Όπως κάθε καλοκαίρι, έφθασε η στιγμή για τη παύση ισχύος του μέτρου της εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων στην Αθήνα, ο λεγόμενος Δακτύλιος.
Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Αστυνομία, η Παρασκευή 22 Ιουλίου είναι η τελευταία ημέρα ισχύος του Δακτυλίου.
Τα όρια ισχύος του Δακτυλίου
Η περιοχή του Μικρού Δακτυλίου καθορίζεται από τις εξής οδούς: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – Πατησίων – Αλεξάνδρας.
Ωστόσο, τα περιοριστικά μέτρα που καθιερώθηκαν με το μέτρο του Πράσινου Δακτυλίου και αφορούν φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και λεωφορεία, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1−1−1999, τα οποία κυκλοφορούν στη ζώνη του ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ [Παραλιακή λεωφόρος – Αλίμου – Βουλιαγμένης – Ελ. Βενιζέλου – Περιμετρική Υμηττού – Κατεχάκη – Μεσογείων – Αγ. Παρασκευής – Χαλανδρίου – Παπανικολή – (Κ. Παλαιολόγου) – Καποδιστρίου – Κύμης – Κασταμονής – Χαλανδρίου – Αναγεννήσεως – Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας – Αθηνών – Θηβών – Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι], εξακολουθούν να ισχύουν.
Ποιες ημέρες και ώρες εφαρμόζεται ο Δακτύλιος
Οι ώρες και ημέρες εφαρμογής του δακτυλίου είναι από Δευτέρα έως και Πέμπτη 7 το πρωί με 8 το βράδυ και την Παρασκευή από 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι.
Πότε θα επιστρέψει ο Δακτύλιος και με ποιες αλλαγές
Από τις 25 Οκτωβρίου 2021 κινούνται ελεύθερα στο Δακτύλιο όλα τα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 6, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ/χλμ. καθώς και όλα τα ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και υγραερίου εκ κατασκευής οχήματα.
Από το προσεχές φθινόπωρο ο Δακτύλιος θα επιστρέψει και πάλι στην Αθήνα, με την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, που θα ρυθμίζει τα περιοριστικά μέτρα για την περίοδο 2022-2023.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προβεί σε σχετική αλλαγή, ώστε να αυξηθεί το όριο εκπομπών ρύπων για τα οχήματα με ταξινόμηση από τις αρχές του 2021 και μετά. Και αυτό διότι ο υπολογισμός γίνεται στον κύκλο WLTP, που είναι αυστηρότερος από τον προηγούμενο NEDC.