν, να δω αυτά τα αντανακλαστικά».
Αναφερόμενος στις δικλείδες ασφαλείας που θα έπρεπε να υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο για να προλάβουν ένα ανθρώπινο λάθος, όπως το τραγικό λάθος που παραδέχτηκε ο σταθμάρχης Λάρισας, ο νομικός που εκπροσωπεί έξι οικογένειες τραυματιών και θυμάτων της τραγωδίας εστίασε στο σύστημα τηλεδιοίκησης που δεν λειτουργούσε και συνετέλεσε στο να συμβεί αυτή η τραγωδία.
Το γεγονός ότι τα τρένα κινούνται σε αρκετά σημεία του δικτύου «τυφλά» ήταν κάτι που όπως είπε «δεν γνώριζε κανείς» από τους πολίτες. Ο κ. Λύτρας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις δηλώσεις πολιτικών, όπως χαρακτηριστικά αυτή του Άδωνι Γεωργιάδη για την προβληματική λειτουργία των τρένων στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας ότι η πολιτική διαχείριση της τραγωδίας δεν είναι το ζητούμενο αλλά ο άδικος χαμός τόσων παιδιών.
Δεν παρέλειψε, τέλος, να αναφερθεί επικριτικά και στον ρόλο ορισμένων αναλυτών και των δημοσιογράφων λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τους βλέπω να κάνουν μία προσπάθεια αν θέλετε, όχι στο να συγκαλύψουν το θέμα, αλλά και να μην αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Δεν ενδιαφέρει τον πολίτη ποιος κυβερνάει». Ο κ. Λύτρας, μιλώντας στην ΕΡΤ, εξέφρασε την αγωνία του να μην αποσιωπηθούν οι ευθύνες όλων όσοι ευθύνονται για την σύγκρουση στα Τέμπη που οδήγησε στο θάνατο 57 άτομα, επιβάτες και εργαζόμενους.