Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στράφηκαν κατά τη διάρκεια της 2ης καραντίνας οι Έλληνες με τα ποσοστά χρήσης ακόμη και «μικρότερων» social media να παρουσιάζουν άνοδο.
Αυτό είναι από τα βασικά συμπεράσματα της πιο πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας Focus on Tech Life της Focus Bari, σύμφωνα με την οποία η διείσδυση του Internet μεταξύ Ελλήνων 16-74 χρόνων στο 92%, παρουσιάζοντας αύξηση δύο ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη έρευνα. Η τελευταία έρευνα πραγματοποιήθηκε στα μέσα Νοεμβρίου σε δείγμα 1460 ατόμων.
Αξιοσημείωτο είναι ακόμη πως τα ποσοστά είναι πολύ υψηλά ακόμη και στις μεγαλύτερες ηλικίες. Στις ηλικίες 55-64 ετών το ποσοστό χρήσης έφθασε στο 88% (από 81%), ενώ στις ηλικίες 65-74 ετών ανήλθε στο 66% από 60%.
Μεγάλη διείσδυση παρατηρείται σε μία σειρά από χρήσεις. Το 66% δηλώνει ότι πραγματοποίησε onlineτραπεζικές συναλλαγές (+28%), η WebTV έφθασε στο 47% (+20%), τα onlinegames είναι στο 44% (+30%), οι διαδικτυακές συναλλαγές με το Δημόσιο στο 42% (+17%) και τα εκπαιδευτικά webinars στο 23% (+32%).
Εκεί που παρατηρείται μεγάλη στροφή είναι στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο (και ενέργεια) που αφιερώνουν στα social media από τον περασμένο Μάρτιο έως σήμερα: το Facebook έχει φτάσει στο 75% (από 72%) με τρεις στους τέσσερις Έλληνες να έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ σε δημοτικότητα ακολουθεί το You Tube με 62% (από 46%) και πολύ κοντά είναι το Instagram με 55% (από 45%).
Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι παρατηρείται σημαντική αύξηση χρήσης και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Pinterest έφθασε στο 30% (από 21%), το Twitter στο 29% (από 16%), το LinkedIn στο 22% (από 14%), το Snapchat πήγε στο 11% (από 8%), ενώ το TikTok, το οποίο μετρήθηκε για πρώτη φορά, ήταν επίσης στο 11% όσον αφορά το ποσοστό των Ελλήνων που το χρησιμοποιεί.
Όμως, ο αυξημένος χρόνος έκθεσης και διάδρασης στα socialmedia δεν είναι πάντα θετικός.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, εντοπίζεται ότι:
* Δύο στους τρεις Έλληνες αγαπούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γιατί τους κρατούν σ’ επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο», καθώς και…
* Δύο στους πέντε χρησιμοποιούν τα socialmedia για να προβάλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες τους
* Τρεις στους πέντε παραδέχονται ότι αφιερώνουν στα μέσα περισσότερο χρόνο απ’ όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπυ, άθλημα κλπ.
* Δύο στους πέντε κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα socialmedia, όμως δεν το καταφέρνουν!
* Ένας στους τρεις ομολογεί ότι συχνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά -παρά την «σύνδεση»-καθώς κάποια posts φίλων τους κάνουν να αισθάνονται κατάθλιψη, και…
* Ειδικά τα posts με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη.