Η δεκάλεπτη βόλτα ενός τυφλού άνδρα στους δρόμους του Ώστιν στο Τέξας των ΗΠΑ μέσα στο πρότυπο ρομποτικό αυτοκίνητο της Google τον Οκτώβριο του 2015 υπήρξε καθοριστική για το φιλόδοξο πρότζεκτ της πλήρους αυτόνομης οδήγησης στα μυστικά εργαστήρια της Google.
O 63χρονος Στιβ Μάιαν -πρώην διευθύνοντας σύμβουλος στο Santa Clara Valley Blind Center- βρισκόταν μόνος μέσα στο Google car, χωρίς τιμόνι, χωρίς φρένα, και χωρίς οδηγό-μηχανικό σε ώρα αιχμής στους δημόσιους δρόμους της πόλης. Δεν του συνέβη τίποτα και έτσι, το Google car πέρασε την ύστατη δοκιμασία για τη σύσταση της ανεξάρτητης θυγατρικής “Waymo”. «Ανέκτησα ένα μεγάλο μέρος της αυτόνομης ζωής μου, όπως όταν έβλεπα», σχολίασε ο Μάιαν.
Η Google ανακοίνωσε την δημιουργία της Waymo στις 13 Δεκεμβρίου 2016 τονίζοντας ότι τα αυτοκίνητα με την τεχνολογία της για την οδήγηση χωρίς οδηγό έχουν διανύσει 3.219 εκατομμύρια χιλιόμετρα μέσα σε οκτώ χρόνια και έχουν συσσωρεύσει εμπειρία που ισοδυναμεί με οδήγηση επί 300 χρόνια…. Αριθμοί εντυπωσιακοί το δίχως άλλο, δουλειά όμως της Waymo τώρα είναι να πείσει πως ό,τι έχει φτιάξει με κώδικα και αισθητήρες είναι αρκετό για να μπουν στα αυτοκίνητά της νέοι, γέροι και μικρά παιδιά. Είναι φανερό εάν επισκεφθεί κανείς το waymo.com πως οι μηχανικοί της πιστεύουν ότι εάν τα αυτοκίνητα μάθουν να οδηγούν μόνα τους θα μειωθούν ραγδαία τα τροχαία δυστυχήματα, αφού η πλειονότητά τους αποδίδεται σε ανθρώπινο λάθος -υπερβολική ταχύτητα, αλκοόλ, υπνηλία- κάτι από το οποίο δεν πάσχουν οι μηχανές.
Εντούτοις, η δημιουργία της Waymo δεν σημαίνει ότι τα αυτόνομα οχήματά της θα αρχίσουν να πωλούνται στα καταστήματα αυτοκινήτων. Η εταιρεία της Google -όπως και όλοι οι παίκτες που έχουν αρχίσει να συνωστίζονται στους δρόμους που θέλουν να κατακτήσουν- πρέπει να διανύσουν κάθε εκατοστό τους και να πείσουν τις Αρχές οδικής ασφάλειας σε κάθε πόλη σε κάθε χώρα, ότι είναι ασφαλές να βρίσκεσαι μέσα σε ένα όχημα που δεν έχει καν τιμόνι ή φρένο.
Εξάλλου, η Waymo δεν θα ασχολείται με συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, σταθερής παραμονής σε μια λωρίδα κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομους ή υποβοηθούμενης στάθμευσης. Η Waymo θα επιχειρήσει να συνεργαστεί με κατασκευαστές αυτοκινήτων για να φτιάξει πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα που θα μεταφέρουν ανθρώπους ή εμπορεύματα. Τα αυτοκίνητα δεν θα κατασκευάζονται από την Waymo, αλλά από συνεργαζόμενες εταιρείες, η Waymo όμως θα αναλάβει το λογισμικό, τις υπηρεσίες και τη διαχείριση των στόλων για την παροχή διαφόρων υπηρεσιών, όπως η βελτιστοποιημένη εξυπηρέτηση μετακίνησης πολλαπλών ανθρώπων στην πόλη.
Στο στόλο της Google υπάρχουν σήμερα τροποποιημένα Lexus SUV και πρότυπα οχήματα που κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία και σχεδιάζει να προσθέσει σε αυτόν τροποποιημένα μίνιβαν Fiat Chrysler Pacifica.
Τα ρομποτικά οχήματα της Waymo προς το παρόν διατρέχουν τους δημόσιους δρόμους σε τέσσερις περιοχές -στο Μάουντεν Βιου, στην Καλιφόρνια, στο Ώστιν του Τέξας, στο Κίρκλαντ στην Ουάσινγκτον και στο Μέτρο Φοίνιξ στην Αριζόνα, αν και έχουν οδηγούς-τεστ, όπως απαιτείται από τις αρμόδιες Αρχές.