Τους λόγους για τους οποίους η Νέα Δημοκρατία προκρίνει την ηλεκτροκίνηση περιέγραψε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την παρουσίαση του σχετικού προγράμματος της Ν.Δ. την Τρίτη.
Όπως ανέφερε, η Ν.Δ. ενδιαφέρεται για την ηλεκτροκίνηση:
- Για να μειωθούν οι εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου.
- Για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής της πόλης, με μείωση της ρύπανσης και του θορύβου.
- Διότι η ηλεκτροκίνηση στο μέλλον θα είναι αναπτυξιακός βραχίονας.
Τις 25 προτάσεις της Ν.Δ. για ένα μέλλον χαμηλών ρύπων παρουσίασε η σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη για θέματα Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου:
1: Ένταξη του project (ως Διυπουργικού Έργου και Καινοτόμου Πολιτικής) υπό το συντονισμό του Γραφείου Πρωθυπουργού
2: Συγκρότηση Εθνικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την Ηλεκτρική Κινητικότητα
3: Συγκρότηση τριών υπο-ομάδων εργασίας
4: Εκπόνηση ρεαλιστικού Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ηλεκτρική Κινητικότητα
5: Ανάπτυξη δικτύου υποδομών φόρτισης
6: Στόχευση ειδικών κατηγοριών χρηστών – Ταξί (επιδότηση αγοράς, κίνητρα αντικατάστασης κλπ.)
7: Στόχευση σε ειδικές κατηγορίες χρηστών – Εταιρικά Ι.Χ (αναστολή του εισαχθέντος το 2017 φόρου χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου για τα ηλεκτρικά για περιορισμένο διάστημα 3- 5 ετών).
8: Αύξηση απόσβεσης για την αγορά παγίου και έκπτωση δαπάνης για τη μίσθωση
9: Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ (από τον ισχύοντα 24%) στο 13% για ΒΕV και ηλεκτρικά δίκυκλα
10: Θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων ως κινήτρων για χρήση Ηλεκτρικών Οχημάτων (δωρεάν στάθμευση σε επιλεγμένα σημεία, έκπτωση στα διόδια)
11. Στόχος το 30% του στόλου των κρατικών οχημάτων να είναι χαμηλών ή μηδενικών ρύπων έως το 2025
12: Σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά
13: Εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης υψηλής ισχύος (ταχυφορτιστών) κατά μήκος του Βασικού Εθνικού Οδικού Δικτύου
14: Υποχρεωτική εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης σε οικιστικά και μη οικιστικά κτήρια
15: Θέσπιση υψηλού συντελεστή φορολογικής απόσβεσης για τις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους. – Επιδότηση/φοροαπαλλαγή στην αγορά και εγκατάσταση οικιακών σταθμών φόρτισης
16: Υποχρέωση Ο.Τ.Α. να χωροθετούν δημόσια σημεία φόρτισης
17: Σύσταση Εθνικού Μητρώου Σημείων Επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων για διευκόλυνση της online αναζήτησης
18: Εισαγωγή απαγόρευσης στάθμευσης σε θέση φόρτισης Η/Ο στον Κ.Ο.Κ.
19: Θέσπιση επίσημου σήματος Οχήματος Μηδενικών Ρύπων
20: Ενιαία σήμανση σημείων επαναφόρτισης H/O
21: Επανακατάρτιση τεχνιτών συνεργείων αυτοκινήτων
22: Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση του κοινού μέσα από δράσεις, εκδηλώσεις, αλλά και βραβεύσεις πόλεων και φορέων
23. Κίνητρα και Διευκολύνσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και παρελκομένων στην Ελλάδα
24: Τα ΑΕΙ και Ερευνητικά Ιδρύματα κοιτίδα έρευνας και ανάπτυξης καινοτομίας στην καθαρή κινητικότητα
25: Καθαρή ηλεκτροκίνηση από ΑΠΕ στην υπηρεσία του Τουρισμού.